OH 58 Kiowa...in belgië..

Arie,

Dit is niet mijn eigen tekenwerk, ik heb dit laten tekenen aan de hand van zelfgemaakte schetsen met uiteraard alle maten erop, en een hoop foto's van de originele..

groeten,

Didier

Beste vrienden,

De kaap van 50.000 hits is gehaald :-)

Mijn dank aan alle bezoekers, we gaan door, maar nu nog eerst even van het mooie weer genieten ;-)

groeten,

Didier

Toch nog wat tijd gevonden om aan de deuren verder te werken, laatste detail; de luchthapper.
Positie bepalen, nog een extra paneel monteren, gat uitzagen en de eerste rivetten plaatsen... rode schijn was van m'n shirt..

full

Menig uurtje later... luchthapper gemonteerd, rivetten geplaatst, ziftje achter het gat.. deur 1 klaar :-)

full

full

Op naar deur 2... maar eerst Jet Power 2014!

groeten,

Didier

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook de 2e deur is nu volledig klaar :-)

full

Vervolgens gaan we ons bezighouden met de 3D bewapening prints. Deze zien er mooi uit, maar de oppervlakte is voor mijn zin nog wat te ruw

full

Dus zoals jullie kunnen zien er al een 1e laag spuitplamuur opgezet.. de lijnstructuur op het buizendeel is momenteel nog goed zichtbaar.. schuren maar!

Na verschillende schuur en spuitplamuur uurtjes ziet het er al zo uit:

full

Héél wat beter :-)

We gaan verder...volgende week..

Groeten,

Didier

Ziet er weer goed uit man,....... maar ik zou niet te hard schuren straks ziet het er te echt uit ;-)

mvg

Jos

op de valreep nog een post vandaag..
Iets anders dan de andere keren, ik ben dus begonnen aan de bevestiging van de steunen voor de rocket pods..

full

Ik ga deze keer even wat bouwstappen overslaan om jullie het filmpje van de testvlucht te tonen, de bouwfoto's zijn voor de volgende gelegenheid
Doel van de vlucht was kijken of deze steunen enigzinds zouden trillen, wat dus niet het geval was :-)

Verder heb ik de wattmeter er nog eens tussengehangen, resultaat: 30amp piek , 2500mah verbruikt op kleine 7 minuten.. mooi dus!!

Hier is de link :

Testvlucht Kiowa - YouTube

uiteraard nog dank aan de cameraman van dienst! thx Jannis

groeten,

Didier

Mooie heli word het en een leuk filmpje ook trouwens.....

Welke bladen zijn er gebruikt op het filmpje?? Spinblade's Matt black700???

Thx voor de complimenten, de bladen die ik daar gebruik zijn M Blades... dé beste naar mijn mening :-)

groeten,

Didier

Zoals beloofd een kleine uitleg over hoe ik de steunen heb bevestigd..

Deze zijn dus uitneembaar uiteraard, hiervoor hebben we 2 buisjes die in de romp blijven zitten, net zoals bij de full size. Deze beiden heb ik mbv een alu buisje met mekaar bevestigd, en een boutje doorgestoken om ze tegen verdraaien te behoeden.

full

Dan met wat hout het geheel ingepakt, waarbij de bout in het hout is opgenomen... wat epoxy ertussen, en tenslotte komt er nog een "dekseltje" bovenop... komt niet meer los denk ik zo...

full

Als we dan de steun ff monteren, krijgen we dit resultaat :

full

En dan maar weer wat extra details aanbrengen....

full

Volgende stap gaat het superdetailleren van de steunen worden, evenals de eerste werkjes aan de eigenlijke rocket pods...

groeten,

Didier

De rocket pods...
Deze zijn voorzien van 7 tubes waarin de missiles worden geschoven... om gewicht te sparen gaan we deze dus niet van volledige tubes voorzien, maar slechts een stukje om de juiste "indruk" te geven.
Het gatenpatroon hadden we in 3D print gemaakt, dit om zeker te zijn dat de gaten perfect tov mekaar zitten. Hierin passen dus messing buisjes van 14.2mm. Een 30 mm lengte zal volstaan om een mooie look te bekomen :

full

Al even passen in de buis, die gewoon als basis van dunwandige afvoerbuis is vervaardigd

full

En een eerste dry fit bevestigd dat we op de goede weg zijn :-)

full

We gaan verder, want er moet nog vééél aan gebeuren..

groeten,

Didier

Bedankt voor de commentaar iedereen, en neen, er komen geen rockets in, het geheel zal zo al zwaar genoeg wegen vrees ik...

grtz,

Didier

Opnieuw machtig mooi gemaakt Didier.
Ik kijk er al naar uit om te zien hoe je die lanceerder aan de houder zal bevestigen...

Heligroeten,

Nick

Back