Hoi, medeforumers.
Na 5 maand van afwezigheid ben ik weer retour
Ook ik heb ( in een opwelling ) een picooZ aangeschaft.
Moet zeggen, hij vliegt beter dan mijn ex dragonfly..... :wink:
Mijn eerste toestelletje vloog prima, totdat ik er mee begon te knutselen.
Ik had ergens gelezen van iemand die had er een fuselage geprepareerd van een 1/72 bouwdoosje.
Ha, dacht ik, dat kan ik ook.
Moet zeggen het ging mij aardig goed af, alles paste precies.
Maar zoals de wet van Bartje luid, gaat alles goed dan gaat er toch iets fout... :roll:
Na de ombouw woog het toestelletje om en nabij de 15 gram.
En het vloog ook nog, niet zo prettig als de standaart uitvoering, maar wat wil je ook met 5 gram meer....
Dit ging goed totdat het "dakje"van de fuselage wat los begon te raken.
Zoals een echte modelbouwer betaamd, gelijk maar de ca lijm uit de koelkast gepakt en lijmen die hap
Maar er kwam net iets te veel lijm uit mijn flesje, waar door er een grote drup van mijn "dakje"naar binnen liep en precies op....
....de microschakelaar viel 8O
Dit ging dus niet echt volgens plan........
En natuurlijk vallen dit soort dingen niet onder de garantie :roll:
Dit was toestel nummer 1
Na alles opgebiegt te hebben aan moeder de vrouw, mocht ik een ander toestelletje ophalen, na dat ik haar een plechtige belofte moest doen
( geen verbouwing meer aan het toestelletje).
Toestel nr2 was geen land (lucht) mee te bezeilen (vliegen), greeg hem niet getrimt, de staart deed gewoon wat hij wilde.
Waardoor het een te gemakkelijke "prooi"werd voor mijn 3 katten.....
Hierna heb ik maar besloten om het toestelletje maar om te ruilen in de winkel ( zonder de reserve staartrotor) :wink:
Nu heb ik exemplaar nr 3, en ik moet zeggen, deze bevalt prima.
Trimt heel gemakkelijk uit en vliegt redelijk kaarsrecht en gaat gewoon links en rechts om, mits je met beleid de sticks hanteerd.
Als nr 3 geen gekke dingen gaat doen dan verwacht ik hier toch redelijk wat speelplezier van.
Ik wou jullie mijn relaas van dit geinig stukje speelgoed niet ontnemen, het enige wat ik nog wel een beetje "beschamend" vind is het feit
dat visite wel eens zegt van "goh wat een leuk speeltje heeft jouw zoontje toch" ( mijn jongste is 8 jaar nl.).
Dan zeg ik, ja leuk he, ze vinden wat uit voor die kleintjes tegenwoordig. :lol: :lol: