Nieuwtjes

Het is in ieder geval niet nieuw meer dat hier mensen ontzettend lopen te speculeren over een prijs, terwijl we net zo goed de importeur kunnen bellen, of wachten tot we het weten. Maar nogmaals "NIEUW" is anders ..... :roll:

Groet Robert

Dat is waar Robert, maar van die prijs ben ik wel zeker. Die winkel verkoopt ook de TB Evo 5, TRF415MSX MRE,... en daarom ook vroeg ik of ze de TRF501X gingen verkopen. Ze zeiden dat hij niet zomaar in de winkel ging liggen, maar dat je hem moest bestellen, en dan was de prijs 495 euro. Naar alle waarschijnlijkheid zal dat dus de richtprijs zijn.

Het is in ieder geval niet nieuw meer dat hier mensen ontzettend lopen te speculeren over een prijs, terwijl we net zo goed de importeur kunnen bellen, of wachten tot we het weten. Maar nogmaals "NIEUW" is anders .....

Groet Robert

En het is inderdaad zo dat de marktprijs altijd gelijk is aan de adviesverkoopprijs???!!! Denk het niet. Misschien in het begin, maar naar verloop van tijd zal de marktprijs wel lager komen te liggen....

Wel ben ik het met je eens dat speculeren o.b.v. prijzen die gebruikt worden op andere markten lang niet altijd zinvol is, althans als je dat o.a. bedoelde;-)

Groeten,
Wouter

Laten we het nog is zeggen....

:ontopic:
Waar blijven de nieuwtjes..... Discussie over de Prijs van de TRF501x in een nieuw topic kunnen we dit topic gewoon houden voor de laatste nieuwtjes en niet voor de discussies.

'' - Lowest COG on the market
- Narrowest chassis on the market
- Equal length left and right rear bulkheads
- Easy accessible diffs
- Optimized weight distribution with equal weight on all 4 wheels
- Easy adjustment and replacement of roll centre couplers
- Improved steering geometry
- Lower overall weight
- Improved diff, spool and 1-way pulleys
- Replaceable centre pulleys are used on the duraluminium spur gear adapter.
- All pulleys are optionally available in several sizes for optimized internal ratio on long and short tracks with either brushed or brushless motors.
- Adjustable wheelbase settings: standard 264 mm RDX wheelbase or short 256 mm wheelbase without sacrificing the driveshaft alignment. Fine wheelbase tuning by hinge pin spacers.
- New wishbone design
- Pre-shaped battery slots
- Improved sway bar mounting system
- Hard anodized duraluminium pivot balls
- And most importantly… all parts and suspension are optimized by phi ‘golden ratio’ geometries throughout the design.''

Groeten Vic

Victor zei:

'' - Lowest COG on the market
- Narrowest chassis on the market
- Equal length left and right rear bulkheads
- Easy accessible diffs
- Optimized weight distribution with equal weight on all 4 wheels
- Easy adjustment and replacement of roll centre couplers
- Improved steering geometry
- Lower overall weight
- Improved diff, spool and 1-way pulleys
- Replaceable centre pulleys are used on the duraluminium spur gear adapter.
- All pulleys are optionally available in several sizes for optimized internal ratio on long and short tracks with either brushed or brushless motors.
- Adjustable wheelbase settings: standard 264 mm RDX wheelbase or short 256 mm wheelbase without sacrificing the driveshaft alignment. Fine wheelbase tuning by hinge pin spacers.
- New wishbone design
- Pre-shaped battery slots
- Improved sway bar mounting system
- Hard anodized duraluminium pivot balls
- And most importantly… all parts and suspension are optimized by phi ‘golden ratio’ geometries throughout the design.''

Wat bedoelen ze daar precies mee?

Verbeterd Differentieel (achterin neem ik aan), Spool is een "starre" as aan de voorkant. Geen differentieel of one-way dus en de one-way pulleys zitten op de meenemers bij het spurgear en dit wil zeggen dat ze wel vooruit aandrijven maar niet achteruit als ik het goed heb...

:roll: Ik denk dat de pulleys verbeterd zijn. De spool, one-way en diff maken als het goed is allemaal gebruik van dezelfde (soort) pulley. One way pulleys bij het spurgear zie ik zo niet voor me en het lijkt me ook sterk.

sjorsi zei:
Jaap J. zei:
:roll: Ik denk dat de pulleys verbeterd zijn.

Jha dat snap ik, maar wat is er dan precies verbeterd? Minder wrijving? Betere pasvorm? Lichter mischien?

Weet iemand daar iets meer over?

Het nieuws staat alleen nog maar op de site van Corally en daar vind je dezelfde tekst als hierboven al gepost is... Dus ja, er zullen maar een paar mensen zijn die al met de auto rijden en die weten wat er anders is... De auto is nog niet officieel op de markt, komt begin volgend jaar pas dus dan zal er ook meer duidelijk worden... Of je moet even een gesprekje zoeken met een van de fabrieksrijders...

Ik ken een fabrieksrijder die hem komende dagen zal krijgen, ik zal het hem dan vragen.

RDX_PHI2.jpg

Vic

Ik vind Corally er over het algemeen erg goed uitzien maar ik had liever gezien dat ze de alu-onderdelen hadden gëanodiseerd. Niet zo zeer voor de looks maar meer voor de bescherming van het materiaal. Kijk naar de SP12X, al het alu is gëanodiseerd, jammer dat dat op de RDX niet zo is...

Furious Jay zei:
Ik vind Corally er over het algemeen erg goed uitzien maar ik had liever gezien dat ze de alu-onderdelen hadden gëanodiseerd. Niet zo zeer voor de looks maar meer voor de bescherming van het materiaal. Kijk naar de SP12X, al het alu is gëanodiseerd, jammer dat dat op de RDX niet zo is...

Dat het alu geen kleur heeft, wil niet direct zeggen dan het niet geanodiseerd is.

Het anodiseren werkt als volgt,
het alu word aan een pool in een bad gehouden ( basisch of zuur weet ik niet meer )
Daardoor gaan de porieen open staan.
Na spoelen en drogen komt de kleur.
Om het een kleur te geven word er een zeefdruk achtige verf gebruikt ( pigment dus kleurecht )
Als die inkt droog is worden de delen nabehandeld in kokend water.
Dit laatste sluit de porien weer.

Als je de verf/inkt stap overslaat heeft het geen kleur maar is toch geanodiseerd.

Back