Nogmaals: welke zender

Dus, ontvanger RX 7A geregistreerd (check), € 40 afgetikt (check), en nu . . . ?
Bekijk bijlage 487138

Wachten op een mail?

Want als ik naar Timers/Sensors ga, en vervolgens naar Vario, is het scherm leeg . . .

jan.

Laatst bewerkt:
Dat serienummer van de ontvanger zou ik even uit bovenstaande post weghalen.

Dat de losse vario werkt, is niets bijzonders. Het werkt precies op de manier zoals omschreven in de handleiding. Als je die had gevolgd, had het allang gefunctioneerd en was de hele discussie overbodig geweest.

Laatst bewerkt:
Het grote voordeel van de ingebouwde vario is dat er weer een andere sensor aan je ontvanger kan worden gekoppeld , bijv je regelaar of je accu informatie .
Ik zat redelijk op het goede spoor dat je 2 systemen door elkaar haalde ( assist & M vario ) , duidelijker omschrijven maakt het makkelijker om je te helpen
( met alle plezier) voor de assist receiver zijn er door de bekende Harry Curzon hele duidelijke videos met uitleg wat het instellen betreft
hier No 1 >
op zijn YT account staat er een hele serie over ( is onwijs veel mee mogelijk)

Laatst bewerkt:
in de handleiding. Als je die had gevolgd, had het allang gefunctioneerd en was de hele discussie overbodig geweest.

Misschien.

Maar volgens mij zegt de handleiding niet zoveel over de procedure om aangekochte modules etc. te activeren . . .

(Kijk ik erweer eens langs?)

Maar!

Waarom doet die RX 7A het nu (nog?) niet?

Dan ben ik in essentie (de basis) klaar, voor zaterdag . . .

jan.

Laatst bewerkt:
Het ging toch over het activeren van de vario functie in de zender en het door de zender herkennen van een losse vario, aangesloten op een ontvanger?

Wat doet de Rex 7 Assist niet?

Nee, het gaat nu om deze:

upload_2022-3-23_17-58-1-png.487124

ontvanger RX 7A geregistreerd (check), € 40 afgetikt (check), en nu . . . ?

Hij doet 'het niet.

jan.

Ik krijg dit .

upload_2022-3-23_21-27-51.png

En dus niet de mogelijkheid om 'm te configureren (dead zone etc.).

(Overigens snap ik dat verhaal van die EX Value niet, weet niet of dat een rol speelt . . .)

jan.

Er is verschil, tussen die order voor de zender, en de order voor het activeren van de vario in de ontvanger . . .

upload_2022-3-23_21-37-50.png

Er is wel dit:

upload_2022-3-23_21-39-1.png

Maar de gevraagde pagina kan niet gevonden worden . . .

jan.

In hoofdstuk 5.3 staat dit.

upload_2022-3-23_21-50-44.png

Al vaak gelezen, maar een groot deel ervan snap ik niet.

De crux is dat ik dit
upload_2022-3-23_21-51-30.png

menu niet op het scherm krijg.

Bij die losse vario wel; bij deze (nog) niet.

Schiet mij maar lek.

upload_2022-3-23_21-53-52.png

jan.

Je moet eerst een schakelaar voor de vario toewijzen. In het voorbeeld in de handleiding is dat schakelaar Sa. Maar je kan elke schakelaar gebruiken. Je activeert de vario pas bij de start. Anders heb je de kans dat als je het toestel voorbereid voor de start dat je onnodige variotoontjes hoort.

De vario sensor is een EX sensor. De Mode moet dus op EX value staan. Bij EX parameter het vario signaal van de vario selecteren. Daarna kan je de andere zaken, zoals de gevoeligheid van de vario toon instellen.

Harry Curzon heeft vast een video over het instellen van de vario. Zoek eens op YouTube op Harry Curzon.

Laatst bewerkt:
Aha, daarvoor dient die schakelaar. :)

Harry maakt er geen gebruik van, die draait met een draaischakelaar gewoon het geluid helemaal weg (heb ik ook ingesteld).

Harry Curzon heeft vast een video over het instellen van de vario. Zoek eens op YouTube op Harry Curzon.

Heb ik allang gezien en gebruikt bij die losse vario.

Maar ik krijg dit niet op het scherm . . .

upload_2022-3-23_22-15-29.png

Alleen maar dit . . .

upload_2022-3-23_21-27-51-png.487145

jan.

Ja, zo hoort het. Dit scherm is voor het toewijzen van de schakelaar. Die is nog niet toegewezen. Dat is te zien aan de drie stippen.

Als je nu de schakelaar omzet, komt er achter Enabled een vinkje te staan en krijg je het instelscherm voor de vario.

Op mijn zender werkt het wel:

Screen001.png
Screen002.png

Schakelaar Sh toegewezen.
Na het omschakelen van deze schakelaar het vario-instel scherm.

Maar, (creatief idee), als ik naar Model, Device Explorer, REX7A, Info ga, dan staat er bij Installed modules, voor zowel Vario als Airspeed correction, allebei een x .

Dat laatste snap ik, niet voor betaald, maar voor Vario wel . . .

jan.

Back