Nine eagle pro v1

Ik durf nog net niet even naar het toilet te gaan maar inderdaad moet hij een tijdje blijven hangen.. Uit de doos is hij nooit goed getrimmed volgens mij. Mijn Solo Pro vliegt flink naar voren als ik dat er niet uit trim. Als je dat niet weet ga je als een gek corrigeren met crashes als gevolg.
Handigste is om de heli vast te houden. Dan gas geven en voelen welke kant hij op wil. Dat er zoveel mogelijk uit trimmen.. Dan vliegen en eventueel nog bijstellen. Maar hij is dan wel al een stuk rustiger..

Ik neem aan dat je hem wel getrimmed hebt? Anders gaat ie inderdaad alle kanten op.. Goed getrimmed moet hij zeker 20-30 seconden gewoon blijven hangen zonder dat je de zender aanraakt..

Goed getrimmed is een groot woord maar buiten kreeg ik dat wel voor elkaar, vervolgens naar binnen gegaan en toen ging het al een stuk beter.
En meubels aantikken is ook een leuk tijdverdrijf :rolling:

Maar na al die botsingen blijf je trimmen, alleen jammer dat je er niet van afvalt. ;)

Gedurende de vlucht gaat hij wel weer een beetje van z'n trims af.. In het begin trimde ik dat tijdens het vliegen bij. Dat doe ik inmiddels niet meer. Ik heb hem nu standaard goed staan bij een volle lipo..
Check na een crash overigens wel of alles nog vast zit. Anders kan hij ook opeens heel gek doen ;)

Ik had al het idee dat wanneer de accu leger was dat hij een beetje van de leg raakte.
Maar wat kan een mens lol hebben voor een paar euro.

Wellicht in de submode eerst goed trimmen. Blijven de streepjes op je display in het midden staan en hou je ruimte over om bij te trimmen.

Ik heb echter de stangetjes waar het schroefdraad aan zit en het ringetje dat aan de swashplate voorzichtig van de swashplate losgehaald. Vervolgend uit de printplaat gehaakt en beide heb ik het oogje verder eruit gedraaid, zodat je servo stangetje langer wordt.
Doordat ik dit heb gedaan blijft de Pro mooi hoveren, zelfs door de ontlading tijdens het vliegen. Mijn Pro vliegt beter dan ooit tevoren.

Succes met het afstellen en het leren vliegen in kleine ruimtes.:D

Vergeet Indoorvlieger niet.... daar heb ik veel van geleerd en advies van gekregen

Laatst bewerkt:
Ik had al het idee dat wanneer de accu leger was dat hij een beetje van de leg raakte.
Maar wat kan een mens lol hebben voor een paar euro.

Als de accu erg leeg begint te raken, kun je de controle kwijt raken, tenminste bij de standaard lipo's die erbij zitten. Die houden hun spanning niet zo goed vast onder belasting. Er zijn betere te krijgen, die net zo duur, of zelfs veel goedkoper zijn.

@Pheter:
Trimmen in submode had ik al gedaan maar zal het vanavond nog eens op mijn gemak proberen. En als dat niet helmaal goed lukt dan ga ik zeker je andere tip proberen.

@Indoorvlieger:
Ik heb vorige week een stuk of 8 accu`s besteld bij HK maar dat zal nog wel een weekje duren voordat ze binnen zijn. Ik had trouwens heel veel aan dat stukje over de Solo Pro in het andere draadje van jouw, nogmaals bedankt daarvoor.

Heb nu al bijna een minuut in de huiskamer kunnen hoveren zonder iets te raken ;)

@Pheter:
Trimmen in submode had ik al gedaan maar zal het vanavond nog eens op mijn gemak proberen. En als dat niet helmaal goed lukt dan ga ik zeker je andere tip proberen.

Thijs, mocht je die stangetjes van de swashplate willen verwijderen, let dan goed op dat je dit heel voorzichtig doet en niet het balletje van de swashplate eraf trekt. ik heb dit enkel gedaan omdat mijn Pro sneller achteruit vloog dan vooruit en dat ik de Pro niet goed meet konn trimmen.

Bij een goede hover was mijn uitslag van de rechterservo teveel omhoog waardoor vooruit vliegen erg traag ging.
Zolang je nog niet hard bent gecrasht zou ik dat nog niet doen:D

Succes

Ik heb er voor de zekerheid nog maar 1 besteld :yes:
Ik had trouwens een record qua snelheid levering..... 3 dagen:!:.... met de gewone post van onze Chinese vrienden. Heb al heel wat besteld maar meestal duurt het tussen de 7 en 10 dagen voordat het binnen is.

Ik heb er voor de zekerheid nog maar 1 besteld :yes:
Ik had trouwens een record qua snelheid levering..... 3 dagen:!:.... met de gewone post van onze Chinese vrienden. Heb al heel wat besteld maar meestal duurt het tussen de 7 en 10 dagen voordat het binnen is.

Nog een Pro erbij:D
Heel goed, voor als je de ander crasht en in de lappenmand ligt of voor reserve onderdelen, 1 voor binnen en 1 voor buiten:D

Ik heb zelf nu ook 2 Pro's. Bij de een moet de printplaat nog komen, die is onderweg.

Qua levering is het inderdaad een wereldrecord.
Begin april heb ik bij Hobby King een aantal onderdelen besteld, waaronder lipo's. Deze zijn nog niet binnen:(

Succes, de Pro is echt een fantastisch beestje en ik hopo hier ook nog lang plezier van te mogen beleven.:yes:

Net even de tijd genomen om hem in de submode te trimmen en nu ging het al een stuk beter. Hij blijft al aardig stil hangen, jammer dat het nu te hard waait anders was ik naar buiten gegaan. Valt wel op dat als de accu minder wordt dat ik weer bij moet gaan trimmen, hopelijk komen de ander accu`s binnenkort.

Net even de tijd genomen om hem in de submode te trimmen en nu ging het al een stuk beter. Hij blijft al aardig stil hangen, jammer dat het nu te hard waait anders was ik naar buiten gegaan. Valt wel op dat als de accu minder wordt dat ik weer bij moet gaan trimmen, hopelijk komen de ander accu`s binnenkort.

Als je de Pro goed onder controle hebt kun je deze best vliegen in de wind. Heb dit zelf ook net gedaan. Alleen tegen de wind in moet ik aardig laag vliegen en soms throttle dicht gooien, vervolgens pak ik hem weer op en corrigeer met rudder weer bij. Maar het is inderdaad net wat teveel wind om buiten mee te vliegen.:D

Nog even snel met windstil in de schemering kunnen vliegen en ik maak voorzichtig aan vorderingen. Een rondje vliegen lukt al aardig alleen met de throttle heb ik nog wat moeite. Ik vlieg wel in de advanced mode zowel binnen als buiten en dat bevalt een stuk beter.

Nog even snel met windstil in de schemering kunnen vliegen en ik maak voorzichtig aan vorderingen. Een rondje vliegen lukt al aardig alleen met de throttle heb ik nog wat moeite. Ik vlieg wel in de advanced mode zowel binnen als buiten en dat bevalt een stuk beter.

:DYep, Easy mode is voor gevorderden:D

Veel vlieguren maken en went de throttle ook wel.
Ik had de Pro gister tegen de dakgoot en raam van de buren en dat iin de schemer.:D

Precisie vluchten in huis is ook echt leuk om te doen.
Buiten ben ik nog wel eens te wild, dan gaat de Pro lekker snoei hard maar met de wind van vanmiddag kwam ik bijna niet meer vooruit en 2x in de modder gecrasht. Hield het vandaag maar even voor gezien buiten te vliegen met de Pro.

Nog even en je wilt groter vliegen en begin je weer vasn voor af aan;)

Precisie vluchten

Precisie vluchten in huis is ook echt leuk om te doen.

Nog even en je wilt groter vliegen en begin je weer vasn voor af aan;)

Precisie vluchten lukken nog niet echt, ik zit achter mijn huisgenoten aan maar ze zijn tot nu toe sneller dan mij... :rolling:

Ik verbaas me er echt over dat hij nog heel is, mijn pleegdochter van 3 mag hem steeds oprapen en weer in het midden van de kamer of buiten vlak bij me zetten. Dat gaat niet altijd even zachtzinnig, ze stapt er soms op en knijpt en af en toe fijn en nog steeds vliegt hij als een zonnetje.
We hebben samen lol en daar gaat het toch om!

Groter komt misschien nog wel maar ik vind dit al bijzonder leuk en mijn vliegtuigen willen ook graag af en toe uitgelaten worden. ;)

Precisie vluchten lukken nog niet echt, ik zit achter mijn huisgenoten aan maar ze zijn tot nu toe sneller dan mij... :rolling:

Ik verbaas me er echt over dat hij nog heel is, mijn pleegdochter van 3 mag hem steeds oprapen en weer in het midden van de kamer of buiten vlak bij me zetten. Dat gaat niet altijd even zachtzinnig, ze stapt er soms op en knijpt en af en toe fijn en nog steeds vliegt hij als een zonnetje.
We hebben samen lol en daar gaat het toch om!

Groter komt misschien nog wel maar ik vind dit al bijzonder leuk en mijn vliegtuigen willen ook graag af en toe uitgelaten worden. ;)

De Pro is inderdaad een bijna onbreekbaar beestje.
Ik heb zelf ook een reserve waarbij een printplaatje onderweg is.
Deze wil ik samen laten vliegen met mijn zoon van 6 jaar.
Het is wel mooi dat je zo plezier kan maken met je pleegdochter.

Aangaande vliegtuigen kan ik niet over meepraten. Daar heb ik totaal geen ervaring in:D
Zeer zeker moeten deze niet blijven liggen. Zo heb je wel mooi de afwisseling tussen een heli en een vliegtuig:D

Bij de RC Shop waar ik meestal kom staan ook prachtige vliegtuigen, als gevorderd bent om deze te vliegen. Je begint eerst met een samengeperste piepschuim vliegtuig:D

Ik moet wel even wennen om met de Pro weer in huis te vliegen.
De laatste tijd enkel buiten vol gas vliegen. Dit gaat nu toch echt niet lukken in de huiskamer. Toch ook maar weer vaker in huis gaan vliegen. Ga een beetje te ruw met de sticks om in de huiskamer. Als je buiten bent gewend te vliegen dan is het inderdaad een slakkengangetje in huis maar dat is weer op te lossen door precisie vluchten te maken:D

Ik moet wel even wennen om met de Pro weer in huis te vliegen.
De laatste tijd enkel buiten vol gas vliegen. Dit gaat nu toch echt niet lukken in de huiskamer. Toch ook maar weer vaker in huis gaan vliegen. Ga een beetje te ruw met de sticks om in de huiskamer. Als je buiten bent gewend te vliegen dan is het inderdaad een slakkengangetje in huis maar dat is weer op te lossen door precisie vluchten te maken:D

Ik herken dat ook. Als je eenmaal aan de ruimte buiten hebt geproefd, is het even wennen binnen...

Vandaag redelijk wat keren buiten gevlogen ondanks de wind en ik begin steeds vertrouwder met dit beestje te worden. De neiging om buiten als een gek heen en weer te vliegen is heel erg aanwezig. Ik probeer nu toch ook rustig aan en precieser te vliegen zodat het binnen niet tegen gaat vallen.

Back