Nogmaals: welke zender

Vindt het in deze discussie lastig dat ik niet altijd weet of het om een losse vario gaat of om een REX Assist met ingebouwde en geactiveerde sensor.

Het ging eerst om het activeren van de vario-functie in de zender, toen om een ontvanger met losse vario, en nu over de REX 7A met 'ingebouwde', gekochte en betaalde vario-functie

Zie schermafbeeldinden met een Mario en nu schermafbeeldingen van een Assist ontvanger waarvan de variosensor niet zichtbaar is.

Klopt, daar gaat het nu over.

Is die vario wel geactiveerd?

Dat was dacht ik in eerste instantie wel zo . . .

Activeren van de vario module in de zender betekent niet dat de ingebouwde vario in de Assist ook werkt.

Newe, klopt, dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Die functie moet voor elke Assist ontvanger apart bij Jeti worden gekocht.

Gedaan.

Alleen, zoals, hieroven aangegeven, is de vermelding van 'vario' bij mijn registered device niet meer te zien . . .

jan.

En nu is 'ie wel weer te zien . . .

upload_2022-3-24_13-49-20.png

Of is dit een andere plek . . .

Verwarrend: een site swshop.jetimodel.com, en een site jetimodel.com . . .

jan.

Nee, deze:

Ondertussen ook gelukt; zip file staat op de SD-kaart.

Maar wat hier gebeurt lukt mij nog niet.

Morgen verder; eerst ontvanger-accu opladen.

jan.

Maar je moet toch weten of je de activatie volledig hebt uitgevoerd?

Of je met een losse- of een ingebouwde vario werkt, maakt niets uit.

Maar je moet toch weten of je de activatie volledig hebt uitgevoerd?

Ja, heb het zo-even zelfs nog een keer gedaan, maar dat slaat nergens op, want bij de Skylark (met de ontvanger met losse vario) werkt het gewoon.

Dus daar zit het 'm niet in . . .

jan.

Even wat bedenksels:
- Heeft de ontvanger ooit aangegeven dan de vario aktief was?
- De activatie code gebruikt voor de ontvanger met het juiste serienummer? anders werkt de activatie niet.
- Je hebt 2 Assist ontvangers??? Mogelijk gebruik je nu de verkeerde ontvanger.

Als de vario niet wordt vermeld in het scherm Sensors/Logging Setup, ook niet na het drukken op de toets Auto, dan is er geen vario geactiveerd in de Assist ontvanger.

- Heeft de ontvanger ooit aangegeven dan de vario aktief was?

Misschien, gisteravond, Maar dat weet ik werkelijk niet meer zeker . . .

- De activatie code gebruikt voor de ontvanger met het juiste serienummer? anders werkt de activatie niet.

Er is/wordt geen activatiecode verstuurd . . .

Mogelijk gebruik je nu de verkeerde ontvanger.

Nee, denk het niet.

Als de vario niet wordt vermeld in het scherm Sensors/Logging Setup, ook niet na het drukken op de toets Auto, dan is er geen vario geactiveerd in de Assist ontvanger.

De ontvanger staat er wel, maar 'vario' niet . . .

upload_2022-3-24_14-36-19.png

jan.

Dan heeft deze Assist ontvanger geen geactiveerde vario. Twijfel er ernstig aan of de de activatie van de vario in de Assist ontvanger (goed) hebt uitgevoerd. Via de Device Explorer kan je zien of er een kruisje of een vinkje bij de vario van de Assist ontvanger staat. In de update video is dat te zien.

Maar dit is natuurlijk niet goed (denk ik).

upload_2022-3-24_14-55-21.png

Geen vario.

Maar waarom niet???

Ik krijg geen activatie-mail of code . . .

jan.

Bijlagen

• upload_2022-3-24_14-45-5.png
    upload_2022-3-24_14-45-5.png
    632,2 KB · Weergaven: 94
Zonder activatie code en activatieproces gaat de vario nooit werken. Heb met activatie codes geen ervaring maar weet dat deze per E-mail worden verzonden en dat deze nogal eens in de spam map van het E-mailprogramma komen. Volgens dit bericht:

Je kunt ook de code weer downloaden in de softwareshop staat het activatiebestandje ook.Bekijk bijlage 487025

kan je de code ook vanaf je persoonlijke account in de Jeti softwareshop downloaden. Je bent toch ook in het bezit gekomen van de acitivatie code om de vario module in de zender vrij te schakelenJ e moet dus weten hoe dat gaat.

We zitten hier inmiddels uren berichten uit te wisselen over een vario die niet in de zender zichtbaar is, je begint er zelfs een nieuwe discussie over https://www.modelbouwforum.nl/threads/puzzel-voor-de-doorgewinterde-jeti-gebruiker.281348/ Heb gevraagd of de Vario in de Assist is geactiveert, En wat blijkt, je hebt geen activatie code dus is de vario ook niet actief.

Nu blijkt dit allemaal tijdverspilling te zijn.

Zorg nu eerst maar dat je een activatie code voor de Assist ontvanger krijgt en voer de update uit exact volgens de video. Voorlopig hou ik er even mee op.

Laatst bewerkt:
We houden er even over op.

Maar je kunt nu wel net doen of ik het niet snap, maar ik heb al een hele tijd geleden dit laten zien:
upload_2022-3-24_15-24-50.png

En als ik dan op de link van de activation file klik, zegt 'ie: page not found.

Maar goed, maakt allemaal niet uit, heb ondertussen Jeti gevraagd, misschien dat die wel weten wat er aan de hand is, hoe het werkt.

Toch bedankt voor alle hulp.

jan.

Hallo Jan,

Bij EX parameter het vario signaal van de vario selecteren.
Maar die (dat, het vario signaal) komt in het rijtje niet voor:

upload_2022-3-24_8-43-9-png.487166

Of kijk ik er weer eens langsheen?

Op het gevaar af iets heel doms te zeggen: daar aan de rechterkant lijkt een scroll-bar te zitten die suggereert
dat dat lijstje langer is dan wat er op het scherm staat. Is het niet gewoon zo dat je naar het lijstje moet navigeren
en naar beneden (of juist boven in dit geval) moet scrollen tot je de vario tegenkomt?

Negeer deze post als dat al lang duidelijk was.. Ik heb zelf geen Jeti zender dus kan het niet nagaan.

Mail (na bellen) van Jeti:

Hello,

I am sorry for a delay with your activation file. They are processed manually. My colleague will send you your activation file in a few minutes.

Heel apart . . .

Ik zou zeggen: zodra de betaling binnen is, automatisch aanmaken en versturen cq. na inloggen op de site beschikbaar stellen . . .

jan.

Ik ben zo-even met de Skylark in de lift gaan staan, om eens te kijken wat (snel) stijgen en dalen voor resultaat geeft: hoe geeft de vario dat weer?

Helaas: het filmpje is te groot waardoor ik even niet weet hoe het te delen.

Maar de geluiden zijn wel totaal anders dan ik verwacht had . . .

jan.

De activation file is beschikbaar gesteld en, als ondertussen ervaren jeti-gebruiker, in no time de ontvanger geactiveerd.

Klaar.

(Ik zal niet zeggen dat 'ie stijl was, maar er is toch wel degelijk sprake geweest van een leercurve!)

Morgen vliegen, met vario. :)

jan.

Laatst bewerkt:
Toch nog weer even een vraag.

Als ik wil vliegen met een electromodel, zet ik eerst de zender aan, en moet dan altijd eerst de throttle 'locken', voor ik de accu aansluit.

Het zou logischer zijn dat de lock, na inschakelen, standaard gelocked staat.

Kan ik dat nog aanpassen?

Hier?

upload_2022-5-10_12-9-13.png

jan.

Back