Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Terugkomend op het verhaal lipo.
Ik bemerk dat 1 van mijn lipo's, merk NE, steedsminder wordt.
Ik kan de lipo een beetje indrukken alsof er een luchtbelletje in zit.
Door dit fenomeen was ik genoodzaakt om toch weer in de submode om de heli te trimmen.
Tot hoever kanik nog doorgaan met deze lipo en wanneer moet ik stoppen deze lipo te gebruiken?
Dat is typerend voor de standaard lipo's. Na een aantal vluchten gaan ze boller staan, en neemt de prestatie af. Vaak merk je dat de staart minder goed stil blijft, en je vliegtijden zullen ook afnemen. Op zich zal de lipo niet snel een gevaar vormen, maar je vliegt er niet leuk meer mee. Heb je al betere in bestelling? Dan zou ik, zodat je die hebt, die mindere lipo links laten liggen. Niet weggooien, je kan de connector misschien nog gebruiken, en anders kan ik die wel gebruiken.
Indoor, bedankt voor je bericht.
Ik weet zelf niet wat ik kan verstaan onder de noemer bol staan bij deze lipo. Ik weet wel dat ik niet meer uit kom op 6 min. vliegen. Vliegtijd varieert tot circa 5 minuten en zit ik op 76% throttle.
Ik heb inderdaad 4 of 5 nieuwe lipo's besteld bij Hobby King en hoop dat ik deze spoedig krijg. Uit je verhaal kan ik begrijpen dat ik hier nog wel even mee door kan vliegen totdat ik de andere lipo's binnen heb?
Het vliegen wordt hierdoor wel minder maar goed, is op dit moment niks aan te doen.
Met betrekking tot de staart merk ik niet veel verschil, trilt niet. Wat ik wel merk is dat de heli iets meer om zijn eigen as gaat draaien tijdens het hoveren en dat is even de overschakeling tussen de betere en slechtere lipo.
Waar zou je die connector voor kunnen gebruiken? Heb al weleens gelezen dat je ze gebruikt maar weet even niet meer in welke topic dit voorkwam.
Als ik er niks meer mee kan, kan ik je deze wel toesturen.
Stel dat je je heli zou willen ombouwen naar mSR type accu's, dus met die andere plug. Dan zou je met een connector van een oude lipo een oplaadkabeltje kunnen maken, om met de Nine Eagles lader toch je mSR accu's te kunnen laden:
Ik blijf lekker bij de goedkope hobby king oem lipo's.
Ik weet niet of je deze lipo's dan zou willen hebben? Kan me voorstellen dat je genoeg hebt.
Ik heb geen mSR, maar wel een mini vliegtuig, de Hobbyzone Champ, en die gebruikt ook de mSR stekkers. Er zat wel een lader bij, maar op batterijen. Dus heb ik ook zo'n kabeltje gemaakt, en nu kan ik met mijn NE lader de Champ accu's laden, lekker uit het stopcontact.
Yep, advanced mode is veel fijner..
Wat ik verder merk is dat wanneer ik in de advanced mode vlieg ook te maken krijg dat de flybaar de blades af en toe aanraken bij een felle stick beweging.
Wat een verademing om zo te vliegen![]()
Kleine correctie, de flybar raakt niet de bladen, maar de staartboom, of de canopy. Met de bladen maakt hij altijd een hoek van 45 graden, dus bladen raken is fysiek niet mogelijk.
Sinds ik die carbon flybar met de lichte gewichtjes erop heb (niet de zware) heb ik geen blade strikes meer en vliegt ie eigenlijk net zoals stock.. Kleine investering en groot plezier dus.. Is daarnaast ook beetje bling..
Waar heb jij die carbon flybar besteld dan?
Vliegt de heli daardoor beter, merk je het verschil?
Ondervind je door de carbon flybar andere negatieve bijeffecten?
Is trimmen noodzakelijk met een carbon flybar?
Haha Indoorvlieger. Nu je het zo verteld en ik erover nadenk is het inderdaad zo. De flybaar kan de blades helemaal niet raken daar deze tijdens het vliegen ook ten alle tijde onder een hoek van 45 graden blijft staan.
Zou dit kwaad kunnen m.b.t. het vliegen?
Bedoel ik mee dat de heli als een dood volgeltje op de grond neerstort?
Je kan een deuk in je canopy slaan als het vaak en hard genoeg gebeurd, en als je flybar een beetje krom is geworden, dus wat naar beneden hangt aan de uiteinden, kan een gewichtje achter de staart blijven haken, dus je rotor blokkeren. Of een gewichtje schiet uit de houder, en je heli raakt in onbalans. Best dus om het te voorkomen met wat soepeler sturen, of Xtreme flybar, of hem zelf inkorten.
Hoogstwaarschijnlijk de carbon flybar bestellen, als deze weer voorradig is en dan bestellen.