OH 58 Kiowa...in belgië..

Heel mooi gemaakt Didier.
De zwarte randen rond elk plaatje en de extra details op de bovenkant maken je IR-jammer echt af.
Zoals reeds eerder geschreven is je werkmethode en rezultaat inspirerend.
De komende maand vlieg ik zowat de wereldbol rond, maar tussendoor probeer ik ook nog wat te bouwen en te posten...

Heligroeten,

Nick

Hei Didier ,

TOP gemaakt man .... ;-)

Het wordt een BEAUTY ............... van een HELI ...... :-)

Ik kijk er al naar uit om deze later te zien rondvliegen ....

KEEP UP THE GREAT WORK ....

Grtz
Ron

Thx mannen,

We gaan verder met de afwerking van het IR geheel. De basis van de IR jammer nog van enkele details voorzien, hieraan komen later de bekabelingen.

full

De pedestal is ook van al zijn rivetjes en details voorzien...

full

En ik kon het dan niet laten om alles eens tijdelijk op mekaar te plaatsen, en ook maar meteen zijn plaatsje op de heli te geven.
De pedestal moet nog op de staart worden aangedrukt en gelijmd, dit is dus maar effe voor de foto hé ;-)

full

full

Zeer tevreden over het resultaat, als dit alles in de juiste kleur staat zal het dik in orde zijn..
wordt vervolgd..

Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
't Is inderdaad weer schoon en 't straalt van het modelbouwplezier.
Maar hoe kom je op de naam "pedestal"??? Azo een lelijk woord voor zo iet schoons?
Via mijn eigenste Cobra-piloten, die op vliegtraining zijn in Ford Rucker, heb ik vernomen dat ze het 'verhoog' waar een IR-jammer op staat benoemen met 'Podium' :!: ;)

Heligroeten,

Nick

Goede vraag nick,

Heb ik ergens gelezen bij een afbeelding van dat onderdeel, een monument staat ook op zoiets met zulke benaming, ben enkel de juiste nederlandse term effe kwijt..
Belangrijk is gewoon dat het goed gelukt is ;-)

groeten,

Didier

Goede vraag nick,

Heb ik ergens gelezen bij een afbeelding van dat onderdeel, een monument staat ook op zoiets met zulke benaming, ben enkel de juiste nederlandse term effe kwijt..
Belangrijk is gewoon dat het goed gelukt is ;-)

groeten,

Didier

Je zou "voetstuk" kunnen gebruiken, maar dat verandert niets aan de inventiviteit van Didier voor de afwerking van die heli.

Zo!

Het eerste 3D print onderdeel voor de Kiowa is een feit...
In het uitlaatgedeelte van het doghouse zitten 3 gleuven, en ik heb zitten piekeren hoe deze te maken, en 3D bleek de enige oplossing. Het gehele plaatje wordt ingewerkt in het doghouse, zodat uiteindelijk enkel de sleuven zichtbaar blijven, althans dat is de theorie.

full

Het onderdeel moet dus nog wat geschuurd en geplamuurd worden alvorens de inbouw kan beginnen. Motip spuitplamuur doen zijn werk weer..

full

Nog wat laagjes en we kunnen verder..

groeten,

Didier

Gisteren hebben we dan de Kiowa nog eens in vlucht mogen bewonderen.

Nog nooit een heli zo stabiel zien vliegen als dit toestel!

De vliegkunst van Didier zal daar ook niet vreemd aan zijn. ;)

Thx voor de commentaar,
de Kiowa vliegt idd zeer aangenaam, en dit zonder enig stabilisatiesysteem erop :-)

De IR jammer krijgt nog een staartje... Ik had hier in al mijn enthousiasme al foto's op het forum gezet, maar was nog vergeten enkele belangrijke details te maken...

Dus maar weer met plasticard strip en tubes aan de gang..

full

Met stukjes karton het centraal stuk op zijn plaats gehouden, en enkele M2 moertjes dienen als afstandsmalletje..

full

En dit is dan het eindresultaat...

full

We gaan weer verder....

Greets,

Didier

Hei Didier ,

Prachtig gemaakt alweer , deze kleine bijkomende details maken het geheel toch weer dat ietsje mooier .

Dat 3D stukje heb ik ook al eens eerder gezien , ik weet niet precies waar , maar het komt me bekend voor .. ;-)

Keep Up This Good Work Didier .... ;-)

Wij blijven genieten van deze prachtige KIOWA in aanbouw . ;-)

Grtz
Ron

Verder met de inbouw van de sleuven..
Dit zou dus hierin moeten komen
full

Positie bepalen, aftekenen, nogmaals controleren, en dan uitzagen en aanpassen
full

Vervolgens inlijmen, en nu kunnen we beginnen met schuren en plamuren tot het goed is..
full

Het eindresultaat zal hier wel weer verschijnen ;-)

groeten,

Didier

Oef...

Na aanzienlijk schuur en plamuurwerk ziet het geheel er best ok uit.
Het is net of de sleuven er altijd al gezeten hebben ;-)

full

Nu de rest nog van dit deel...we zijn er nog bijlange niet...

greets,

Didier

Helaas de laatste tijd niet zoveel tijd meer gehad om te bouwen, maar toch nog wat kunnen doen aan de staart..

hierop moest nog een klein positielichtje gemaakt worden dus hebben we ons daar maar effe aan gezet

full

En bovenop dit staartdeel zit nog een lichtje, zij het in dit geval een IR licht voor het nachtvliegen, ziet er dus wat anders uit dan de gewone verlichting..

full

We gaan door...langzaam maar zeker ;-)

greets,

Didier

Lagzaam maar zeker gaat ook vooruit Didier.
We komen er wel en je staat al ver want je heli vliegt reeds...

Over dat IR-lichtje. Is dat een operationeel lampje of enkel fake?
Vertel eens, waar heb je het gevonden. Ik heb ook nog zoiet nodig...

Heligroeten,

Nick

Hey Nick,

Het ir lanmpje is niet operationeel, het is gewoon een afgezaagd ledje, dat ik wit heb gespoten.. zo simpel is het ;-)

groeten,

Didier

Back