Nine eagle pro v1

Het wordt even offtopic maar goed het vliegt. Daarna weer optopic.. Zo ziet ze eruit

Senegalpapegaai.jpg

Net zo groot als een Solo Pro maar deze kan door een gat kruipen en een Solo Pro niet :)

Ja, hier kan ik niet meer tegenop. Mooie papagaai, niet te vergelijken met een Solo Pro uiteraard maar deze kan wel meer dan een fp-tje zou kunnen. Denk niet dat de papagaai een tik-tok gaat doen..... oeiiiiii, zou ik niet meer doen.:D

Terugkomend op het verhaal lipo.
Ik bemerk dat 1 van mijn lipo's, merk NE, steedsminder wordt.
Ik kan de lipo een beetje indrukken alsof er een luchtbelletje in zit.
Door dit fenomeen was ik genoodzaakt om toch weer in de submode om de heli te trimmen.

Tot hoever kanik nog doorgaan met deze lipo en wanneer moet ik stoppen deze lipo te gebruiken?

Terugkomend op het verhaal lipo.
Ik bemerk dat 1 van mijn lipo's, merk NE, steedsminder wordt.
Ik kan de lipo een beetje indrukken alsof er een luchtbelletje in zit.
Door dit fenomeen was ik genoodzaakt om toch weer in de submode om de heli te trimmen.

Tot hoever kanik nog doorgaan met deze lipo en wanneer moet ik stoppen deze lipo te gebruiken?

Dat is typerend voor de standaard lipo's. Na een aantal vluchten gaan ze boller staan, en neemt de prestatie af. Vaak merk je dat de staart minder goed stil blijft, en je vliegtijden zullen ook afnemen. Op zich zal de lipo niet snel een gevaar vormen, maar je vliegt er niet leuk meer mee. Heb je al betere in bestelling? Dan zou ik, zodat je die hebt, die mindere lipo links laten liggen. Niet weggooien, je kan de connector misschien nog gebruiken, en anders kan ik die wel gebruiken.

Dat is typerend voor de standaard lipo's. Na een aantal vluchten gaan ze boller staan, en neemt de prestatie af. Vaak merk je dat de staart minder goed stil blijft, en je vliegtijden zullen ook afnemen. Op zich zal de lipo niet snel een gevaar vormen, maar je vliegt er niet leuk meer mee. Heb je al betere in bestelling? Dan zou ik, zodat je die hebt, die mindere lipo links laten liggen. Niet weggooien, je kan de connector misschien nog gebruiken, en anders kan ik die wel gebruiken.

Indoor, bedankt voor je bericht.
Ik weet zelf niet wat ik kan verstaan onder de noemer bol staan bij deze lipo. Ik weet wel dat ik niet meer uit kom op 6 min. vliegen. Vliegtijd varieert tot circa 5 minuten en zit ik op 76% throttle.
Ik heb inderdaad 4 of 5 nieuwe lipo's besteld bij Hobby King en hoop dat ik deze spoedig krijg. Uit je verhaal kan ik begrijpen dat ik hier nog wel even mee door kan vliegen totdat ik de andere lipo's binnen heb?
Het vliegen wordt hierdoor wel minder maar goed, is op dit moment niks aan te doen.

Met betrekking tot de staart merk ik niet veel verschil, trilt niet. Wat ik wel merk is dat de heli iets meer om zijn eigen as gaat draaien tijdens het hoveren en dat is even de overschakeling tussen de betere en slechtere lipo.

Waar zou je die connector voor kunnen gebruiken? Heb al weleens gelezen dat je ze gebruikt maar weet even niet meer in welke topic dit voorkwam.
Als ik er niks meer mee kan, kan ik je deze wel toesturen.

Laatst bewerkt:
Indoor, bedankt voor je bericht.
Ik weet zelf niet wat ik kan verstaan onder de noemer bol staan bij deze lipo. Ik weet wel dat ik niet meer uit kom op 6 min. vliegen. Vliegtijd varieert tot circa 5 minuten en zit ik op 76% throttle.
Ik heb inderdaad 4 of 5 nieuwe lipo's besteld bij Hobby King en hoop dat ik deze spoedig krijg. Uit je verhaal kan ik begrijpen dat ik hier nog wel even mee door kan vliegen totdat ik de andere lipo's binnen heb?
Het vliegen wordt hierdoor wel minder maar goed, is op dit moment niks aan te doen.

Met betrekking tot de staart merk ik niet veel verschil, trilt niet. Wat ik wel merk is dat de heli iets meer om zijn eigen as gaat draaien tijdens het hoveren en dat is even de overschakeling tussen de betere en slechtere lipo.

Waar zou je die connector voor kunnen gebruiken? Heb al weleens gelezen dat je ze gebruikt maar weet even niet meer in welke topic dit voorkwam.
Als ik er niks meer mee kan, kan ik je deze wel toesturen.

Stel dat je je heli zou willen ombouwen naar mSR type accu's, dus met die andere plug. Dan zou je met een connector van een oude lipo een oplaadkabeltje kunnen maken, om met de Nine Eagles lader toch je mSR accu's te kunnen laden:

a3593024-144-SDC11637.jpg

a3593025-81-SDC11639.jpg

Ik heb geen mSR, maar wel een mini vliegtuig, de Hobbyzone Champ, en die gebruikt ook de mSR stekkers. Er zat wel een lader bij, maar op batterijen. Dus heb ik ook zo'n kabeltje gemaakt, en nu kan ik met mijn NE lader de Champ accu's laden, lekker uit het stopcontact.

Stel dat je je heli zou willen ombouwen naar mSR type accu's, dus met die andere plug. Dan zou je met een connector van een oude lipo een oplaadkabeltje kunnen maken, om met de Nine Eagles lader toch je mSR accu's te kunnen laden:

Ik blijf lekker bij de goedkope hobby king oem lipo's.
Ik weet niet of je deze lipo's dan zou willen hebben? Kan me voorstellen dat je genoeg hebt.

Ik heb geen mSR, maar wel een mini vliegtuig, de Hobbyzone Champ, en die gebruikt ook de mSR stekkers. Er zat wel een lader bij, maar op batterijen. Dus heb ik ook zo'n kabeltje gemaakt, en nu kan ik met mijn NE lader de Champ accu's laden, lekker uit het stopcontact.

Die batterij-lader kan je eventueel ook ombouwen met een el-cheapo 6V 0,5A (ofzoiets) voeding. Op zich een prima apparaat als batterijen gratis waren. Want na ca. 20-25 ladingen begint 'ie te zuchten.
Gelukkig levert Horizon Hobby bij de mSR wel een goede lader:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben vandaag begonnen met het vliegen in de advanced mode.
Hiervoor moest ik nog even een aantal aanpassingen doen.
In de advanced mode merkte ik na het subtrimmen dat de heli totaal niet meer reageerde op de achterwaartse rudder.
Doordat ik dit probleem eerder heb gehad en dit niet opgelost kon worden met de EPA mode heb ik het advies gekregen van Indoorvlieger om het staafje aan de servo los te klikken, oogje te verstellen zodat je deze langer maakt. Dit werkte eigenlijk niet echt, kreeg daardoor te maken met de problemen met de zijwaarste bewegingen.
Nu heb ik beide stangetjes van de servo losgehaald en verlengd. Hierdoor heb ik meer uitslag naar achteren en hoefde ik maar een beetje bij te trimmen in de submode.

Kan wel vertellen: had ik dit maar eerder gedaan in de submode.
Het gaat wel vliegensvlug in de huiskamer maar de heli reageert veel fellen en is actiefer. Wel is het noodzaak om rustiger met de throttle en de rudder te werken. Ik krijg de bochten vel scherper
Zo kan ik vooruit en vanuit deze voorwaartse beweging de draai om zijn eigen as linksom, rechtsom is nog wat moeilijker, en vlieg dan zo weer terug.
De pirouettes zijn ook makkelijker te vliegen.
Wat ik verder merk is dat wanneer ik in de advanced mode vlieg ook te maken krijg dat de flybaar de blades af en toe aanraken bij een felle stick beweging.

Wat een verademing om zo te vliegen:yes:

Yep, advanced mode is veel fijner..

Had ik inderdaad eerder moeten doen. Je kan de heli oko beter corrigeren doordat hij veel sneller reageert op je handelingen. Als je dicht bij het plafond vliegt, kun je de heli in een dooie val laten komen en weer oppakken en gaat veel vloeiender dan in de easy mode. Veel meer mogelijkheden om met je Pro te spelen, leren en oriënteren:yes:

Wat ik verder merk is dat wanneer ik in de advanced mode vlieg ook te maken krijg dat de flybaar de blades af en toe aanraken bij een felle stick beweging.

Wat een verademing om zo te vliegen:yes:

Kleine correctie, de flybar raakt niet de bladen, maar de staartboom, of de canopy. Met de bladen maakt hij altijd een hoek van 45 graden, dus bladen raken is fysiek niet mogelijk.

Kleine correctie, de flybar raakt niet de bladen, maar de staartboom, of de canopy. Met de bladen maakt hij altijd een hoek van 45 graden, dus bladen raken is fysiek niet mogelijk.

Haha Indoorvlieger. Nu je het zo verteld en ik erover nadenk is het inderdaad zo. De flybaar kan de blades helemaal niet raken daar deze tijdens het vliegen ook ten alle tijde onder een hoek van 45 graden blijft staan.

Zou dit kwaad kunnen m.b.t. het vliegen?
Bedoel ik mee dat de heli als een dood volgeltje op de grond neerstort?

Sinds ik die carbon flybar met de lichte gewichtjes erop heb (niet de zware) heb ik geen blade strikes meer en vliegt ie eigenlijk net zoals stock.. Kleine investering en groot plezier dus.. Is daarnaast ook beetje bling..

Sinds ik die carbon flybar met de lichte gewichtjes erop heb (niet de zware) heb ik geen blade strikes meer en vliegt ie eigenlijk net zoals stock.. Kleine investering en groot plezier dus.. Is daarnaast ook beetje bling..

Waar heb jij die carbon flybar besteld dan?
Vliegt de heli daardoor beter, merk je het verschil?
Ondervind je door de carbon flybar andere negatieve bijeffecten?
Is trimmen noodzakelijk met een carbon flybar?

Waar heb jij die carbon flybar besteld dan?
Vliegt de heli daardoor beter, merk je het verschil?
Ondervind je door de carbon flybar andere negatieve bijeffecten?
Is trimmen noodzakelijk met een carbon flybar?

Xtreme Solo PRO Carbon Flybar Set (2 weights included)

Is nu out of stock.. Mail ze anders even wanneer ze weer op voorraad zijn.. Als ze in voorraad zijn heb je ze echt binnen een week dus..

Verder moet je de handleiding qua niveaus negeren.. De lichte gewichtjes zou "agile" zijn.. En de zware meer als stock. Dat is niet zo. De zware maken de heli lui. De lichte zijn vergelijkbaar met stock.. Je moet wel opnieuw een beetje trimmen maar niet extreem hoor.. Het vliegt uiteindelijk met die lichte gewichtjes fijner dan de standaard flybar. Geen blade strikes en wat strakker allemaal.. Ik vind het wel het geld waard..

Haha Indoorvlieger. Nu je het zo verteld en ik erover nadenk is het inderdaad zo. De flybaar kan de blades helemaal niet raken daar deze tijdens het vliegen ook ten alle tijde onder een hoek van 45 graden blijft staan.

Zou dit kwaad kunnen m.b.t. het vliegen?
Bedoel ik mee dat de heli als een dood volgeltje op de grond neerstort?

Je kan een deuk in je canopy slaan als het vaak en hard genoeg gebeurd, en als je flybar een beetje krom is geworden, dus wat naar beneden hangt aan de uiteinden, kan een gewichtje achter de staart blijven haken, dus je rotor blokkeren. Of een gewichtje schiet uit de houder, en je heli raakt in onbalans. Best dus om het te voorkomen met wat soepeler sturen, of Xtreme flybar, of hem zelf inkorten.

Je kan een deuk in je canopy slaan als het vaak en hard genoeg gebeurd, en als je flybar een beetje krom is geworden, dus wat naar beneden hangt aan de uiteinden, kan een gewichtje achter de staart blijven haken, dus je rotor blokkeren. Of een gewichtje schiet uit de houder, en je heli raakt in onbalans. Best dus om het te voorkomen met wat soepeler sturen, of Xtreme flybar, of hem zelf inkorten.

Door het vliegen in de advanced mode ben ik erachter gekomen dat dit vele malen mooier vliegen is. Door de felle bewegingen en snelle reactietijd durf je meer.
Daarbij kan ik ook zeggen dat ik de Pro (on)gecontroleerd door de kamer smijt met bochtwerken en al.... en met wat correcties waarbij ik toch ook weer zijwaarts of achteruit moet vliegen.
Ik ben erachtergekomen waar Chow het over heeft gehad. De zelfcorrigerende eigenschappen van deze Pro. En toen..... was ik 'm kwijt, zomaar vanuit de lucht. Dacht dat het aan mij lag maar Chow wees mij erop dat dit het overcorrigerende gedrag van deze heli en de 45 graden flybar zou zijn.

Hoogstwaarschijnlijk de carbon flybar bestellen, als deze weer voorradig is en dan bestellen.

Ik vermoed dat ik snel aan de max zit bij het vliegen van dit beestje in de woonkamer. Doordat de heli sneller reageert en sneller is heb je geen tijd om te overdenken welke acties je dient uit te voeren in spiegelbeeld.
Betekend dus dat je gewoon moet reageren en kom je erachter dat het spiegelbeeldenken toch vrij aardig afgaat.:D

Hoogstwaarschijnlijk de carbon flybar bestellen, als deze weer voorradig is en dan bestellen.

Dat voorkomt alleen blade strikes. Het voorkomt niet de overcorrectie. Dat is een kwestie van minder stickinput geven of anticiperen op de correctie.. Je zit gewoon tegen de grenzen van het beestje aan ;)

Back