Nieuwtjes

Jaap J. zei:
Ontwikkeling van de cash-flow... Prettig voor de mensen die er net een hebben gekocht. Gelukkig zijn ze heel goedkoop.

Ik heb vandaag alweer 2 zeer nutteloze opmerkingen gezien van deze "moderator"

Gaarne je gedragen als moderator

Roelof zei:
douwe zei:
lekker hoor, heb ik hem net

Wat voor Tamiya verbeterd is hoeft dat voor jou nog niet zo te zijn.....

Wat het voordeel is van de cellen 3mm naar voren te plaatsen is mij ook nog niet duidelijk.

De vrijloop en de titanium schroeven heb ik er al opzitten, de sterkere demperstangen zijn een welkome aanvulling.

vijf zei:
Ik heb vandaag alweer 2 zeer nutteloze opmerkingen gezien van deze "moderator"

Gaarne je gedragen als moderator

Chris, ga je nu alles wat ik zeg af lopen zeiken onder je pseudoniemennaam? Als jij mij even de regels wilt mailen waaraan ik mij als moderator heb te houden, dan beloof ik die strikter te volgen. Blijkbaar heb jij die, want jij lijkt te weten hoe ik mij als moderator moet gedragen. Als je geen idee hebt waar je het over hebt, houd je mond dan. Iets wat absoluut tot mijn takenpakket behoort is het verwijderen of blokkeren van accounts van gebruikers als ik denk dat dat nodig is. Dat heb ik bij je vorige account gedaan, toen je nog wel onder je eigen naam durfde te posten, en ik vind het geen probleem om dat bij deze ook te doen als jij je niet kunt gedragen.

Dapper ben jij zeg.

Wat het voordeel is van de cellen 3mm naar voren te plaatsen is mij ook nog niet duidelijk.

Zal wel als doel hebben om de auto wat meer stuur te geven en / of voor een beter balans bij het springen.

Hoeveel TRF415's zijn er al? De 415, 415MS, MSX, MSX MRE, MSXX... Dus ja, het gaat maar door. Zal me niks verbazen dat dat met de TRF501X ook zo zal gebeuren. Op het moment dat Tamiya de team-rijders er een geven dan gaan die gasten er mee aan de haal. Het is al begonnen als een proto dus dan moeten ze IETS op de markt brengen en dan later weer een verbeterde versie uitgeven. Zo is het altijd geweest en zal ook altijd wel zo blijven gaan. Kijk naar vroeger met de Vanquish, Avante en Egress... Allemaal hetzelfde systeem alleen respectievelijk een plastic, FRP en CF chassis met de Egress ook alles gelagerd en titanium schroeven. Een paar jaar later de Manta Ray, Top Force en Top Force EVO... Zelfde laken en pak en nu nog zelfs... TA-04 in verschillende versies en uiteindelijk de TRF414 en dat weer door naar de TRF415 familie dus ja...

het is balen als je er net een hebt gekocht maar zo is het altijd geweest. Je kan uiteraard de TRF501X gaan updaten en nu dus kiezen uit 2 chassisplaten voor verschillende tracks maar ik denk dat menig rijder daar niet veel van merkt, misschien alleen op top-competitie niveau...

Ben benieuwd hoe hij gaat heten, zal wel iets van TRF501XX zijn ofzo...

Furious Jay zei:
het is balen als je er net een hebt gekocht maar zo is het altijd geweest.

Waarom? Ik ben blij dat ik er een hebt gekocht en ik ben zelfs nog blijer dat er in de toekomst onderdelen uit komen waardoor de auto nog beter gaat preseteren.

vijf zei:

Over nuttig gesproken....
Laten we het gewoon ontopic houden! Jaap afzeiken kan iedereen wel... :D :D

Ik vind dat Tamiya meer en meer op Xray gaat lijken. Er komt met grote regelmaat een nieuw model uit. Dat stoort mij persoonlijk best wel. Zoals bijvoorbeeld de nieuwe MSX-X straks. Wat is nou het echte verschil?? Gebasseerd op de MR, maar met stalen schroeven (ipv titanium) en nog een paar MINISCULE dingen. Nu dit weer met dit model.... het spijt me zeer, maar dat er nu ineens titanium schroeven bijkomen.... Voor de prijs waarvoor hij nu verkocht wordt mag je toch verwachten dat dit erbij zit!! Tamiya wordt met dit soort acties TE commercieel, maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Mensen met een Xray zal ik wel een beetje tegen het zere been geschopt hebben... :D

Alleen is het verschil dat de TRF501x nog maar net 1 a 2 maanden te krijgen is. Dat ze nu al bezig zijn met een nieuwe is wel veelste snel?

Bij de TRF415, T1 en T2 zat er toch meer tijd tussen de vernieuwde modellen. Dit is wel heel erg kort. Je denk dat je er snel bij bent om het nieuwste model te kopen, maar je heb hem net en er zijn al geruchten dat er een verbeterde versie uitkomt.

De T2 was er al een maand of 6 of nog langer en toen kwam pas de T2 '007 uit. Maar ja dat de TF501X al bijna wordt vervangen door een nieuwe versie na 2 maanden vind ik wel veel te snel. Amper kunnen rijden met je nieuwe auto en wordt al vervangen.

Pasqual zei:
Alleen is het verschil dat de TRF501x nog maar net 1 a 2 maanden te krijgen is. Dat ze nu al bezig zijn met een nieuwe is wel veelste snel?

Bij de TRF415, T1 en T2 zat er toch meer tijd tussen de vernieuwde modellen. Dit is wel heel erg kort. Je denk dat je er snel bij bent om het nieuwste model te kopen, maar je heb hem net en er zijn al geruchten dat er een verbeterde versie uitkomt.

De T2 was er al een maand of 6 of nog langer en toen kwam pas de T2 '007 uit. Maar ja dat de TF501X al bijna wordt vervangen door een nieuwe versie na 2 maanden vind ik wel veel te snel. Amper kunnen rijden met je nieuwe auto en wordt al vervangen.

Vergeet niet dat er ook een T1R en een T2R uitkwamen......

Maar ja een T2r heeft geen verbeteringen ten opzichte van de T2. De T2r is alleen maar goedkoper gemaakt door goedkopere materialen en onderdelen in de auto te stoppen.

Er is aan de T2r dan ook niks verbeterd waarom je zou denken damn waarom heb ik een T2 gekocht had ik maar een T2r gekocht want die is verbeterd. Dat is bij dit van de TRF501x wel zo. Ook bij de overgang van T2 naar T2 '007 maar de tijd daar tussen is toch groter.

Pasqual zei:
Maar ja een T2r heeft geen verbeteringen ten opzichte van de T2. De T2r is alleen maar goedkoper gemaakt door goedkopere materialen en onderdelen in de auto te stoppen.

Er is aan de T2r dan ook niks verbeterd waarom je zou denken damn waarom heb ik een T2 gekocht had net zo goed een T2r kunnen kopen. Dat is bij dit van de TRF501x wel zo. Ook bij de overgang van T2 naar T2 '007 maar de tijd daar tussen is toch groter.

Daar heb je gelijk in, maar aan de andere kant wat Roelof ook zegt... wie zegt dat deze verbeteringen idd verbeteringen zijn... Ik ben het helemaal met je eens dat Tamiya hier EXTREEM snel met een nieuw model komt. En daar komt nog bij dat ik vind dat de Tamiya prijzen in NL ook nog eens kunstmatig hoog worden gehouden, vanuit REZ. Ik kan het verkeerd hebben, maar heb dit van verschillende dealers/shops gehoord. Een van de redenen waarom velen hun wagen uit bijvoorbeeld HK halen. Maar daarin staat Tamiya niet alleen natuurlijk.

Bij de MSX-X zie ik ook geen verbeteringen trouwens ten opzichte van een MR...

De TRF serie's van tamiya zijn allemaal enkele serie's. Die soms met hoge uitzondering voor een tweede keer geproduceerd worden als de vraag erg hoog is.

Zo ook met de TRF501X en de MSXX. Dit zijn eenmalige oplage's. Zodra deze geproduceerd zijn wordt er nagedacht over een nieuw model. De TRF501X' en de MSX mre's die nu nog te koop zijn zwerven ergens rond in de wereld bij winkels en importeurs maar zijn niet meer te bestellen bij tamiya.

Dit geldt niet voor de reguliere collectie (TA05, swift, etc).

Dus van de TRF serie geldt op=op!

Omdat het TRF team continue onderdelen ontwikkeld die de auto sneller maken is het logisch dat deze onderdelen toegepast worden op het meest recente model.

Betreft het model waar we het nu over hebben, de TRF501X. Dit model is uitverkocht bij Tamiya en bij de meeste importeurs. Er blijkt momenteel een grote vraag te zijn naar een nieuwe serie. Intussen heeft het TRF team ondekt dat de auto beter presteert met een one way diff, cellen 3 mm naar voren en sterkere demperstangen. Ook schijnt er behoefte te bestaan naar titanium schroeven. Vandaar dat de nieuwe serie waarschijnlijk voorzien zal zijn van deze nieuwe opties.

Betreft de MSXX, deze is ontwikkeld voor het racen met 4 cellen. Als basis is de MRE gebruikt, om de auto minder stijf te maken (en lichter) is een 2mm chassis toegepast.

Roger zei:
Vergeet niet dat er ook een T1R en een T2R uitkwamen......

Dat zijn de budget modellen, die tellen niet, ik zie je ook niet de TA05 en de TT's meerekenen?

De ontwikkelingen in off-road land gaan niet zo snel, als er nu al een vernieuwde versie uit komt klopt er echt iets niet.

Chris zei:
Intussen heeft het TRF team ondekt dat de auto beter presteert met een one way diff, cellen 3 mm naar voren en sterkere demperstangen.

Dus het klopt niet en ben je voor 5 bankjes genomen door Tamiya. 8O

Je moest eens weten hoeveel producten rond de Kerst op de markt moeten staan. Tactisch vanwege 2 redenen... 1) de kerst is het moment van grote verkoop en 2) de winter is het moment voor veel mensen om de auto voor het nieuwe seizoen te kiezen en op te bouwen.

Je ziet dan bij veel merken snel upgrades komen omdat er ondertussen toch meer testwerk aan gedaan is.

Maar ja, als een oneway, accu's 3mm naar voren en een verbeterde stuurinrichting echt beter werkt terwijl je nog niet eens zelf met de auto hebt gereden moet je niet eens hier over nadenken. Ga gewoon rijden met de auto en bekijk wat je niet lekker vindt, als dat toevallig opgelost kan worden met de nieuwe opties hebben ze gelijk gehad.....

Maar genoeg gezeur over de nieuwe TRF, volgend nieuwtje ?

Back