Oceanic van Bugsier 1:50

Wat je al zo doet tijdens de vakantie: na eerst 18 spuigaten te hebben gemaakt, ze daarna weer dicht maken!

img47501.jpg

img47511.jpg

Alles is groot en veel, hier de tuggerwinch opstelling van de Oceanic, alles gemaakt van plexiglas. Dit ging nog wel maar om weer 4 rembanden in elkaar te pielen....daar wacht ik nog even mee. Verder moet het nog worden afgewerkt en ja ook die as moet nog in tweeen worden gehakt.

img47551.jpg

Overzicht van het achterdek, de achterste sleepboog gespoten en het rek gemaakt en gespoten. De ene elektro motor lijkt scheef te zitten maar alles staat/is nog los, eerst alles spuiten en daarna monteren.

Nu gaat de Oceanic even op de kast want eerst moet er een ander "projectje" worden gedaan.

grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Eindelijk weer een update

Na dat de bazen van mailline mij een tussendoor opdracht hadden gegeven en die ik netjes hebt afgemaakt nu weer verder met de duitse koningin

5758873073_1d721638be_z.jpg

Het achterdek met de ketting catchers het het houten rek voor oplslag van touwwerk

5758871833_8c553f4788_z.jpg

De achterste sleepboog zit er op plus het rek voor de tuggerwinches (4*) Verder is er ook al wat gespoten nl de binnenkant verschansing en de kluizen en de buitenkant op zodanige manier dat ik straks geen last heb met afplakken van de dekken als ik verder ga met zwart en het rode onderwaterschip

5759414082_9284c561c1_z.jpg

18 spuigaten en 12 kluizen, alles is veel bij dit schip. Alles van te voren gespoten en daarna aan gebracht.
Het zwart is nog glimmend maar alles wordt gespoten met matte lak.
Ik werk nu van achteren naar voren en ga dan naar dek 1. Heb geduld
grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Ziet er goed Hawser!

Maar je mag de reder van de M@illine wel aanklagen, door alle drukte heeft de poetsvrouw veel meer werk gekregen door alle stof op het achterdek.:rolleyes:

Als het in de matte lak staat zal het stof ook wel weer verdwenen zijn denk ik.

Tuggerwinches

img13981y.jpg

Van achter naar voren, tja de batterij tuggerwinches. Ik heb er heel lang over gedaan. Materialen zijn plexiglas en evergreen stripmateriaal en geetste standaard handwielen

img13991.jpg

Dit zijn de grote onderdelen, de winches zijn zelf nog voorzien van rembanden etc.

img18081.jpg

Hier alles gemonteerd, fundatie, contra fundatie etc etc maar het ziet er niet verkeerd uit maar wel blij dat dit achter de rug is

img18101l.jpg

Er loopt een sleepboog overheen die, heel on-duits, is afgestempeld op de lager fundaties van de winches!
Ik denk dat ze hier toentijd hebben zitten klooien want normaal doe je dat niet. Dus fundaties voor de sleepboog en dan weer eindelijk verder naar voren!

grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Ach Adam

Ik ben nog steeds lerende ( Kijk maar naar anderen op dit forum en onze mailline vrienden) maar als het dan klaar is dan smoelt het goed!
Maar het het is nog een lange, leuke weg te gaan (1.80 m. lang)
Ik spuit alles met de bus, straks ook de gehele romp. Deze groene "voor"lak is is al mat voor de matte lak die ik ga toepassen. Het zwart en bruin is ook met de bus, maar zijn geen voorlak, dus glimmen nog wel. Alle kleuren spuiten heel goed.
grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Hi Adriaan.
Mijn complimeneten.
Maar het gebruik van spuitbussen, ik niet begrijp.
Met zoveel mooie machines de winches gemaakt en dan afmaken met spuitbussen.

Maar ondanks dat ziet het er prima uit.
Ik hoop dat je er 11 sept ook bent, blauw naast zwart, moet een mooi plaatje zijn.

Ik ga na de vakantie met de nieuwe CPP's beginnen.
ik hou je op de hoogte.

leen

Spuiten

Leen,
Stap voor stap, de huidige dingen zijn goed te spuiten met de bus, de romp wordt een uitdaging. Ik spuit met bussen omdat ik niet anders kan/weet/ervaring heb. Komt nog wel een keer.
Ik hoop haar, als de romp een beetje aantoonbaar, is mee te nemen.
grt
Adriaan

Achterdek

img26531.jpg

Het achterdek is nu zo'n beetje klaar

img26591.jpg

Middelste sleepboog is nu volledig klaar, in het echt klappen de kromme gedeeltes weg maar ik heb dat achterwege gelaten. Het is dan nl zeer kwetsbaar.

Nu op naar de achterste "opbouwgedeelte" Heerlijk m2 werk en weinig gepriegel? (denk ik)
grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Loek

Ik ga het misschien nog met wat zilverkleurige verf wat poetsen maar heel veel staaldraden zijn vaak gewoon bruin van de roest, en dat wilde ik afbeelden.
Ik kijk nog wel
grt
Hawser

echt een geweldig schip , hoe je hem maakt!:D

ik ben zelf bezig met de wolraad woltemade ,(susterschip van de John Ross)

hij lijkt erg veel op je oceanic als ik zo je foto,s bekijk
alleen , hoe heb je de grote groene sleeplier gemaakt?
of kun je die bestellen. want mijn sleper moet ook zo,n lier achter op het
achterdek hebben.

mvg Jan

Hondehok

Het achterste hondehok is klaar, gemaakt van plexiglas en abs. De bovenkant is afneembaar om bij de koppelingen te komen en om gewicht er in te plaatsen. Om lekkages te voorkomen heb ik dus voor een deksel gekozen, verder loopt deze winchkast niet mee met de dekrondte maar volg de lijn van de sleeptros. Door het "er in laten zakken" in plaats van het op het dek te zetten kon ik alles goed uitlijnen.

img4856s.jpg

img4858th.jpg

Ik heb nog zo'n kast te maken en daar is niets recht aan, "a real pain" dus.
Missschien post ik nog een foto van tijdens de bouw van deze kast.
grt
Hawser

Laatst bewerkt:
Back