Nieuwe Walkera V120d02S v2

Oh, mijn circuitjes durf ik wel boven asfalt. Dat is de comfortzone. Als ik gek ga doen zoek ik wel een veldje ;)

dat was mijn probleem, mijn comfortzone was ineens zo groot met die v120 dat ik ineens dacht dat ik kon vliegen:D

Wat me wel is een keer leuk lijkt om hem op het plafond te landen;)

Snap ik maar jij was voor de 120 geen kleintjes gewend. Dus dan heb je snel dat je overmoedig gaat worden. Ik weet dat kleintjes heel lief zijn maar wel kunnen bijten. Ik ben dus wat rustiger denk ik. Ik ga de 120 niet zomaar crashen als ik m'n dingetje doe. Ja, als er een technisch falen komt dan wel. Maar normaal gesproken moet ik in staat zijn dezelfde dingen te doen als met de mcpx of de genius. Eerste lipo's wat voorzichtig en als ik z'n reactie doorheb dan vlieg ik gewoon.. Ik heb de 120 vandaag gevoeld en hij is chill. Tikje pittiger op pitch maar niet echt lastig.

Hallo,

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Zaterdagavond besteld bij live-hobby.de, dus gelukkig niet zo lang hoeven wachten als Chow. Maar dat neemt niet weg dat ik er heel blij mee ben!

10 lipo's erbij, nu flink aan het laden, morgen op mijn gemak eens proberen. Tot nu toe vlieg ik met de mCPX en de Logo 10, deze gaat denk ik de eerste van deze twee overbodig maken.

De zender is al kant en klaar ingesteld door de leverancier, met 3 flightmodi. Gelukkig maar, hoef ik niet meteen heel diep in die Devo 7 te duiken. Wel mooie zender trouwens, ligt lekker in de hand en voelt solide aan.

Groeten,
Jan

Ik kan je gerust stellen. Hij vliegt relaxter dan de mcpx. Die vliegt ook heel fijn maar de V120 is echt veel prettiger. Komt denk ik omdat hij gewoon wat groter is. Je voelt wel dat er meer power in zit. Maar hoveren kan bijna handsfree..

Check wel even die 2 schroefjes op de collar en bij de tail. Daar moet wel wat locktite op anders ga je die na een paar vluchten kwijtraken.

@ jan, ff wel de throttle-hold in de zender activeren want deze staat standaard op uit (als ik mij niet vergis),

En je hebt de juiste keuze gemaakt.
(en ja denk dat logo overbodig wordt:mrgreen:)

Heb je voor het laden ook zon kabeltje voor 5 stuks tegelijk?

@chow bij windstil kan hooveren handsfree.

@ Chow: Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!

Edit: alweer een reactie, dat is snel!

@Daviddutch: trottle-hold is standaard ingesteld door mijn Duitse vrienden, zoals ik het tot nu toe bekeken heb zijn de instellingen van de zender prima in orde, ook dualrate, expo, en dus 3 modes, Normal en Idle-up 1 en 2. Toch wel een leuke service van deze leverancier.

Nee, nog geen kabeltje, wel een enkel kabeltje naar mijn lader, dat had ik gelukkig nog liggen met het juiste stekkertje. Het bijgeleverde USB-ladertje gaat in de bak met goedbedoelde rommel.

Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!

ik weet niet of je IDle1 en 2 gaat vliegen, in principe (muv timer en TH) staat alles goed ingesteld in de zender. Als je id1 schakelt zorgt de eerste keer dat je wat hoogte heb. Is kwestie van even weten maar door andere pitch curve zakt hij als je niks doet naar beneden. En als je terug gaat naar normal gaat hij omhoog id2 heb ik nog niet geprobeerd.

Zolang je in normal mode vliegt hoef je niks te doen. Ga je idle up dan moet je inderdaad throttle hold activeren en je settings nalopen. De Devo 7 is een ramp maar met de manual erbij wel te doen. Heb je vragen dan helpen we graag.

@
@Daviddutch: trottle-hold is standaard ingesteld door mijn Duitse leverancier.

Ja ik haal 2 dingen door elkaar, het was wat anders.looooooool
timer was niet ingesteld en ik heb de throthle hold pitch veranderd omdat hij naar volledig negatief springt met th erop. zo was het. Was wel ingesteld maar ik vond het niet prettig hoe hij was ingesteld.

Dit omdat ik nog wel is land door th over te halen en als hij dan teveel neg pitch heeft komt hij best wel hard neer.

alle rtf's met devo7 zijn op dezelfde manier ingesteld door walkera, das het voordeel je kan draadloos 2 zenders kopieren.:D

*edit,

Ik was wel blij dat die zender al helemaal klaar was.

De 100 telt niet zo mee denk ik en de 250 is een heli die een stuk lastiger is om te vliegen..

ja weet ik(zijn fptjes), maar zag iemand met mijn v120 dingen doen en toen dacht ik ineens he, dat ziet er makkelijk uit, dat kan ik ook wel.......:D

ik wel hou wel van een uitdaging.......alleen koste het dit keer geld. En ben er inmiddels ook achter dat ik het in id2 had moeten doen:D want in id1 staat pitch curve op sport en niet 3d;) je ziet zo heb ik ook weer wat geleerd.

Voor Daviddutch. Het vervangen van de horizontale fin. Ik heb even gekeken. Struds losmaken van de fin. De pushrod losklikken van het armpje aan de tailkant. Dan kun je daarna de volledige tailassembly van de boom afhalen (lang leve TT). Oude fin erop schuiven. Assembly weer op de boom schuiven en vastmaken. Struds weer vast aan de fin. Denk als je heel langzaam werkt je hooguit 10-15 minuten bezig bent. Je hoeft dus niet de boom te verwijderen. Da's veel meer werk. Enige wat even pielen is dat de tailgear ook even van de as moet. Maar dat moet met wat beleid wel te doen zijn.

Ok dit had ik dus al geprobeerd om dat dit mij de meest voor de hand liggende methode leek, echter ik krijg die tailassembly er voor geen meter af die zit muurvast en kan nergens vinden waar hij nog meer vast zit had de tailfin er al afgehaald omdat ik dacht dat de schroefjes de assembly mee vast zette aan de tail boom. Daarom zei ik ook wil geen brute kracht proberen want ben als de dood dat ik wat kapot trek:(

Helaas wonen de leukste forumleden nooit om de hoek anders hadden we even afgesproken.. Had ik even mee gekeken..

Back