NK F3K Wedstrijd Dokkum 3 Oktober

Wanneer : Zondag 3 Oktober.
Locatie : Tussen Rinsumageest en Roodkerk, aan de Rietveldweg Dokkumer Modelvlieg Club - Locatie

Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
Globale dagindeling (onder voorbehoud):
09:00 Melden en takenbriefjes halen
Gelegenheid om in te vliegen
09:45 Briefing
10:00 Start wedstrijd
12:30 Pauze
13.15 Vervolg wedstrijd
17:00 Einde wedstrijd
17:30 Prijsuitreiking
Faciliteiten: Op het veld is een clubgebouw en een Porta Potti (kleine mannelijke behoeften bij voorkeur in de sloot).
In het clubgebouw zijn stopcontacten aanwezig.
Warme soep en broodjes met ham en kaas.

Parkeren: Langs de Rietveldweg, tegenover het vliegveld. Allemaal parkeren aan één kant van de weg, te weten de oostkant. Dit i.v.m. loonwerkers die ook gebruikmaken van de weg.

Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
Inschrijfgeld: € 7.50 voor KNVvL leden junioren betalen 3,50
Niet KNVvL leden betalen € 22.50
Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
Wedstrijdleider: Jorn Beerendonk / Laurens Beerendonk
Organisatie: Jorn Beerendonk

Bijzonderheden:
- Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor zondag 26 September. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de competitie! Inschrijvingen richten aan:
Theo Schoorl*theo.schoorl@zonnet.nl
Vermeld bij je inschrijving
Naam:……………………………………...
Neemt deel in klasse……………….
Frequenties……………………………..
KNVvL lid ja/nee
KNVvL lidmaatschapsnummer.......
Bezit zweefbrevet ja/nee

- Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal zaterdag 2 Oktober uiterlijk 21:00 uur op het Modelbouwforum gezet worden.
- De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
- In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
- Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
- De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
- De te vliegen taken zullen uiterlijk woensdag 29 september bekend gemaakt worden.

Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het Modelbouwforum en de F3K.nl
Tot Zondag 3 Oktober,

Vriendelijk groet, Jorn Beerendonk

Laatst bewerkt:
hang die slingers rond zijn vlieger, dan verliest ie zeker ;) is net zo storend dan vleugelzakken rond je vleugel hebben!

hang die slingers rond zijn vlieger, dan verliest ie zeker ;) is net zo storend dan vleugelzakken rond je vleugel hebben!

zat zelf meer te denken aan deze:

balloons_450x350.jpg

Laatst bewerkt:
Er komen wel rood-witte laag-bij-de-grond-slingers. En je krijgt punten als je erbinnen weet te landen!

Verrekt ! Ik had stellig op Champagne gehoopt.

F3K is toch een elitaire sport net zoals POLO of heb ik dit weer eens verkeerd begrepen ?

Yves
Kapitalist tot in de kist:sniper:

ik vrees dat je dit verkeerd ziet...
diegene met de duurste kisten horen enkel tot eliten ;)
dan heb je de mensen net daaronder... die een flow moeten kopen, omdat de ultra topkistjes net wat te duur zijn.

en zo helemaal beneden heb de mensen die hun toestellen zelf moeten bouwen. en die moeten soep en brood eten.

Taken staan op de F3K site. De definitieve groepsindeling wordt vrijdagavond voor de wedstrijd bekend gemaakt.

Slechts 5 mini vliegers in Dokkum. Daar mag en kan best wel wat bij toch??

Dokkum

Slechts 5 mini vliegers in Dokkum. Daar mag en kan best wel wat bij toch??

Ik had graag gekomen om nog een wedstrijd te vliegen.
Maar ik kan echt niet. :(

Denk dat het voor mij wat dit seizoen betreft wel voorbij is.
Misschien doe ik volgend jaar mee met de full size. Wie weet :rolleyes:

Alle mensen van de organisatie bedankt voor de moeite.

Groet, Gerhard

ik vrees dat je dit verkeerd ziet...
diegene met de duurste kisten horen enkel tot eliten ;)
dan heb je de mensen net daaronder... die een flow moeten kopen, omdat de ultra topkistjes net wat te duur zijn.

en zo helemaal beneden heb de mensen die hun toestellen zelf moeten bouwen. en die moeten soep en brood eten.

Hallo vuurvosje,

De F3K elite ? Die komt naar de F3K Eurotouren met een Carrera. Zo te zien een zeer beperkte kring. We wachten dus tot "Tom" zich besluit om zijn fiets te ruilen voor een Flow. Maar goed, ik weet niet of we hem onder de elite kunnen rekenen want hij rijdt met een vulgaire Ferrari. Overigens help EPO geen fluit qua prestaties in F3K:bad-words:

Dure F3K bestaan toch niet ? De duurste kist is nog ver onder de 1000€.
But make no mistake : the Flow is an "absolute Topgun machine" even if it sells well below 1000€.

Of course "nobody's perfect" : vanavond tomatesoep met balletjes plus brood in Cogny. Maar morgen met de Carrera naar het vliegveld. Whoooaaa:rolling:

Alles van die asbestus,

Yves

De weersverwachting ziet er redelijk goed uit, zondag zou het zelfs wat warmer kunnen worden. Alleen wordt er wel vrij veel wind voorspeld, we zullen zien.

Back