Haha,
Er gaat altijd wel wat fout bij een proeftocht. In mijn geval was ik de zijstagen vergeten.Dus zonder gedaan, zou moeten kunnen met de Carbon mast die ingeklemd zit. Dat lukte ook, maar het is inderdaad lastig om de goede spanning te verkrijgen. Ik had ook nog een probleem met de neerhouder.
Er stond ook wel aardig wat wind, ergens tussen 6-8 m/s denk ik. De Krabbeplas is ook niet echt geschikt om even wat aan te passen aan je tuig. Dat gaat bij de Alexander roeibaar veel makkelijker.
Overigens is mijn tuig ("A") een Bantock tuig. Ik dacht zo laat hij het maar eens doen dan kan ik het mogenlijk zelf de volgende keer voor een lager tuig.
Waterdichtgheid ik OK, als je tenminste alle gaatjes van te voren dichtmaakt, ook daar moet de werf nog even wat corrigeren ! Het is nog niet echt helder of de balancering van het tuig goed is. Daar was het wat te vlagerig voor.
Ik wil inderdaad wel eens met wat anderen varen. Niet in wedstrijdverband. Dus Wim, ik zou wel mee willen doen. Enerzijds om zelf wat te leren, maar mogenlijk dat ik ook wat kan bijdragen.
Gaan we dan ook een ontwerp- en bouw bijeenkomst houden ? Ik zag op een zweedse site van die mooie ronde rompen, hoe doen ze dat toch ?
Ton, mijn schip steekt ca 47 cm. Bij de Krabbeplas is een stijger waar je die diepte kwijt kan, maar meer naar de kant is het ondieper. Als we de Yellow Boomerang erin moeten zettten zal dat zeker met 2 personen moeten. Kan wel. Maar voor een proefvaart lijkt me jouw Kralingen plekje beter omdat je daar overal bij kan. Bij de Krabbeplas kan je een probleem krijgen als je boot het riet opzoekt.
Volgende keer neem ik een bezem mee omdat de vogels het een en ander achterlaten

Desondanks wordt je broek toch wel vies. Vandaag was het ook wel erg drassig op de wal.