Nogmaals: welke zender

Heb je in de spam map van je mailprogramma gekeken of het bericht met de code daar mogelijk staat?

Via webmail ingelogd op je E-mail account en daar de spammap bekeken? De webmail spammap is een andere dan de spammap van je mailprogramma op je PC.

upload_2022-3-22_15-52-17.png

:hammer:

Ik wil dit allemaal niet . . .

jan.

Aha!

Dit bedoel je.
upload_2022-3-22_16-7-21.png

Als ik thuis ben, zender aan de notebook hangen en deze file downloaden?

Ik zat te wachten op een mailtje dat ze zouden zenden . . . :hammer:

Zeiden ze zelf (zie post #280)!

jan.

het is hier vast al eerder genoemt maar kijk eens rustig naar de filmpjes van Harry Curzon, die man legt het allemaal duidelijk en helder uit
eventueel een paar keer achter elkaar bekijken :thumbsup:

Ik meen te begrijpen dat die Activation.bin naar de SD-card van de zender gekopieerd moet worden.

upload_2022-3-22_22-33-39.png

Zender netjes via meegeleverde kabeltje aan de notebook verbonden.

Maar, mijn computer 'ziet' de zender niet . . .

Of zit 'ie hier ergens verscholen?

upload_2022-3-22_22-34-39.png

jan.

Zender in USB-mode gezet of eerst uitgeschakeld aangesloten op een werkende de PC en daarna de zender ingeschakeld? USB-kabel helemaal in de connector op de zender? Als de connector goed zit gaat als de zender is uitgeschakeld het laad-LEDje branden.

Ondertussen ook gelukt; zip file staat op de SD-kaart.

Maar wat hier gebeurt lukt mij nog niet.

Morgen verder; eerst ontvanger-accu opladen.

jan.

De inhoud van het zip bestandje moet je in de root van de SD kaart zetten, niet de zip zelf. Bij mij laatst dat ik een bestandje deed zat het er met een seconde in. Jeti is daarin erg makkelijk.

Succes Aad

Okay.

Activation.bin stond in de root, als ik me niet vergis, (en is daar nu weer uit verdwenen).

Huidige beeld:

upload_2022-3-23_9-55-5.png

En als ik op de activation-bin map klik:
upload_2022-3-23_9-55-45.png

Als ik op de zender naar Timers/Sensors, Vario ga, dan staat daar Mode Off, en ik krijg die ook niet op On.

Misschien dat zaterdag as. een slimmerik het in no time in orde krijgt; ik niet (denk ik).

Overigens: in het onderhavige model zit de MVario in de ontvanger igeplugd.

Ik had verwacht dat de zender die wel zou 'zien', maar nee . . .

jan.

De activation file staat niet in de root. Wat er wel staat is een map waarin zich waarschijnlijk de activation bevindt. De activation file behoort in de root de staan. Je moet ook de stappen doorlopen om de vario in de ontvanger te activeren. De hele procedure staat in de video die je zelf geplaatst hebt.

Wat de Mvario betreft, is het de oude Mvario EX ( zonder connectoren) of de Mvario 2 (met extra connectoren. Beide hebben een andere instelling van de gebruikte poort nodig. En op welke ontvanger is de vario aangesloten?

Mvario 2: https://www.rc-point.nl/zenders-ont...z-system-mvario-j-mv-envelop/a-15714-20000243

Laatst bewerkt:
De vario is een Mvario EX . . .

Het gaat als volgt: zender aan, en dan naar device explorer:

upload_2022-3-23_12-8-58.png

upload_2022-3-23_12-8-30.png

Moet de ontvanger-software geüpgraded worden?

upload_2022-3-23_12-9-25.png

En dat is het dan zo'n beetje . . .

Activation.bin staat niet meer in de root en de map is leeg . . . :(

jan.

Back