Nine eagle pro v1

Dat voorkomt alleen blade strikes. Het voorkomt niet de overcorrectie. Dat is een kwestie van minder stickinput geven of anticiperen op de correctie.. Je zit gewoon tegen de grenzen van het beestje aan ;)

Ik zit daarom nu ook een beetje in twijfel of ik de carbon flybar wel wil bestellen. Met de carbon flybar kun je nog geen wilde manouvres uithalen in de huiskamer.

Volgens mij zit ik inderdaad tegen de grenzen van het beestje aan, had ik niet verwacht.

Had elders in deze forum al eens gelezen dat iemand schreef dat de easy/indoorstand voor de gevorderden zou zijn. Inderdaad lijkt dat zo te zijn.
Vandaag voor het eerst in de advanced mode gevlogen en nu zit ik bijna aan de max. Terug in de easy mode zal niet gaan. Voor je gevoel zal de heli in slow-motion vliegen.

De carbon flybar voegt inderdaad weinig toe als je de blade strikes voor lief neemt.. Hij staat wel stoer en kost $7?? Inclusief verzenden $12 geloof ik zonder douane kosten.. Volgens mij gaat ie ook wel langer mee. Tís wel stevig..

De carbon flybar voegt inderdaad weinig toe als je de blade strikes voor lief neemt.. Hij staat wel stoer en kost $7?? Inclusief verzenden $12 geloof ik zonder douane kosten.. Volgens mij gaat ie ook wel langer mee. Tís wel stevig..

Als ik vandaag nie achter die zelfcorrigerende vermogen was gekomen en alleen last had van de blade strikes dan had ik deze naar alle waarschijnlijkheid besteld. Volgens mij heb jij deze ook op het moment besteld dat je achter de blade strikes bent gekomen maar toch nog dacht te menen genoeg uitdaging in de Solo zag?

Denk dat ik voorlopig nog even genoegen neem met de blade strikes en als ik zeker ben dat de Pro mij niet gaat vervelen en wel de blade strikes heb, deze alsnog te bestellen.:D

Gelijk heb je.. Ik heb ze besteld voordat ik wist wat me te wachten stond.. Overigens niet voor niks hoor want m'n originele flybar stond na de eerste 3 dagen al een beetje krom dus was toch aan een nieuwe toe.. Deze trekt niet krom.. Trust me;)

Gelijk heb je.. Ik heb ze besteld voordat ik wist wat me te wachten stond.. Overigens niet voor niks hoor want m'n originele flybar stond na de eerste 3 dagen al een beetje krom dus was toch aan een nieuwe toe.. Deze trekt niet krom.. Trust me;)

Buig ze wel weer terug, heb er nog wel eentje op voorraad.... van de andere heli;)

Bij een tweede heli NE Pro wil ik een printplaatje vervangen. Bij HK kost deze circa 22 dollar. Omgerekend in euro's zal dit circa€19 zijn. Zou ik hier nog invoerkosten over moeten betalen? Wordt anders een duur grapje. Ik jeb wel een werkende Pro.

Laatst bewerkt:
Ik las net dat de grens ligt op 22 euro.. Echter komt het wel eens voor dat de douane de verzendkosten meerekent wat overigens niet de bedoeling is..

Ik las net dat de grens ligt op 22 euro.. Echter komt het wel eens voor dat de douane de verzendkosten meerekent wat overigens niet de bedoeling is..

De douane is daar wat schizofreen over. Op de ene pagina hebben ze het over:

Douanerechten (zoals invoerrecht) berekent u bijna altijd over de waarde van de goederen. De waarde van de goederen is de waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de grens van Nederland.
De omzetbelasting berekent u over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.
Wilt u de belastingen die u moet betalen bij invoer berekenen? Let dan op de leveringsvoorwaarden van uw leverancier.

Op de andere pagina laten ze een rekenvoorbeeld zien waarbij ze de verzendkosten weglaten

:confused::confused::confused::confused::confused:

Net weer even heerlijk gevlogen met de Pro.
Alleen was ik er even niet bij met mijn concentratie waardoor het spiegelbeeldenken af en toe weer even verkeerd ging, zoals dicht bij de muur. Hier moest ik weer even te lang nadenken en werd het dan ook een gecontroleerde landing:rolleyes: Op tijd throttle dicht gooien.

Dan maar weer heel voorzichtig beginnen om mijn concentratie weer even op te schroeven. Het ging daardoor wel een stuk beter maar niet zoals ik ben gewend, ging allemaal wat voorzichtiger, wel vreemd hoor. Je weet dat je beter kan maar het komt er niet uit.:rolleyes:

Hier ook net 2 lipo's gevlogen.. Niet meer racen en raggen maar heerlijk relaxed precisie vluchten gedaan.. Fijn ding hoor..

Dan maar weer heel voorzichtig beginnen om mijn concentratie weer even op te schroeven. Het ging daardoor wel een stuk beter maar niet zoals ik ben gewend, ging allemaal wat voorzichtiger, wel vreemd hoor. Je weet dat je beter kan maar het komt er niet uit.:rolleyes:

Dat is een teken dat je vooruit gaat volgens mij. Racen en raggen is namelijk als beginner voornamelijk onbeheerst het gas erop gooien en op je reflexen dan muren ontwijken.. Heb je dat stadium gehad dan ga je veel bewuster vliegen. Meer met een doel. En dan moet het gas er gewoon af. Ik heb hier precies hetzelfde. De eerste week smeet ik hem door de kamer maar achteraf besef ik nu dat dit gewoon eigenlijk onbeheerst raggen is waarbij je maar wat doet en ondertussen obstakels ontwijkt.. Nu wordt je ondertussen dus handiger en ga je met doelen vliegen (eventueel onbewust). En dan lijkt het alsof je opeens niet meer zo hard kunt..

...De eerste week smeet ik hem door de kamer maar achteraf besef ik nu dat dit gewoon eigenlijk onbeheerst raggen is waarbij je maar wat doet en ondertussen obstakels ontwijkt.. Nu wordt je ondertussen dus handiger en ga je met doelen vliegen (eventueel onbewust). En dan lijkt het alsof je opeens niet meer zo hard kunt..

Dat bedoelde ik ook in een post van wat dagen geleden over dat ik op huiskamer filmpjes vaak alleen maar zie hoe crash ik mijn heli niet i.p.v. doelbewust vliegen. ;)
En dat laatste is heel belangrijk als we groter willen vliegen buiten! Je moet een vliegplan hebben :D Daarmee ontwikkel je skills en dat maakt het vliegen nog leuker.
Hier probeer ik 'figuren' uit op mijn mCX, en als dat lukt gaan we die aanleren op de mSR. Rondjes, achtjes, achtjes eerste rondje vooruit en de tweede achteruit, landen, achteruit vliegen, rondjes met de neus naar een vast object gedraaid etc...
En ik kan me nog herinneren toen ik voor het eerst een 4 kanaals vasthad. Toen dacht ik, ik moet naar mode 1 ow nee 4 ehhh 3? Andere batterijen misschien? :D
En nu gaat het me steeds beter af, en ligt de 3 kanaals al weken te verstoffen.

Dat is een teken dat je vooruit gaat volgens mij. Racen en raggen is namelijk als beginner voornamelijk onbeheerst het gas erop gooien en op je reflexen dan muren ontwijken.. Heb je dat stadium gehad dan ga je veel bewuster vliegen. Meer met een doel. En dan moet het gas er gewoon af. Ik heb hier precies hetzelfde. De eerste week smeet ik hem door de kamer maar achteraf besef ik nu dat dit gewoon eigenlijk onbeheerst raggen is waarbij je maar wat doet en ondertussen obstakels ontwijkt.. Nu wordt je ondertussen dus handiger en ga je met doelen vliegen (eventueel onbewust). En dan lijkt het alsof je opeens niet meer zo hard kunt..

Elke dag merk ik dat ik vooruit ga maar daar horen tegenvallende dagen ook bij. Ik was ipv het raggen door de huiskamer al begonnen met fijnere vliegkunsten door de kamer. Ik had gister alleen mijn avond even niet en kon mijn concentratie er niet bij houden. Vanmorgen al weer iets beter en vanavond geconcentreerd kunnen vliegen. Juist op dat moment moest mijn vrouw mij nog iets vragen. Dat moet nu net niet bij het vliegen. Ik moet wel geconcentreerd blijven. Bij zulke momenten kan ik niet goed meer inschatten hoeveel ruimte tussen mijn heli en de lamp boven de salontafel zit. en zo beland je nog in de lamp, helemal omdat mijn gezicht geblokeerd was door tweee helo grote paaseieren die onder de lamp hangen. Laat dat nu ook net een onderdeel zijn van mijn ingeplande vliegroutes.

Om deze lamp probeer ik een cirkels te vliegen, zowel rechtsom als linksom. Daarna wil ik de achten vliegen van en om de lamp boven de salontafel en de eetkamer lamp. Ruimte tussen de eetkamerlamp een muur is beperkt en extra spannend om een acht de vliegen om de beide lampen heen.

Precisielandingen zijn tevens een onderdeel van mijn vliegroutes, dit tussen de cirkels en achtjes in. Om daarna weer op te stijgen en weer een achtje te vliegen. Deze precisielandingen zijn nog best akelig, zeker als boven je landingsbaantje een 180 graden draai wil maken om met de neus de andere kant op te landen. Hierdoor krijg je weer te maken met de luchtstromen waarbij je alle knopjes aan dek moet zetten om de heli boven je langsplaats te behouden.;)

Dat bedoelde ik ook in een post van wat dagen geleden over dat ik op huiskamer filmpjes vaak alleen maar zie hoe crash ik mijn heli niet i.p.v. doelbewust vliegen. ;)
En dat laatste is heel belangrijk als we groter willen vliegen buiten! Je moet een vliegplan hebben :D Daarmee ontwikkel je skills en dat maakt het vliegen nog leuker.
Hier probeer ik 'figuren' uit op mijn mCX, en als dat lukt gaan we die aanleren op de mSR. Rondjes, achtjes, achtjes eerste rondje vooruit en de tweede achteruit, landen, achteruit vliegen, rondjes met de neus naar een vast object gedraaid etc...
En ik kan me nog herinneren toen ik voor het eerst een 4 kanaals vasthad. Toen dacht ik, ik moet naar mode 1 ow nee 4 ehhh 3? Andere batterijen misschien? :D
En nu gaat het me steeds beter af, en ligt de 3 kanaals al weken te verstoffen.

Het advies dat ik gekregen had om te beginnen met een coax s017 om het gevoel te leren van het heli vliegen heb ik overgeslagen en ben gelijk begonnen met de Solo Pro. Was opslag verliefd op dit kleine monstertje. Ik weet niet of je deze kan vergelijken met de blade msr? Hier heb ik geen ervaring mee. Ik heb het geweten met de Solo Pro.
Eerst maar eens leren durven op te stijgen. Zweten, knikkende knieën en etc. Eenmaal in de lucht durven landen en vooruit en achteruit en nog eens zijwaarts. Pfffff dat was niet makkelijk zeg. Ondertussen had ik ook al behoorlijk wat crashes meegemaakt. Op een gegeven moment ga je telkens een stapje verder en durf je meer en dan begint het een beetje te lijken op het raggen door de huiskamer en corrigeren. Inderdaad, op een subtiele wijze proberen jezelf wijs te maken dat het je nog wel goed af gaat ook nog, terwijl je eigenlijk bezig bent met.... hoe crash ik zo weinig mogelijk met mijn heli. Dat raggen had ik wel even gehad en begon meer met het fijnere werk en gecontroleerd en bewust vliegen. Dit was al heftig genoeg. Wat een verademing was het dat ik de controler op mode 2 heb gezet...advanced mode ipv easy mode. Hierdoor reageert de heli een stuk feller en moet je fijngevoeliger gaan vliegen.... ofwel... vlieg met liefde:D

Nu zijn we bezig met fijngevoelig vliegen met in je gedachten een bepaalde route die jij jezelf hebt opgegeven. Ik moet het niet van papier hebben maar vanuit de praktijk.. leer ik het beste:D

Ben achteraf blij dat ik niet met een coax ben begonnen, dit zou mij te snel gaan vervelen. Ik heb wel voor mijn zoon van 6 een coax gekocht. Heeft dezelfde vliegeigenschappen als de s107 maar deze is gewoon niet kapot te krijgen, en daar zijn we achtergekomen. Van welke hoogte deze wel niet uit de lucht is gevallen en vliegt nog steeds.
Af en toe pak ik deze kleine heli even maar valt niet te vergelijken met een fp heli zoals de Pro of waarschijnlijk de msr.

In iedergeval, er zijn nog veel mogelijkheden te bedenken met deze Pro voordat ik verder zal gaan. Onder te eetkamertafel door vliegen, vanuit de woonkamer de trap op naar de overloop en weer terug. Hele leuke oefeningen te doen waar volgens mij nog veel uitdaging in te beleven valt.

Laatst bewerkt:
Vanavond voor het eerst buiten gevlogen met de Solo Pro en dit met een beetje wind. Woon in een hofje waar bijna altijd wind staat.
Ik moet toegeven......Dit is VERSLAVEND.
Ik had 50 meter verderop nog contact en vloog boven een huis aldaar.
Dacht even de heli kwijt te zijn door de wind maar zelfs tegen de wind in pakt dit beestje hem toch nog goed op.... wel een beetje gas los gelaten.

Wat een fantastische ervaring en wat is die Solo Pro buiten snel zeg..... gewoonweg heerlijk om buiten te vliegen:yes:

Laatst bewerkt:
Vanavond voor het eerst buiten gevlogen met de Solo Pro en dit met een beetje wind. Woon in een hofje waar bijna altijd wind staat.
Ik moet toegeven......Dit is VERSLAVEND.
Ik had 50 meter verderop nog contact en vlog boven een huis aldaar.
Dacht even de heli kwijt te zijn door de wind maar zelfs tegen de wind in pakt dit beestje hem toch nog goed op.... wel een beetje gas los gelaten.

Wat een fantastische ervaring en wat is die Solo Pro buiten snel zeg..... gewoonweg heerlijk om buiten te vliegen:yes:

Nu snap je mijn onderschrift wel, denk ik. ;)

Nu snap je mijn onderschrift wel, denk ik. ;)

Mag ik deze van je kopiëren? Met natuurlijk even een andere insteek.:D
Lipo's staan nog even te laden maar...... als deze klaar zijn, nog even voor de laatste keer vanavond buiten vliegen. Moet maar niet te ver vliegen anders raak ik de heli zo kwijt.

Wist niet dat de Pro een beetje wind kon pakken.:D
Nu maar hopen dat in de huiskamer vliegen toch wel leuk blijft.

Mag ik deze van je kopiëren? Met natuurlijk even een andere insteek.:D
Lipo's staan nog even te laden maar...... als deze klaar zijn, nog even voor de laatste keer vanavond buiten vliegen. Moet maar niet te ver vliegen anders raak ik de heli zo kwijt.

Wist niet dat de Pro een beetje wind kon pakken.:D
Nu maar hopen dat in de huiskamer vliegen toch wel leuk blijft.

De aanvraag voor patent is nog niet goedgekeurd, dus ga je gang. :yes:

Een beetje wind kan wel, vooral als het constante wind is. Als het vlagen zijn, wordt het lastiger, dan kan hij ineens een spontane draai maken, of wat gaan schudden. Let ook op dat hoger ineens meer wind kan staan. Je zou niet de eerste zijn wiens micro heli ineens door een hogere luchtstroom werd gegrepen. ;)

De aanvraag voor patent is nog niet goedgekeurd, dus ga je gang. :yes:

Een beetje wind kan wel, vooral als het constante wind is. Als het vlagen zijn, wordt het lastiger, dan kan hij ineens een spontane draai maken, of wat gaan schudden. Let ook op dat hoger ineens meer wind kan staan. Je zou niet de eerste zijn wiens micro heli ineens door een hogere luchtstroom werd gegrepen. ;)

Ik heb de windstroom nu net een beetje meegemaakt. Stond net even wat meer wind dan eerder op de avond en bij schemer vliegen is ook even spannender. Je denkt aan het begin toch even van "wind, neem mijn heli nu niet mee, kan niet zonder" Je merkt ook tussen de vliegtijden dat de windstroom veranderd. Ik had net de heli behoorlijk hoog in de lucht en kreeg de Pro niet meer naar voren.... oeps, dach.... wat nu?
Throttle minder input gegeven, komt de Pro naar beneden en vol rudder naar voren en floep, daar was ie weer.

Dat schudden en een spontane draai heb ik meegemaakt, krijg hem er ook wel weer uit. Buiten heb je ook meer last van de tikken van de flybar tegen de capony, tail en weet niet meer hoe dat fenomeen heet.
Maar ik weet wel dat het machtig mooi is..... jammer dat het alweer donker gaat worden. Wat heeft dit beestje een snelheid buiten zeg. Vooral even met de wind mee, bochtje naar recht en Yaw, geloof ik en hij komt als een speer terug. Met de neus richting beneden en dan throttle iets minder en rudder ists minder en dan gaat ie weer als een speer:D

Zal wel wat verzinnen voor mijn onderschrift zodat het geen kopie gaat worden:D
Ik begrijp nu wel wat je bedoelt "en toch is buiten vliegen eigenlijk veel leuker"

Laatst bewerkt:
Back