sow, dat was ff power-msn Fabian.. had moeite om nog naar me zender te kijken

Maarrrrr met resultaat.
Voor de mixers heb je niet veel nodig in de MX12!
Er zit standaard al een [FLAP SYSTEM] in. Hier kan je bij ELEV het hoogteroer verstellen voor de "landing". Voor een DLG kan dat dus handig zijn voor de start. Deze zit standaard geprogrammeerd op de schakelaar linksachter.
Als je met deze schakelaar ook het richtingsroer in een andere stand wil zetten kan dat met een mixer.
mixer 1 : RUD > RUD
ofset 30
+100% +100%
sw LEFT REA
Met de Ofset kan je nu het richtingsroer verstellen deze zal dan gelijk met het hoogteroer gaan.
Edit:
Eeeeeeeeeeeey
Zie nu nog wat. met die [FLAP SYSTEM] kan je het hoogteroer niet heel ver verstellen (hoeft ook niet), maar je kan het nog op een andere manier doen.
ff [FLAP SYSTEM] resetten dus, Elev op "0".
en dan een 2e mixer:
mixer 2 : ELE > ELE
ofset 30
+100% +100%
sw LEFT REA
tadaaaaaa, heb je 2 nette mixers op dezelfde schakelaar (of iedere willekeurige) die je netjes kan verstellen

.
edit 2
nog een leuke gevonden!
Ik heb af en toe het probleem dat ik het leuk vind sturen met hoogte en richting op de rechter stick. in Thermiek vind ik het alleen soms handiger om rechts hoogte en links richting te hebben (geen interferentie). Nou vergis ik me wel eens met een ontvanger aansluiten en dan zit ik dus maar met de linker knuppel te roeren terwijl me DLGtje rechtdoor gaat.... Oh ja, hij zit nu op aileron.... stom! haha
De oplossing:
pak een extra mixer! (je heb er toch 4..)
mixer 3 : AIL > RUD
ofset 0
+100% +100%
sw RIGHT REA
hiermee mix je dus je aileron met je Rudder. Het maakt nu dus niet uit welke stick je beweegt, hij doet het altijd. In dit geval heb ik nu de richtingsservo op kanaal 4 (rudder). Die stick doet het nu dus altijd.
Aileron kan interferentie krijgen door het hoogteroer, dus is het handig om deze functie ook uit te kunnen zetten. Dat kan nu dus met de schakelaar rechts achter.
FF voor de duidelijkheid. Dit gaat om een 2 kanaals DLG (hoogte en richting) voor de MX12 zender. met linker en rechterstick ga ik uit van MODE 2!!!!!
het kan met een 4 kanaals ontvangertje

.
pffff... morgen weer werken.