Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja wilde ook nog veranderen dit is hoe het zat in het modelRien, Is het mogelijk om van het binnenwerk van een kroonsteentje en dit roerheveltje een L-vormig heveltje te maken op 2 niveaus? Dan maak je er nog 3 van die messing dingen bij. 2 voor de buitenste roeren en eentje voor het middenroer. Kunnen wat korter zijn. Zo als het nu zit met de hevel geklemd tussen moertjes is niet bedrijfszeker. Het schroefje in het kroonsteentje geeft meer grip. Hiernder een voorbeeld met een alu hevel gelijmd op het binnenwerk van een kroonsteentje. Gr. Klaas.
Bekijk bijlage 510488
dit stukje copiëren en het lukt wel.
12v 3500 toerendit stukje copiëren en het lukt wel.
Op hoeveel Volt en hoeveel toeren?
Rien, Het beste resultaat (althans naar mijn idee) heb je met aan het BB roer een L-vormig roerheveltje met één been naar buiten en één naar achteren. Van de roerhevel aan BB een trekstang naar de rechte hevel op het middenroer. En van die hevel weer een trekstang naar het heveltje op het SB roer. Wel zorgen dat de gaten in de heveltjes even ver uit het draaipunt van de roerkoning zitten. Heveltje op het middenroer heeft dus twee gaatjes voor de trekstangen. Op die manier zitten trekstangen en hevels elkaar niet in de weg. En als de uitlijning niet helemaal 100% is loopt het niet klem of gaat het wringen. Kijk maar of je het zo kwijtraakt. Heel verhaal en daarom een schetsje erbij. Daarronder een plaatje zoals ik het in mijn Smit Finland heb gemaakt. De servo zit met tweezijdig plakband op een soort stoeltje.Gr. Klaas.
Bekijk bijlage 511557
Bekijk bijlage 511556