Nine eagle pro v1

Rustig vlak naast de TV op laten komen :)

Lijkt mij nog niet verstandig. We hebben nu een mooi breedbeeld scherm.
Zo'n platte tv vind ik niks aan. Als ik de tv aan glusselementen vlieg is er excuus om een mooie tv te kopen.
Is er geen actie, HD TV met gratis T-Rex, KDS, Blade 400 - 450?:D
Dat zou een wellekome zijn;)

Mooi is dat om zo te vliegen en lekker veelvuldig de lipo's erdoor vliegen.

Ik moet helaas weer wachten op de nieuwe tail die ik had besteld bij HK.
Tailrotor van de Pro doet het definitief niet meer. Ik heb volgens mij wel iets met een tailrotor:rolleyes:

Wanneer ik deze weer binnen heb, als ik deze nog binnen krijg dit jaar, ga ik zeker weer vliegen met de Pro. Vind het een fijn beestje en heerlijk fel voor buiten en met een windkracht 2 geweldig om daar tegen te vechten.
Alleen als je weer naar binnen gaat te vliegen is de overgang te groot en ga je zijn zelfstabiliserende karakter merken en dat is erg vervelend.
Als je dan ff snel wilt vliegen, ligt je heli voor je het weet bij iemand anders in de haren of in de lamp, gordijnen, noem het maar op.
Je merkt het wel als je voluit naar voren gas geeft in de huikamer en laat je rudder stick los, schiet de Pro gelijk 2o meter naar achteren.
Ditzelfde is ook als je volgas een bocht draait en gelijk weer een andere stickinput geeft, ligt je heli voor je het weet tegen de muur.
Als je dit meemaakt ga je denken aan een andere heli:D

Vlieg je er al lekker mee? Pirouetjes en alles? Mooie snelle bochten, vooral naar rechts. Buiten met wind mee een fijne duikvlucht maken en de rudder weer naar achteren gooien. Lachen:D en verslavend

Pirouetjes en snelle bochten gaan prima, ik heb dit beestje al aardig onder de knie.
Vanavond was het windstil en dan is het heerlijk vliegen in de binnentuin.
Ik doe meestal 1 accu heerlijk gek, gewoon keihard vliegen en de volgende accu probeer ik b.v. door een gat van 40x40cm te vliegen van een kinderglijbaantje, en dan de volgende accu ga ik weer los.
Ik heb 10 accu`s dus ik kan maar raak vliegen.

Dat de Solo 2 meter naar voren of achteren schiet is niet altijd handig maar
aan de andere kant krijg je er wel weer goeie reflexen van ;)

Maar ik blijf me toch focussen op rustig en beheerst vliegen omdat ik weet dat bij een overstap dat een hoop gaat schelen.
Ik wil graag klein blijven vliegen en dan heb ik niet veel keus probleem blijft dat ik liefst nu mijn eigen zender blijf gebruiken omdat ik die door en door ken.

Ondertussen blijf ik jullie volgen en in korte tijd heb ik al een hoop geleerd. :yes:

Wel tussen de accu's door de heli wat laten afkoelen hoor.. Dan gaan de motoren langer mee ;)

Pirouetjes en snelle bochten gaan prima, ik heb dit beestje al aardig onder de knie.
Vanavond was het windstil en dan is het heerlijk vliegen in de binnentuin.
Ik doe meestal 1 accu heerlijk gek, gewoon keihard vliegen en de volgende accu probeer ik b.v. door een gat van 40x40cm te vliegen van een kinderglijbaantje, en dan de volgende accu ga ik weer los.
Ik heb 10 accu`s dus ik kan maar raak vliegen.

Dat de Solo 2 meter naar voren of achteren schiet is niet altijd handig maar
aan de andere kant krijg je er wel weer goeie reflexen van ;)

Maar ik blijf me toch focussen op rustig en beheerst vliegen omdat ik weet dat bij een overstap dat een hoop gaat schelen.
Ik wil graag klein blijven vliegen en dan heb ik niet veel keus probleem blijft dat ik liefst nu mijn eigen zender blijf gebruiken omdat ik die door en door ken.

Ondertussen blijf ik jullie volgen en in korte tijd heb ik al een hoop geleerd. :yes:

Ik neem aan dat je met de originele zender vliegt en met deze zender kun je geen andere heli's vliegen. Als we spreken over de Pro.

Wellicht heb je al een andere zender en heli, waar ik over heen heb gelezen?:D

Ik neem aan dat je met de originele zender vliegt en met deze zender kun je geen andere heli's vliegen. Als we spreken over de Pro.

Wellicht heb je al een andere zender en heli, waar ik over heen heb gelezen?:D

Bij de Pro heb ik gewoon de originele zender maar voor mijn vliegtuigen gebruik ik een Graupner MX 12. Als ik bv de Blade mcxp wil kopen dan zit ik vast aan een Spectrum zender bv de Spectrum DX6 maar dat is zo ongeveer de zelfde zender als de MX 12.
Beste is dan om gelijk een Spectrum DX8 of de nieuwe DX7 te kopen maar die zijn vrij prijzig. En mijn MX 12 is omgebouwd naar 2,4Ghz en daar heb ik een stuk of 5 ontvangers bij en die ga ik dus niet in de prullenbak gooien :bye:

Andere zender betekend ook andere ontvangers :(
Als ik een heli koop dan wil ik in ieder geval ook gelijk een goede zender,
je kan dan van alles instellen om het in het begin makkelijker te maken.
Heb ik hard nodig ben ik bang voor :yes:

Dus als ik mijn keuze maak voor een andere heli zal ik echt goed moeten nadenken welke ik ga nemen. Maar ondertussen vermaak ik me wel met de Solo en met jullie verhalen hiero.

Bij de Pro heb ik gewoon de originele zender maar voor mijn vliegtuigen gebruik ik een Graupner MX 12. Als ik bv de Blade mcxp wil kopen dan zit ik vast aan een Spectrum zender bv de Spectrum DX6 maar dat is zo ongeveer de zelfde zender als de MX 12.
Beste is dan om gelijk een Spectrum DX8 of de nieuwe DX7 te kopen maar die zijn vrij prijzig. En mijn MX 12 is omgebouwd naar 2,4Ghz en daar heb ik een stuk of 5 ontvangers bij en die ga ik dus niet in de prullenbak gooien :bye:

Andere zender betekend ook andere ontvangers :(
Als ik een heli koop dan wil ik in ieder geval ook gelijk een goede zender,
je kan dan van alles instellen om het in het begin makkelijker te maken.
Heb ik hard nodig ben ik bang voor :yes:

Dus als ik mijn keuze maak voor een andere heli zal ik echt goed moeten nadenken welke ik ga nemen. Maar ondertussen vermaak ik me wel met de Solo en met jullie verhalen hiero.

Is ook goed te begrijpen. Zeker als je zelf al een eigen zender hebt, zou het mooist zijn wanneer je hier een passende heli bij kan vinden.
Met de Pro kun je nog heerlijk vermaken. Als de beide hier weer in orde zijn ga ikmijn zoontje ook de Pro leren vliegen en lijkt het mij wel erg leuk toe om eens met windstil weer samen beide heli's te vliegen.

Aagezien twee Pro's nog in de lappenmand liggen en te wachten op hun onderdelen zit ik mij af te vragen hoe ik de lipo's het beste even kan bewaren.
Is het nu beter om de lipo's helemaal op te laden en wachten totdat de Pro's weer kunnen vliegen of gewoon zo laten liggen.

De lipo's zijn leeggevlogen, niet helemaal leeg natuurlijk maar zijn niet vol.

Eerlijk gezegd geen idee maar ik bewaar mijn liop`s altijd vol.
Sommige gebruik ik heel weinig en die heb ik al een aantal jaren en zijn nog steeds prima. Als het maar voor korte tijd is hoef je je volgens mij helemaal niet druk te maken. Maar ongetwijfeld is er iemand anders die er iets zinnigs over kan zeggen ;)

Heb net nog even met Pro buiten gevlogen en hoewel ik hem nu bijna met mijn ogen dicht kan vliegen blijft het leuk :yes:

Eerlijk gezegd geen idee maar ik bewaar mijn liop`s altijd vol.
Sommige gebruik ik heel weinig en die heb ik al een aantal jaren en zijn nog steeds prima. Als het maar voor korte tijd is hoef je je volgens mij helemaal niet druk te maken. Maar ongetwijfeld is er iemand anders die er iets zinnigs over kan zeggen ;)

Heb net nog even met Pro buiten gevlogen en hoewel ik hem nu bijna met mijn ogen dicht kan vliegen blijft het leuk :yes:

Buiten vliegen met dit weer? Bij ons waaid het en regent het... balen, wil met de Evo naar buiten.

Zal ik straks de lipo's van de Pro even opladen misschien wel beter.
Ik hoop dat de spare parts snel komen, wil ook wel weer een keer met de Pro vliegen.

Dan wordt het voor jou straks ook een andere heli Thijs, als je deze al met je ogen dicht kan vliegen.:D

Aagezien twee Pro's nog in de lappenmand liggen en te wachten op hun onderdelen zit ik mij af te vragen hoe ik de lipo's het beste even kan bewaren.
Is het nu beter om de lipo's helemaal op te laden en wachten totdat de Pro's weer kunnen vliegen of gewoon zo laten liggen.

De lipo's zijn leeggevlogen, niet helemaal leeg natuurlijk maar zijn niet vol.

In theorie kun je ze het beste deels ontladen wegleggen, dan loopt de capaciteit het minst terug. Bij echt leeg wegleggen riskeer je dat ze onder de minimale spanning duiken. Dit geldt dan alleen voor echt lange periodes die je bij de Solo Pro meestal niet zult hebben. Als je niet buiten kan liegen, kun je immers ook nog binnen, alleen met grotere heli's heb je wel eens dat je lipo's in "winterslaap" moeten, totdat je weer naar buiten kunt. Dan kan het lonen om je aan het bewaaradvies van deels ontladen voor opslag te houden.

Maar in de praktijk is de zelfontlading van de huidige lipo's zo laag, dat het weinig uit lijkt te maken. Je brengt meer schade aan de accu's toe door ze te ver leeg te vliegen, dan door hoe je ze bewaart.

Buiten vliegen met dit weer? Bij ons waaid het en regent het... balen, wil met de Evo naar buiten.

Zal ik straks de lipo's van de Pro even opladen misschien wel beter.
Ik hoop dat de spare parts snel komen, wil ook wel weer een keer met de Pro vliegen.

Dan wordt het voor jou straks ook een andere heli Thijs, als je deze al met je ogen dicht kan vliegen.:D

Bij ons is het droog en schijnt de zon een klein beetje wel begint het nu harder te waaien dus moet ik binnen verder.

Andere heli heb ik al op het oog ;)

Indoor.bedankt. Maakte mij al een beetje ongerust. Kan ik ze beter nog een aantal min opladen, weet ik zeker dat het goed komt.

En wat voor heli komt er dan? Ben wel erg nieuwschierig

Waarschijnlijk een mCPX, modelbouwzaak bij mij om de hoek verkoopt voornamelijk E-Flite spul dus dat is wel zo makkelijk (voornamelijk voor reserve onderdelen) :rolling:

Een echte voorkeur heb ik eigenlijk niet op dit moment, je moet ergens mee beginnen. Alloewel ik me met de Solo Pro ook nog best zal blijven vermaken, rustig vliegen, raggen enz, er is een hoop mogelijk met dit beestje als je je fantasie maar gebruikt.

De mcpx is een stuk lastiger te vliegen maar lijkt mij ook wel erg leuk toe.
Heb je deze al in bestelling of doe je dat in de nabije toekomst.

Als je de mcpx eenmaal hebt, ben je dan niet bang uitgekeken te zijn op de Pro?

mCPX

Ik kan de mcpx zo ophalen modelbouwwinkel zit hier 5 min. vandaan, kan ook gelijk een zender "tijdelijk" meekrijgen (of voor heel klein prijsje kopen.) Maar ik ga eerst nog een nachtje over slapen :sleepy:

Solo Pro blijf ik zeker weten gebruiken, vooral binnen en in onze binnentuin.
Juist omdat de Solo niet zo strak vliegt is het het een uitdaging om door b.v. een klein gaatje van speeltoestel te vliegen. Mijn eerste vliegtuig (schuimpje) heb ik ook nog steeds en regelmatig heb ik daar gewoon nog een hoop lol van ondanks dat hij makkelijk te vliegen is. Je moet het je zelf soms gewoon moeilijk maken. :lol:

Back