Hee Ger,
Welke kist het precies is weet niemand, hij heeft van meerdere modellen wat weg maar het dichts komt hij nog bij de GAF Nomad, de Twin Otter en een Dornier.
Daar het beestje toch een naampje moet hebben, hebben Onno en ik besloten om voor de eerste kist te gaan en dus is het Nomad geworden.
Deze kist is de schuld van Onno :evil: hij kwam hem tegen op marktplaats en liet hem mij zien en als hij dat doet dan wilt ie hem eigenlijk wel hebben en dan probeert ie mij lekker te maken en dat lukt met zulk soort kisten vaak wel :wink:
Dus hebben we de gezamenlijk BosModelAir spaarpot leeggemaakt en deze kist maar gekocht
Nieuw bouwen is het mooiste wat er is maar een afgeschreven kist in "korte" tijd weer geheel opbouwen heeft ook wle wat vooral als het een model is wat je niet vaak ziet.
Onno en ik hebben toch al geregeld de menig dat we met wat "anders" willen vliegen dan de "standaard" weekend modellen en dan is een twin zeker wat anders.
Met de
Twin Ace kunnen we al goed overweg dus werd het tijd voor wat groters en dan was dit een mooie aanbieding.
Het vliegklaar gewicht zal ergens rond de 9 kg uitkomen en dit is dan ook direct onze zwaarste kist tot nu toe.
En dit alles is eigenlijk een opstap naar de P-38 Lightning (jouw wel bekend 8) ) die we ooit eens willen bouwen in schaal 1:7 zodat die mooi past bij onze andere Warbirds maar de P-38 zal pas gebouwd worden na onze liggende projekten (en er ligt nog genoeg op stapel, check onze
site maar eens 8O ).
Er zit alleen nog wel wat werk in dus de planning om tijdens mijn zaterdag dienst de motoren af te stellen en even te taxieen zit er niet in

Maar misschien de 11 een amiden en danders eind van deze maand wanneer ook de
Corsair van Arvid zijn maiden krijgt.
En zoals gewoonlijk zal de maiden gefilmd worden en hier gepost ongeacht de afloop :roll:
Even wat anders, kom jij ook naar de
Schaalmeeting Delta Oss 20 mei :?:
Zo maar vanochtend weer even aan het knutselen geweest en begonnen met de rechter tankdeksel:
En we moeten het voorwiel nog even vervangen:
Ik hoop dat vandaag de tanks binnen komen en dan vanavond maar weer eens lekker verde met deze kist.
Grt,
Berto.