Nine eagle pro v1

Nee ik heb dat achteraf toegevoegd toen jij zat te schrijven denk ik ;)

Ik heb het even gelezen en een aantal dingen zouden kunnen inderdaad.
Wat ik niet snap is dat ze het ook hebben over het subtrimmen van de staart. Had begrepen dat je met de subtrim de staart niet eens kan trimmen:confused:

Nog maar eens verder lezen en uitvogelen

Net weer even geprobeer en leek even goed te gaan.... helaas. Begon weer te spinnen als een gek.
Lipo's maar weer laden en toch anders een andere tailrotor gebruiken. Kan net door een verkeerde val iets stuk zijn gegaan over een overmatige slijtage aan de borstels door buiten behoorlijk te racen?
De heli heeft in het verleden behoorlijke crashes meegemaakt en zal misschien hier iets mee te maken hebben.

Laatst bewerkt:
Dat subtrimmen zou ik negeren. Dat is het in jouw geval sowieso niet.. Meeste wat ik op google kan vinden wijst op een probleem met de tailmotor. Maar met het topic wat ik je heb gegeven kom je er wel uit denk ik..

Ik heb het even gelezen en een aantal dingen zouden kunnen inderdaad.
Wat ik niet snap is dat ze het ook hebben over het subtrimmen van de staart. Had begrepen dat je met de subtrim de staart niet eens kan trimmen:confused:

Nog maar eens verder lezen en uitvogelen

Net weer even geprobeer en leek even goed te gaan.... helaas. Begon weer te spinnen als een gek.
Lipo's maar weer laden en toch anders een andere tailrotor gebruiken. Kan net door een verkeerde val iets stuk zijn gegaan over een overmatige slijtage aan de borstels door buiten behoorlijk te racen?
De heli heeft in het verleden behoorlijke crashes meegemaakt en zal misschien hier iets mee te maken hebben.

Subtrimmen kan helpen als je met gewoon trimmen er niet uit komt, maar als je eerst geen probleem hebt gehad, zal het nu toch eerder aan het motortje liggen. Je kan even controleren of de staartrotor niet slipt op het asje, en anders een nieuw staartsetje. Had je eigenlijk al op voorraad moeten hebben, naast de main shaft en de skids, is dat het onderdeel wat het eerste gaat, of door een crash, of door slijtage.

Dat subtrimmen zou ik negeren. Dat is het in jouw geval sowieso niet.. Meeste wat ik op google kan vinden wijst op een probleem met de tailmotor. Maar met het topic wat ik je heb gegeven kom je er wel uit denk ik..

Ik denk ook dat het de tailmotor is. Heeft veel crashes meegemaakt.
In dat topic staat inderdaad het één en ander en bijna alles heeft te maken met het vervangen van de tailrotor.
Lipo's straks opladen en de tailrotor maar eens veruilen tegen de andere en daar weer één extra voor bestellen. Tenminsta als dat het is. In het ergste geval is het de printplaat. Moet daar nu even niet over nadenken. Komt in iedergeval nog een printplaat deze kant op maar die was voor de tweede en anders wordt het straks in de herfst toch echt een moeilijkheids graad hoger kiezen voor binnen.

Tis trouwens nu ook zo verekt makkelijk om deze te vliegen. Je racet dit ding overal bij langs waarbij het snot je de neus uit vliegt. Nadat ik buiten heb gevlogen is het weer 1 a 2 vluchtjes binnen en weet je weer hoe je moet reageren in eenbeperktere ruimte.

anders wordt het straks in de herfst toch echt een moeilijkheids graad hoger kiezen voor binnen.

Ik kan je mijn Walkera aanraden.. Drie keer zo zwaar en 10 keer zo breekbaar. En bij zo'n beetje elke reparatie solderen geblazen :p

Een tail heb ik nu toch niet nodig als het gaat om het motortje?

Ik heb een matchtest gedaan tussen beiden en ze kwamen uit op 100 procent.
Zit mij nu net te bedenken of ze geen familie van elkaar zijn, dan krijg je rare fratsen.... hoe nu verder?
Walkera van Chow zou geen oplossing zijn, het betreft een familiekant te zijn van elkaar en bteng die samen bij mij en je krijgt vreemde gewaarwordingen.

Een tail heb ik nu toch niet nodig als het gaat om het motortje?

Ik heb een matchtest gedaan tussen beiden en ze kwamen uit op 100 procent.
Zit mij nu net te bedenken of ze geen familie van elkaar zijn, dan krijg je rare fratsen.... hoe nu verder?
Walkera van Chow zou geen oplossing zijn, het betreft een familiekant te zijn van elkaar en bteng die samen bij mij en je krijgt vreemde gewaarwordingen.

Je kan geen losse motortjes kopen, maar alleen een staart met motor en fin. Kosten trouwens rond de 5 euro bij onze oosterse vrienden, zoals Hobby King en Miracle Mart. In de winkel hier vragen ze er meestal het dubbele voor. Dus ik raad je aan, als je ze "overzee" bestelt, om er een paar te nemen, kun je een tijdje vooruit. En als je niet crasht, en niet de ene accu na de andere vliegt, zonder het motortje kans te geven af te koelen, kun je er een hele tijd mee doen. Ik heb er tot nu toe eentje versleten, en dat was ook meer als gevolg van crashes, want de vervangende motor draait al maanden mee.

Misschien is de NESP wel jaloers op je Century Evo en denkt doe het zelf maar... :p
Daar moet je idd mee oppassen!!!
Pas was de KDS in het indoor luchtruim bezig en toen dacht mijn maatje dat de NESP het wel leuk zou vinden om met de KDS te spelen.
Dat ging een tijdje goed, tot dat de NESP per ongeluk te dicht bij de KDS kwam.... de NESP belande tussen de rotorbladen van de KDS.... en toen hadden we 2 NESPjes :yes:
Ik had al een paar keer gezegd dat het een slecht idee was... nu doet het ook niet meer ;-)

Je kan geen losse motortjes kopen, maar alleen een staart met motor en fin. Kosten trouwens rond de 5 euro bij onze oosterse vrienden, zoals Hobby King en Miracle Mart. In de winkel hier vragen ze er meestal het dubbele voor. Dus ik raad je aan, als je ze "overzee" bestelt, om er een paar te nemen, kun je een tijdje vooruit. En als je niet crasht, en niet de ene accu na de andere vliegt, zonder het motortje kans te geven af te koelen, kun je er een hele tijd mee doen. Ik heb er tot nu toe eentje versleten, en dat was ook meer als gevolg van crashes, want de vervangende motor draait al maanden mee.

RCflyfun.nl = 4,50 eur ex verzendkosten.
Kun je wel gelijk weer vliegen.
HK heeft alle accus weer op voorraad voor de liefhebber, 150 Mah bevalt mij heel goed.:p

Daar moet je idd mee oppassen!!!
Pas was de KDS in het indoor luchtruim bezig en toen dacht mijn maatje dat de NESP het wel leuk zou vinden om met de KDS te spelen.
Dat ging een tijdje goed, tot dat de NESP per ongeluk te dicht bij de KDS kwam.... de NESP belande tussen de rotorbladen van de KDS.... en toen hadden we 2 NESPjes :yes:
Ik had al een paar keer gezegd dat het een slecht idee was... nu doet het ook niet meer ;-)

Nu kan ie het waarschijnlijk ook niet meer, vrees ik.. :yes:

Dacht alleen een motertje te kunnen kopen maar niet.
K'zal eens even kijken bij de tip in dit topic en anders maar bij HK.
Deze hebben trouwens alleen de Pro V2 onderdelen

Dacht alleen een motertje te kunnen kopen maar niet.
K'zal eens even kijken bij de tip in dit topic en anders maar bij HK.
Deze hebben trouwens alleen de Pro V2 onderdelen

Ik meen dat de V1 en V2 behalve de kleur identiek zijn..

Back