Nieuwe X-Twin modellen, en X-Rotor: PicooZ en GyRotor

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Hij vliegt nu lekker, na even trimmen prima te controleren in de huiskamer, ik heb er alleen last van dat hij erg gaat tollen als ik hem snel laat dalen, hebben jullie daar ook last van?

Voor de rest is het een prachtig ding, nog nooit zo veel plezier gehad van 10 gram! :D :lol:

nahhh ik snap er niks van..

Vlieg al bijna twee weken dagelijks met de piccoz en na net weer te hebben opgeladen gaat ie als een GEK rechtsom tollen. Zo erg dat ik hem niet krijg bijgetrimd.

Ik zie geen optische beschadiging of wat dan ook..

wat kan het zijn?

ws. de achterste rotor, ik hoor vele hier zeggen dat er dan een klein haarscheurtje in het rotorblad zit, waardoor hij het niet meer goed doet. Kijk even of je die rotor kun vervangen voor je spare. Misschien werkt t?

nou na dit alles en dat airwolf kapje ben ik toch wel heeeel erg enthousiast.
gefeliciteerd het is jullie weer gelukt net als bij de x twin.
8)
maar ik wil nog weten als je stuurt naar links gaat hij dan ook naar links of moet je maar afwachten wat hij doet ??

ik kom nog even terug op mijn vraag van zojuist..

vreemd genoeg deed ie het weer prima nadat ie een uurtje had stilgestaan en de zender even aan en uit is geweest!

Misschien een soort van reset of zo..

Ik heb soortgelijke problemen met mijn PiccoZ's
Als ik ze net heb opgeladen vliegen ze voor geen meter de eerste minuut.
Na die minuut vliegen ze stukken beter.
Net alsof ze na het opladen de eerste minuut overpowered zijn.
Tevens valt het mij op dat een splinternieuwe PiccoZ na 10 tot 15 vluchten zenuwachtiger vliegt als dat ie nieuw was.

yannic zei:
nou na dit alles en dat airwolf kapje ben ik toch wel heeeel erg enthousiast.
gefeliciteerd het is jullie weer gelukt net als bij de x twin.
8)
maar ik wil nog weten als je stuurt naar links gaat hij dan ook naar links of moet je maar afwachten wat hij doet ??

ik zal mijn vraag even uitleggen.
ik bedoel vliegt hij precies genoeg om te vliegen in een ruimte van 3,5 m bij 5 meter.
stuurt hij gelijk als jij stuurt of heeft hij even nodig en is het sturen ook proportioneel ??

Zet een kookwekkertje op een minuut of tien en stop dan met laden....
Dat vliegt in de eerste minuut ook lekker dan ;)

Als de PiccoZ goed uitgerimd is en je kunt zelf inmiddels rustig genoeg sturen dan kan je er rondjes mee om je hoofd vliegen...

Pjotrrr zei:
Zet een kookwekkertje op een minuut of tien en stop dan met laden....
Dat vliegt in de eerste minuut ook lekker dan ;)

Als de PiccoZ goed uitgerimd is en je kunt zelf inmiddels rustig genoeg sturen dan kan je er rondjes mee om je hoofd vliegen...

Dat kan alleen volgens mij als je niet teveel gewicht aan de voorkant heb hangen zoals bv een m5 ringetje zoals ik heb, dan gaat ie weer te snel voor een rondje om je hoofd

waar moet ik vooral op letten bij dat ding bij de eerste vlucht. ??

en wat gaat er buiten het staartrotortje ook wel vaker kapot??

ja, ja, ik ken dat, zo'n PiccoZ, leuk voor de kinderen, ik ben even weg, want ik moet ze even helpen :wink:

Gammapooka zei:
Ik heb soortgelijke problemen met mijn PiccoZ's
Als ik ze net heb opgeladen vliegen ze voor geen meter de eerste minuut.
Na die minuut vliegen ze stukken beter.
Net alsof ze na het opladen de eerste minuut overpowered zijn.
Tevens valt het mij op dat een splinternieuwe PiccoZ na 10 tot 15 vluchten zenuwachtiger vliegt als dat ie nieuw was.

Hopelijk komen ze met een verbeterde versie :roll:

Die van mij is ook al niet goed meer , draaid als een .. om z,n as .
dit is m,n 2e al en hij is nog maar 2 x gecrasht van halve mtr hoogte :!:

Hij is dus toch niet helemaal crashbestendig (besturing)

Back