Nine eagle pro v1

EVO 180 SE Flybarless

Na lang wikken en wegen en de verschillende adviezen die ik tot mij heb gekregen heb ik besloten om voor de EVO 180 SE Flybarless te gaan.
DezeHeli is exact hetzelfde als de Robbe Arrow Plus Flybarless.
Enkel is de EVO bestemd voor Engeland en komt deze hier vrij weinig voor, in iedergeval minder vaak.

Waarom heb ik voor deze gekozen. Dit is een mooie opstap naar een CP.
Een CP op dit moment wil ik nog niet vliegen. Wanneer ik deze tegen de vlakte vlieg ben ik meer bezig met reperaties en onderhoud dan het vliegen.

Ik weet dat de FP sterk de neiging heeft om gepakt te worden door de wind en dan moeilijker te corrigeren cq te sturen is. Ik vlieg hier niet hoger mee dan 10 a 15 m. Wanneer ik deze hel
full
emaal kan vliegen overweeg ik in de herfst, wintermaanden te beginnen aan een ze
full
lfbouw... 600 met daarbij de sim.

Hier enkel foto's van mijn nieuwe aanwinst.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Cool!! Jouw zender ziet er trouwens exact zo uit als mijn Walkera zender :)

:DAls ik de zender niet snap, kan ik jouw om raad vragen:yes:

Lijkt mij nogal ingewikkeld hoe deze zender te bedienen maar dat komt natuurlijk uit ontwetendheid en dat ik de zender nog niet heb bediend.

Waarschijnlijk ook gewoon een rebranded Walkera...

Deze komt inderdaad uit dezelfde fabriek als de Walkera/Robbe.
De EVO is van Robbe, alleen gemaakt voor Engeland, heb er ook een aparte europese opzetstuk bij.

De Robbe/Evo komen uit de fabriek van Walkera alleen de eindverantwoordelijkheid van deze heli neemt Robbe wel zelf.
Het schijnt dat de electronica wel van Robbe is en niet van Walkera.
Walkera gebruikt zijn eigen Electronica en Robb/Evo. Zo heb ik het begrepen.

De EVO is van Robbe, alleen gemaakt voor Engeland, heb er ook een aparte europese opzetstuk bij.

De Robbe/Evo komen uit de fabriek van Walkera alleen de eindverantwoordelijkheid van deze heli neemt Robbe wel zelf.

Verder niet relevant als je maar onderdelen kunt krijgen verder.. Wellicht is het handig als je een apart topic maakt over de flybarless.. Dan kan ik daar ook mijn vragen plaatsen over m'n walkera. Ze zijn namelijk vrijwel hetzelfde qua techniek..

Lijkt mij wel behoorlijk relevant of er eigen elektronica inzit. Je wilt toch graag weten of een BnF model te binden is aan je zender bijvoorbeeld. Daarbij kan met het elektronische FBL systeem, de instellingen van de servo, de speed contol etc. de vliegeigenschappen toch net weer anders zijn.

Lijkt mij wel behoorlijk relevant of er eigen elektronica inzit. Je wilt toch graag weten of een BnF model te binden is aan je zender bijvoorbeeld. Daarbij kan met het elektronische FBL systeem, de instellingen van de servo, de speed contol etc. de vliegeigenschappen toch net weer anders zijn.

Ik bedoelde meer met relevant of iets beter is of niet.. Wat jij zegt is verder natuurlijk wel zo.. Mocht Pheter z'n zender kunnen binden aan mijn Walkera is in ieder geval de ontvanger wel hetzelfde..
Overigens worden voor de Robbe vaak spare parts van Walkera verkocht dus eerlijk gezegd twijfel ik of het wel verschilt..

Mocht het inderdaad eigen elektronica zijn, dan verbaasd mij dat ook. Lijkt mij niet zo rendabel voor Robbe namelijk.

Ik besef ineens dat ik nu wel achter begin te lopen op jullie :D Ik doe het nog met een 45° flybar... dat is wel zooo 2010 ;)

Mocht het inderdaad eigen elektronica zijn, dan verbaasd mij dat ook. Lijkt mij niet zo rendabel voor Robbe namelijk.

Ik besef ineens dat ik nu wel achter begin te lopen op jullie :D Ik doe het nog met een 45° flybar... dat is wel zooo 2010 ;)

Je bent old skool :D

Voor mij is het ook niet relevant welke electronica erin zit. Als het maar goed vliegt.

Ik zal een topic hierover openen als ik weer thuis ben en tijd heb. Kunnen we ervaringen uitwisselen. Met een 45 graden flbar is het zeker mooi vliegen. Ik blijf ook zeker met de pro vliegen. Heerlijk beestje is dat.

Ik zal een topic hierover openen als ik weer thuis ben en tijd heb. Kunnen we ervaringen uitwisselen.

Prima. Want ik heb wel wat vragen omtrent het instellen van de zender en de gyro.. Hopelijk is de manual van Evo wat duidelijker..

Als ik mag gokken, zou ik zeggen dat ook de electronica van Walkera is, net als met de Nano Arrow, wat een Solo Pro met Robbe kapje is.

Ook aan de Solo Pro

Na alle enthousiaste verhalen hier heb ik ook een Solo Pro aangeschaft, ben blij dat hij zo crash bestendig is :yes: vindt vliegen met een vliegtuig toch een stuk makkelijker ;)

Grts Thijs

Na alle enthousiaste verhalen hier heb ik ook een Solo Pro aangeschaft, ben blij dat hij zo crash bestendig is :yes: vindt vliegen met een vliegtuig toch een stuk makkelijker ;)

Grts Thijs

Nou Thijs. Crashbestendig is die zeker.
Ik ben net met schermer nog buiten wezen vliegen met dit beestje. De Pro dan. Ik ben 1x gecrasht tegen de dakgoot van onze buren.. volop en vol gas en 1x tegen de ramen van de buren en 3 keer gecrasht in het middenperkje met modder in ons hofje.
De Capony was ingedeukt en heb ik terug kunnen deuken. Flybar een beetje krom en ook weer teruggebogen. Tot nu toe niks aan de hand, behalve dat de kleur wat is veranderd door het stof van de modder:rolleyes:

Oh en Thijs, van harte met de Pro.
Gaat je nog veel plezier beleven en zweet, knikkende knieën.
Ik heb ondertussen de printplaat, shaft, blades en capony al vervangen.
Kwam vooral aan het begin maar jij als vliegtuigpiloot hebt toch wel enige oriëntatie dat jij deze Pro niet zomaar kwijt zal raken. Moet er wel bj vermelden dat ik een enorme sprong voorwaarts heb gemaakt door de zender in de advanced mode te zetten. Reageert de Pro veel sneller en heftiger dan in de easy mode.

Veel plezier en we horen je bevindingen wel

Heeft iemand verder ook een idee waar ik op moet letten?
Durf er geen stofzuiger tegenaan te houden.

Bij schemer en donker is het toch iets anders vliegen dan wanneer het licht is

Laatst bewerkt:

Grts Thijs

Grappig genoeg, ik heb mijn Champ vaker gecrasht dan mijn Solo Pro, moest in het begin enorm wennen aan het altijd maar vooruit moeten bij een vliegtuig, geen hover-mogelijkheid. Maar ik kan wel begrijpen dat een heli voor een vliegtuigpiloot ook een uitdaging is, bij een aantal vliegtuigen kun je even het gas los laten, en zweeft hij gewoon verder, als er geen boom in de weg staat.

De huiskamer is nu nog wat te klein voor mij heb dus net buiten gevlogen met bijna geen wind en dat ging al ietsje beter. Heb wel heel de binnentuin nodig van ca. 30 bij 30mtr. :hammer:

Ben echt binnen al overal tegenaan gevlogen en nog steeds is hij heel, zit nu nog te wachten op een lading lipo`s.

Moeders de vrouw vindt het zelfs gezellig dat ik nu dicht bij huis vlieg dus dat is alvast meegenomen ;)

Iedereen in iedergeval bedankt nog voor alle info in dit en andere draadjes.

Ben echt binnen al overal tegenaan gevlogen en nog steeds is hij heel, zit nu nog te wachten op een lading lipo`s.

Ik neem aan dat je hem wel getrimmed hebt? Anders gaat ie inderdaad alle kanten op.. Goed getrimmed moet hij zeker 20-30 seconden gewoon blijven hangen zonder dat je de zender aanraakt..

Ik neem aan dat je hem wel getrimmed hebt? Anders gaat ie inderdaad alle kanten op.. Goed getrimmed moet hij zeker 20-30 seconden gewoon blijven hangen zonder dat je de zender aanraakt..

Volgens mij kunnen wij nu een bakje koffie rustig leegdrinken terwijl de Pro in de huiskamer aan het hoveren is:D

Back