Nine eagle pro v1

Ik heb de lipo's van HK nog niet geprobeerd.. Is het werkelijk zo'n verschil? Heb nog geen zin gehad om te kijken wat ik eraf moet schuren :)

Deze lipo's vliegen veel aangenamer. Bij ontladen tijdens de vlucht blijft de heli beter in de lucht hangen en is de eerste minuten iets agressiever.

Ik heb de buitenste randjes en hoekdeeltje met een vijltje van een nagelknippertje geschuurd. Binnen 10 min. 4 lipo's passend gemaakt, zo gebeurd.

En toch, is de Pro heerlijk om lekker vrijblijven te vliegen, welliswaar rustig en niet teveel capriolen uithalen. Ben in mijn ontwikkelingen de Pro voorbij gegroeid en daardoor is de Pro gevaarlijk voor je gezinnetje, meubels en ev schadeposten. Zijn zelfstabiliserende...... je snapt wel wat ik bedoel:yes:

I know, hij staat op de nominatie vitrinekast even... Maar nog niet helemaal ;)

Ik vind de Po fijn om lekker even te vliegen zonder je zorgen te hoeven maken. Bij een ev crash gewoon door vliegen en blijven lachen:D
Ik hoop niet dat deze Pro bij mij in het vergetelhoekje komt te staan of ergens dat ik denk... ohja, deze heb ik ook nog. Wil 'm zover mogelijk blijven vliegen maar goed, als er een andere kleine heli komt weet je niet wat er gebeurd met de Pro. Anders is het nog altijd een leuk speleding om mee te nemen naar een verjaardag, visite of iets dergelijks.
Even voorvliegen en laten zien dat het makkelijk is en dan mag een ander eens proberen, met de reserve uiteraard:D

Nee hoor, de Pro komt terug. Alleen steek ik nu gewoon liever even tijd in een step up... Zodra ik daar me prettig bij voel komt de Pro gewoon weer in het spel voor de late avonden ;)

Ik heb de lipo's van HK nog niet geprobeerd.. Is het werkelijk zo'n verschil? Heb nog geen zin gehad om te kijken wat ik eraf moet schuren :)

Je hebt veel meer "punch" op het gas, en je kan gewoon harder op de rechte stukken. En minder spanningsverval, wat pheter ook al zegt. En ze hebben een betere levensverwachting dan de standaard lipo's.

...... en opladen....... en vliegen........ en ben nieuwschierig naar jouw'n ervaring met deze lipo's...... tenminste als je de Pro nog kan vliegen..... zo lang niet gevlogen:D

Oh die vlieg ik wel hoor.. Maar welk randje van die lipo zit nou dwars.. Ik zie het gewoon niet..

Ik heb niks weg hoeven vijlen bij de lipo`s van HK omdat ik het landinggestel van Miracle Mart gebruik. Ook gelijk een flybar mee besteld waarmee ik volgens mij met de gewichtjes kan spelen maar daar moet ik nog naar kijken.

Onderstussen leer ik nog steeds een hoop hiero van jullie dus blijf aub posten :worship:

Mmm, ze passen in de extreme skids??? Die heb ik nog liggen. Nooit erop gegooid.. Je moet de lichte gewichtjes voor je flybar gebruiken. De zware maken je Solo Pro lui.. Wel makkelijker te besturen dus je zou eerst de zware kunnen nemen en daarna de lichte..

Oh die vlieg ik wel hoor.. Maar welk randje van die lipo zit nou dwars.. Ik zie het gewoon niet..

Als je even je standaard lipo er naast hou dan zie je aan de onderkant links en rechts een klein randje zitten. Daar moet je er dus 1 van weghalen met een dremel duurt dat 2 seconden.

Mmm, ze passen in de extreme skids??? Die heb ik nog liggen. Nooit erop gegooid.. Je moet de lichte gewichtjes voor je flybar gebruiken. De zware maken je Solo Pro lui.. Wel makkelijker te besturen dus je zou eerst de zware kunnen nemen en daarna de lichte..

Die van mij paste gelijk in de extreme skids, vind dit wat lekkerder bij het steeds neerstorten :yes:

Ik had dus deze flybar mee besteld: Carbon Flybar Set (with Larger & Small weight) Had een gevoel dat ik hier nog wel wat mee kon spelen maar heeft er al iemand ervaring met een lichter flybar?

Je hebt gelijk. De lipo's passen in de extreme skids :) Dat scheelt weer 10 lipo's aanpassen.. Mijn dank..
De carbon flybar werkt lekker hoor. Ik heb hem. De lichte gewichtjes lijken het meest op het origineel alleen vliegt hij wat strakker. De zware gewichtjes maken de Solo naar mijn smaak wat traag. Maar probeer maar. Dan zie je wel wat je fijn vind..

Je hebt gelijk. De lipo's passen in de extreme skids :) Dat scheelt weer 10 lipo's aanpassen.. Mijn dank..
De carbon flybar werkt lekker hoor. Ik heb hem. De lichte gewichtjes lijken het meest op het origineel alleen vliegt hij wat strakker. De zware gewichtjes maken de Solo naar mijn smaak wat traag. Maar probeer maar. Dan zie je wel wat je fijn vind..

De randjes van de lipo wegvijlen is heel makkelijk en snel. Als je de originele landingsgestel blijft gebruiken, gewoon alle randjes en hoekje bijvijlen en voornamelijk even de bovenzijde waar de contactpuntjes in glijden. Daar heb je een opstaande randje aan weerzijde aan de hoekkanten. Ik heb ze allemaal passen gemaakt en soepel erin en er weer uit.

Maar.... een ander landingsgestel monteren is ook zo gebeurd:D

Ps nog wel even je ervaringen vermelden hoor. Heb zelf net weer twee nieuwe leeggevlogen. Welliswaar eerst maar 4 min aanhouden

Maar die flybar is dus niet lichter dan de orginele? Had ik eigenlijk verwacht.

Volgens mij maakt dat niet merkbaar uit.. Ik dacht dat de lichte gewichtjes de boel agressiever zou maken maar dat vond ik niet. Wel heb je iets minder last van de autocorrectie.

Volgens mij maakt dat niet merkbaar uit.. Ik dacht dat de lichte gewichtjes de boel agressiever zou maken maar dat vond ik niet. Wel heb je iets minder last van de autocorrectie.

Zou de Pro ook vliegen zonder flybar:D
Misschien wordt die net even wat agressiever of valt agressiever uit de lucht:D

Back