Chow
Forum veteraan
Anders maar eens de Evo proberen te vliegen in de huiskamer misschien dat mijn vrouw uit zichzelf wel adviseerd om de mcpx toch maar te kopen![]()
Rustig vlak naast de TV op laten komen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Anders maar eens de Evo proberen te vliegen in de huiskamer misschien dat mijn vrouw uit zichzelf wel adviseerd om de mcpx toch maar te kopen![]()
Rustig vlak naast de TV op laten komen![]()
Pirouetjes en snelle bochten gaan prima, ik heb dit beestje al aardig onder de knie.
Vanavond was het windstil en dan is het heerlijk vliegen in de binnentuin.
Ik doe meestal 1 accu heerlijk gek, gewoon keihard vliegen en de volgende accu probeer ik b.v. door een gat van 40x40cm te vliegen van een kinderglijbaantje, en dan de volgende accu ga ik weer los.
Ik heb 10 accu`s dus ik kan maar raak vliegen.
Dat de Solo 2 meter naar voren of achteren schiet is niet altijd handig maar
aan de andere kant krijg je er wel weer goeie reflexen van
Maar ik blijf me toch focussen op rustig en beheerst vliegen omdat ik weet dat bij een overstap dat een hoop gaat schelen.
Ik wil graag klein blijven vliegen en dan heb ik niet veel keus probleem blijft dat ik liefst nu mijn eigen zender blijf gebruiken omdat ik die door en door ken.
Ondertussen blijf ik jullie volgen en in korte tijd heb ik al een hoop geleerd.![]()
Wel tussen de accu's door de heli wat laten afkoelen hoor.. Dan gaan de motoren langer mee![]()
Er komen steeds buurmannen/-vrouwen een praatje maken als ik bezig ben dus dat komt wel goed.lympic:
Ik neem aan dat je met de originele zender vliegt en met deze zender kun je geen andere heli's vliegen. Als we spreken over de Pro.
Wellicht heb je al een andere zender en heli, waar ik over heen heb gelezen?![]()
Bij de Pro heb ik gewoon de originele zender maar voor mijn vliegtuigen gebruik ik een Graupner MX 12. Als ik bv de Blade mcxp wil kopen dan zit ik vast aan een Spectrum zender bv de Spectrum DX6 maar dat is zo ongeveer de zelfde zender als de MX 12.
Beste is dan om gelijk een Spectrum DX8 of de nieuwe DX7 te kopen maar die zijn vrij prijzig. En mijn MX 12 is omgebouwd naar 2,4Ghz en daar heb ik een stuk of 5 ontvangers bij en die ga ik dus niet in de prullenbak gooien
Andere zender betekend ook andere ontvangers
Als ik een heli koop dan wil ik in ieder geval ook gelijk een goede zender,
je kan dan van alles instellen om het in het begin makkelijker te maken.
Heb ik hard nodig ben ik bang voor
Dus als ik mijn keuze maak voor een andere heli zal ik echt goed moeten nadenken welke ik ga nemen. Maar ondertussen vermaak ik me wel met de Solo en met jullie verhalen hiero.
Eerlijk gezegd geen idee maar ik bewaar mijn liop`s altijd vol.
Sommige gebruik ik heel weinig en die heb ik al een aantal jaren en zijn nog steeds prima. Als het maar voor korte tijd is hoef je je volgens mij helemaal niet druk te maken. Maar ongetwijfeld is er iemand anders die er iets zinnigs over kan zeggen
Heb net nog even met Pro buiten gevlogen en hoewel ik hem nu bijna met mijn ogen dicht kan vliegen blijft het leuk![]()
Aagezien twee Pro's nog in de lappenmand liggen en te wachten op hun onderdelen zit ik mij af te vragen hoe ik de lipo's het beste even kan bewaren.
Is het nu beter om de lipo's helemaal op te laden en wachten totdat de Pro's weer kunnen vliegen of gewoon zo laten liggen.
De lipo's zijn leeggevlogen, niet helemaal leeg natuurlijk maar zijn niet vol.
Buiten vliegen met dit weer? Bij ons waaid het en regent het... balen, wil met de Evo naar buiten.
Zal ik straks de lipo's van de Pro even opladen misschien wel beter.
Ik hoop dat de spare parts snel komen, wil ook wel weer een keer met de Pro vliegen.
Dan wordt het voor jou straks ook een andere heli Thijs, als je deze al met je ogen dicht kan vliegen.![]()