Iedereen veel dank voor de reacties.
Inderdaad plankjes.
Frezen heb ik wel bekeken omdat een kennis een frees heeft. Echter de ronde vorm is last omdat naar onderen toe de vorm weer smaller wordt. Omdraaien kan, maar blijft lastig.
De plankjes zijn volgende "vertikalen" gemaakt door door uit te snijden met een laser uit 6 (ca!, opmeten !) mm MDF. In Delftship kan je mooi de exacte afstand specificeren. De stapjes moeten dus nog weg gehaald worden wat ik met een schuur machine en hand nabewerking ga doen. Dus niet opvullen zoals door sommigen gesuggereerd.
De plankjes zitten nu aan elkaar waarbij ik goed moest opletten dat ze netjes op elkaar zitten. Werken met pasgaten en pennen werkt goed mits je de pennen eerst op een vlak (echt vlak!) stuk hout zet. Het moet wel stevig zijn want je gaat met lijmklemmen werken, althans dat heb ik gedaan (schroeven kon ook). Gelukkig had ik een robuuste stalen rij ("lineal") die ik nu goed kon gebruiken. Zonder dat was het minder netjes. Een houten balk is wat mij betreft niet recht en niet stevig genoeg.
Achteraf goed dat ik niet dunner MDF heb genomen omdat 6 mm toch flexibel is. Dus steeds kijken en controleren. Pennen loodrecht op de plankjes zowel langs als dwars. Dus geen sneldrogende lijm gebruiken.
Vervolgens wat Keesdemol zegt, schuren en met de hand echt mooi maken. Als alles netjes is, dan losmiddel of iets anders en de "mal" bekleden met carbon (200+90 gr/m2) en een eindlaagje glas weefsel.
De door mij gebruikte methode is in hoge mate ingegeven door rond te kijken, vragen en naar suggesties van anderen te luisteren.
De vraag, die overigens nog niet echt gesteld is, hoe ik de plankjes uit de vorm haal beantwoord ik later (om de spanning erin te houden, ook voor mezelf).
Ik besef me dat ik er nog lang niet ben, alleen een hol omhulsel is niet genoeg.
Joost