Spannende ervaring met mijn Nine Eagle Pro.
Door omstandigheden was ik vandaag alleen thuis met de kids. (schoonvader ligt in ziekenhuis waar mijn vrouw en haar moeder even naar toe zijn geweest)
Voor mij een gelegenheid om even te vliegen met de Pro en dat heb ik geweten. Het leek windstil en had de heli onder controle.
Of perongeluk of door een vlaagje wind kwam de heli omhoog.
Daar in de lucht kreeg ik te maken met een andere windstroming en nam mijn heli mee achter de hoge conniferen van de overburen schuin tegenover ons. Zakken had geen zin om uit deze luchtstroom weg te komen, dan was ik de Pro ook kwijt geweest en kreeg de Pro niet meer naar voren door de wind. Waarschijnlijk uit paniek maar de throttle dicht en verdween de pro achter de conniferen waar ik hem niet meer kon zien.
Kon niks meer beginnen dus maar laten vallen.
Het feil wil nu dat deze mensen op vakantie zijn en alles is afgelsoten, je kan er dus niet bij komen. Aangezien de ook honden hebben, hebben ze ook nog een hekwerk achter de conniferen geplaatst.
Aangezien deze honden een eigen verblijf hebben in de tuin, kunnen ze gaan en staan waar ze willen. Aangezien deze honden bestaat uit een bulldog, rotweiler en een terriër had ik de hoop verloren daar ik weet dat er 's avonds pas bezoek kwam om voor de honden te zorgen. Ik kon de heli door de conniferen zien liggen maar te diep in de tuin. Tot mijn verbazing stond de heli rechtop..... yess dacht ik. op laten stijgen en proberen daar weg te komen. Door het minieme gezichtsveld zie je niet echt wat je doet..... dus?????...... de Pro valt om een nu kon ik echt niks meer doen en hoopte dat de honden dit niet hadden opgemerkt. Ze lagen versuft tegen de conniferen wat uit te rusten door de hitte.
Briefje schrijven en aan het raam plakken voor degene die de honden zou komen verzorgen. Hoe later het werd hoe meer de honden gingen aanslaan hoe meer ik dacht, dit is het einde van mijn vogeltje. Deze ligt straks helemaal in gruselementen. Rond halfnegen..... ja..... daar kwam degene die de honden verzorgt met mijn rode helicopter Pro en helemaal intakt, yeeees. Het verbaasde haar ook daar zij weet dat de bulldog alles vernield en kapot maakt, wat een geluk.
Morgen de lipo maar eens testen, die heeft er al die tijd ingezeten. Met een andere lipo heb ik de heli getest en werkt nog goed.
Dit was even spannend zeg en dat om een kleine rode NE Pro