Ombouw Grand Hauler naar Bakwagen

Kale chassis...nu alle velichting, ir diodes , beier modules enz ...aan brengen
IMG_20191027_153110.jpeg

Sent from my HUAWEI Y560-L01 using Modelbouwforum.nl mobile app

IR diode in de achterbumper gemonteerd, moet wel nog een likje verf krijgen
IMG_20191101_163422.jpg

Proef opstelling van de IR diode ontvanger op de aanhanger, afwerking zal beter moeten...
IMG_20191101_163449.jpg

dry fit voor de beiermodules
IMG_20191101_163336.jpg

IMG_20191101_163405.jpg

Vanavond dus verder met solderen, alles zijn definitieve plekje geven en verbeteren

biertjes waren te lekker...dus solderen wordt morgen...toch nog even een speakertje gebouwd

een goede prop rockwool onderin klinkt ie nog beter
IMG_20191101_205026.jpg
IMG_20191101_205045.jpg

Klopt, had ik ook aan gedacht maar dan de AKL-10...maar gezien ik een eerste generatie Beier heb ...en al mijn ledjes reeds weerstanden hebben en ik toch ruimte zat heb ....eerste en tweede generatie Beiers wijken aardig van elkaar af qua aansluitingen heb ik gemerkt...bijv de IR diode zit op uitgang 4 met slechts een - en een +, dus niet met 3 aderige aansluiting zoals op de V2

Bakwagen is ook gedaan
Zal nutuurlijlk netjes komen te liggen.

Nu komt het meest tricky..configureren van de beier zodat alles doet wat het moet dien...eerste pogingen vandaag gingen hopeloos mis..sturen en vooruit/achteruit op verkeerde knuppel..geen licht..verkeerde geluiden...

Nu een biertje...morgen weer verder
IMG_20191109_151401.jpeg

Sent from my HUAWEI Y560-L01 using Modelbouwforum.nl mobile app

Vervolg op de Beier perikelen.......na veel geploeter, proberen en gevloek doet de beier het nu eindelijk naar wens op de truck ...Je moet er maar achter komen dat je
- kanaal 1 op de beier moet aansluiten op kanaal 2 van de RC ontvanger
- direct de stuurservo moet aansturen vanuit kanaal 1 de RC ontvanger...zonder via de Beier te gaan
- kanaal 2 van de Beier naar kanaal 4 op de RC ontvanger
- kanaal 3 van de Beier leeg
- kanaal 4 van de Beier op uitgang 3 van de RC ontvanger moet zetten
Alleen nu werkt de IR module van de aanhanger nog niet...snif snif en weet ook niet 1 2 3 waar aan het kan liggen...diodes doorgemeten en zijn OK....IR staat volgende Sound teacher "aan" en gekoppeld aan uitgang 4 conform handleiding...hopelijk brengt morgen de oplossing.

Let wel dit betreft een eerste generatie Beier dus een USM-RC

Laatst bewerkt:
Hoe kom je erachter dat de Beier usm rc een eerste generatie is? Ik heb de Beier USM RC 2.

heb hem tweede hands op MP gekocht...bijv de IR diode aansluiting geschied op uitgang 4 met slechts een + en - pool, dus geen aparte 3 aderige aansluiting op de module.
Vandaag verder prutsen om te zien of ik de IR aan de praat kan krijgen, mocht iemand een tip hebben...altijd welkom

Laatst bewerkt:
Yippie !!!! alles doet het !!...ook de IR module, met verse batterijen werkt het veeeeeeeeeeeeeeel beter :zoeken:.:banana::banana::banana:

Kan dus nu beginnen aan het bouwen van de bak op de aanhanger

Lekker bezig Leon. Beier heeft zijn eigenaardigheden maar blijft voor mij het systeem, persoonlijke voorkeur.....

Waarom zou toch de USM RC 2 een "2" in de typeaanduiding hebben....... Denk omdat het de opvolger van de USM RC is. Sorry Marcelinets maar ik moest even, neem me niet kwalijk. Denk dat jij toch iets heel anders bedoeld?!

Lekker bezig Leon. Beier heeft zijn eigenaardigheden maar blijft voor mij het systeem, persoonlijke voorkeur.....

Waarom zou toch de USM RC 2 een "2" in de typeaanduiding hebben....... Denk omdat het de opvolger van de USM RC is. Sorry Marcelinets maar ik moest even, neem me niet kwalijk. Denk dat jij toch iets heel anders bedoeld?!

Nee zie mijn vraag en je pbtje.

Back