ziet er prachtig uit Dennis, wel een heel ander formaat als je andere scheepjes die op de plank staan.
Wel jammer dat het nu net wat kouder word want met de epoxy ga je toch best buiten staan.
Misschien kan je deze winter reeds verder werken aan de stuurhut en het lamineren van de romp houden voor de lente.
Maar met jou ervaring kom je er wel uit.
vgr Marc
Dennis .
Op de eerste drie tekeningen ziet u de opstelling op dek van de ketting geleidingsrol en op de foto het anker ,
je ziet duidelijk de twee ribben die het draaien van het anker verhinderen bij het binnen halen in de kluis deze
ribben zijn ook aan de andere kant van het anker voorzien .
groetjes
Arthur
Dankje Arthur,
Ik geloof dat ik snap hoe het anker wordt geleid in de kluis. Zoals ik het begrijp kan het anker op verdraaing van de ketting van 180* op 2 manieren de kluis in getrokken worden.
De tekeningen zal tijdens de bouw van de kluis ter hand nemen als voorbeeld.
Marc,
De Ocean Wave is idd een ander formaat. Ik hoop dat ze straks nog tussen de planken past wanneer de mast erop zit. Zo niet, dan moet ik een loods bouwen in de tuin

Wat de epoxy betreft zal die bewerking echt wel pas van het voor jaar zijn. De romp heeft nog genoeg werk. De aandrijving, straalbuizen en roeren zijn al lichtelijk in ontwikkeling (lees dat ik er over aan het brainwaven ben hoe ik het wil hebben) en kan alvast "los" worden ingebouwd. Ook de waterafdichting onder het achterdek, het dek zelf en het voordek....................affijn nog genoeg te doen voordat de epoxy aan de beurt is.
Alles op zijn tijd en vooral in goede volgorde.
Groet Dennis
Laatst bewerkt: