Nine eagle pro v1

Mijn HK lipo's zijn nu 2 dagen onderweg.. Hoop ze wel vlot te ontvangen..

Advanced mode aanzetten zonder dat je het weet is natuurlijk heel wat anders dan wanneer je er op bedacht bent :D Maar ik snap je wel. Na alle trammelant beter maar eerst een tijdje zonder problemen vlieguren maken..

De advanced mode heb ik per ongeluk al eens mee gevlogen. Voor de reperatie in de submode en vergeten terug te zetten. Vooruit vliegen ging in één keer wel heel erg snel en de heli had de muur heel snel gevonden, ben daardoor wel een beetje angstig geworden. Nu helemaal opdat ik de heli net weer klaar heb en de nodige kosten heb gemaakt. Oefening baart kunst en hoop binnenkort de Hobby King lipo's te ontvangen. Mijn eigen lipo's hebben een flinke opdonder gehad door contstant in de submode en EPA mode te zitten. Heli staat wel aan maar vliegt niet, schijnt niet zo goed te zijn voor een lipo.

Bij advanced zal gas iets sneller reageren, en je hebt meer uitslagen, dus de heli zal sneller gaan als je vol met de sticks beweegt. Nu moet je eigenlijk binnen altijd al wat voorzichtig met de sticks zijn, dus hoeft de overgang inderdaad niet schokkend te zijn.

De standaard accu's lopen snel terug, ik denk niet dat dit aan lang in EPA of submode zitten ligt. Enige wat kan gebeuren is dat je de lipo verder leeg trekt, omdat je geen zware belasting hebt. Waarom vlieg je eigenlijk niet gewoon in submode, om dan te trimmen? Dat kan gewoon, alleen de staart werkt niet op de stick in submode, maar reageert alleen op de trim. Wat ik altijd doe met subtrimmen van een SP is in submode gaan, dan opstijgen, staart stilzetten met trim, en dan de andere richtingen zo trimmen dat de heli stabiel blijft hangen. Dan landen, 1 keer op de knop aan de achterkant drukken om uit subtrim mode te gaan, en verder vliegen.

Bij advanced zal gas iets sneller reageren, en je hebt meer uitslagen, dus de heli zal sneller gaan als je vol met de sticks beweegt. Nu moet je eigenlijk binnen altijd al wat voorzichtig met de sticks zijn, dus hoeft de overgang inderdaad niet schokkend te zijn.

De standaard accu's lopen snel terug, ik denk niet dat dit aan lang in EPA of submode zitten ligt. Enige wat kan gebeuren is dat je de lipo verder leeg trekt, omdat je geen zware belasting hebt. Waarom vlieg je eigenlijk niet gewoon in submode, om dan te trimmen? Dat kan gewoon, alleen de staart werkt niet op de stick in submode, maar reageert alleen op de trim. Wat ik altijd doe met subtrimmen van een SP is in submode gaan, dan opstijgen, staart stilzetten met trim, en dan de andere richtingen zo trimmen dat de heli stabiel blijft hangen. Dan landen, 1 keer op de knop aan de achterkant drukken om uit subtrim mode te gaan, en verder vliegen.

Het trimmen van de heli doe ik met de submode.... van jou geleerd:D
Vanmiddag de heli ook met de submode getrimd en bleef keurig in de lucht hangen, alleen de achteruit gaat niet erg snel maar doet het wel en weet niet wat ik hieraan kan veranderen. Wel vliegt de heli beter dan tevoren en blijft ook beter in de lucht hoveren zonder bij te moeten corrigeren.
Alleen wanneer de lipo tijdens de vlucht ontlaadt dien ik te corrigeren of bij te trimmen maar dit schijnt zo te horen en doe ik daar ook niet veel meer mee.

Ik zou er niks meer aan veranderen nu hij vliegt.. Straks heb je weer problemen..

Ja, klopt inderdaad. Bij volle lipo gaat de heli moeizaam achteruit. Lipo tijdens de vlucht beetje ontladen gaat deze wel achteruit, minder snel.
Ik laat dit mooi zo. Veel teveel problemen gekent en wil n gewoon vliegen.
Als ik meer kan en durf ga ik over tot advanced mode en is het probleem wellicht opgelost.

Net weer gevlogen, 2 lipo's. Zal deze eens een nacht laten liggen en morgen weer opladen.... wie weet.:D

Ik vlieg nu circa 5 tot 5 1/2 minuut op een lipo. Dit is wel de origenele lipo van NE. De lipo's zijn circa 30 a 40 keer opgeladen geweest.

Kan nu aardig cirkels vliegen. Linksom beter dan rechtsom, spiegelbeeld denken gaat iets beter maar moet er wel geconsentreerd mee bezig zijn.
Bij het oefenen van een cirkel kwam ik dicht in de buurt van de lamp boven de salontafel, hier moest ik even snel nadenken mbt het corrigeren en is mij gelukt en nog met beleid ook:D We maken weer vorderingen:yes:

Nee joh, de lamp kwam op jouw af. Gebeurd hier ook wel eens :D

Hmmm, dacht ik de heli een beetje onder controle te hebben blijkt het niet zo te zijn. Zeker niet als de lamp op mij af komt. Teveel geconsentreerd op de heli??? De moed zakt in mijn schoenen:D:D

In ieder geval komen de muren niet meer op je af en alleen de lamp nog maar. Dus er is progressie :D

Inmiddels m'n onbreekbare skids in huis die ik niet echt meer nodig heb.. Ik bewaar ze wel voor het geval de skids het toch een keer begeven.. Nu de lipo's nog.. Die zijn belangrijker..

In ieder geval komen de muren niet meer op je af en alleen de lamp nog maar. Dus er is progressie :D

Inmiddels m'n onbreekbare skids in huis die ik niet echt meer nodig heb.. Ik bewaar ze wel voor het geval de skids het toch een keer begeven.. Nu de lipo's nog.. Die zijn belangrijker..

Ohja:D dat klopt. Je gaat me zeker ook niet vertellen wat erop mij afkomt na de lamp? Dan maar hopen dat ik straks kan gaan zeggen dast de lamp ook niet mer op mij af komt;)

Ik heb alleen nog gordijnen die wel eens mijn kant opkomen als ik iets te hard een bocht naar rechts maak :D

Alleen de gordijne komen jou kant op door de luchtstroom van de blades, dus dat valt nog mee. Misschien handig als je minder snel langs de gordijnen vliegt. Wanneer je gordijnen tot de grond aan toe komen kun je deze meer de kamer in trekken en op de uiteinden iets zwaars zetten. Gordijnen dicht en dan proberen achter de gordijnen te vliegen zonder te crashen. Als dat lukt kun ben je volgens mij wel toe aan een CP:D

Nee die vliegt zelf een 700 door de kamer als ik er niet ben :)

Heb je daar een opname van gemaakt of heeft je papagaaitje jou een beetje in de zeik genomen:D

Als je papagaaitje daadwerkelijk een 700 vliegt door de kamer waarom doe jij dan moeilijk over een 42 cm heli? Neem gewoon een T-Rex 700 en je papagaaitje zal het je leren.

Dochtertje maar eens ophalen bij een vriendinnetje..

Ze praat wel veel. Ik zal eens opletten of het wel klopt wat ze zegt :) Maar ze kan wel landen en opstijgen vanaf de boekenkast.. Dat ga ik van ze lang zal ze leven nooit kunnen..

Ze praat wel veel. Ik zal eens opletten of het wel klopt wat ze zegt :) Maar ze kan wel landen en opstijgen vanaf de boekenkast.. Dat ga ik van ze lang zal ze leven nooit kunnen..

Als je papagaaiatje het kan, kun jij het ook. Geef de moed niet op, net zo lang door blijven oefenen totdat jij je papagaatje het nakijken geeft.... heb je weer een uitdaging:D
Huisdier en baas zijn samen één toch? Ga ervoor en die boeken kast wordt jouw nieuwe landingsbaan.:D

Trust me. Daar kan zelfs Szabo niet op landen.. Daar kan alleen een gevederde vriend zich nog tussen wurmen.. Rotorbladen overleven dat niet :)

Trust me. Daar kan zelfs Szabo niet op landen.. Daar kan alleen een gevederde vriend zich nog tussen wurmen.. Rotorbladen overleven dat niet :)

Ik ben ervan overtuigd dat jij met een oplossing komt. Al is het maar een keer, dan is het je wel gelukt en ach, je hebt wel wat reserve onderdelen in huis. Je leert het met vallen en opstaan:rolleyes:

Eerst maar eens je nieuwe aanwinst aanschouwen.

Back