Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De verkleinde rib is een kunststof rib die op de mal gelijmd is.
Rondom heeft hij een speling van ong. 3 mm.
Zo kan ik de cappings verlijmen zonder bang te zijn dat ze ergens anders aan vast lijmen dan aan de rib.
De ribben heb ik in autocad getekend en daarna de mal 1mm groter getekend en uitgefreesd. de cappings zijn ook 1 mm.
Hier is de eerste rib te zien met de opgelijmde cappings.
De ribben kunnen nu op de liggers geschoven worden.
Vervolgens de vleugel op de bouwplank uitgericht en gefixeerd.
Toen alles op zijn plaats zat de ribben vastgelijmd.
De eerste draadbespanning in de vleugel is aan gebracht.
Deze bespanning zit ook in de echte Tiger Moth.
Zonder deze bespanning kon ik de twee liggers ten opzichte van elkaar verschuiven. Bij de eerste bespanning was het al een stijf geheel.
De koorde van de vleugel word bij de romp kleiner en de eindlijst loopt hier omhoog.
Ik heb daarom van de vier ribben aan de rompkant de delen achter de ligger weg gelaten en de capping strips laten doorlopen.
Voor de juiste kromming heb ik een mal gemaakt.
De eindlijst bestaat uit twee stroken 1 mm triplex.
Deze zijn nat gemaakt en in de vorm gelijmd.
Vervolgens de uiteinden van de capping strips op de eindlijst vastgelijmd.
Na het uitharden van de lijm worden de openingen tussen de strips mat balsa vulstukken dichtgemaakt.
De eerste vleugel is bijna klaar.
Ben nu bezig met de tweede.
Maak ze dan samen af.
Ben tussendoor met het landingsgestel begonnen.
Eerst verschillende onderdelen gemaakt.
De twee metalen buizen hebben een diameter van 12 mm.
Aan de uiteinden wordt een gedraaide bus vast gezet . Hierop word de lip hard gesoldeerd voor de veerpoten.
In de buis word een stuk rondstaal gesoldeerd met inw. M6 schroefdraad voor de wielassen.