Ombouw MX-16S / MX-12 met Corona 2,4 Ghz module !!!

Toch wel de moeite waard, zelfs voor goedkope toestelletjes, om het zo in te stellen dat ze cirkelend naar beneden zweven.
Niet vergeten dan om ook een beetje UP te geven... anders wordt het een spiraalduik!

Aan de andere kant... als dat cirkelen toevallig in thermiek is, dan gaat-ie pas echt ver weg.

Haha, ja dat is dan weer jammer dat er geen thermiek-bestendige failsafe optie in zit.

Maar ik denk dat je het beste tijdens een gecontroleerde vlucht even kunt testen hoe je het liefst hebt dat je toestel naar beneden komt met power off, en die stick standen onthouden en vervolgens programmeren....

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn MX-12 ook omgebouwd naar 2,4. Afgelopen weekend tevens maiden gehad van mijn Calmato Sport. Natuurlijk eerst reikwijdte test gedaan ,en omdat er geen test knop op zit met de auto en zender en een stuk gereden.
Test gedaan, alles deed het, teruggereden. Resultaat 800 meter op de grond. Ga dus zonder angst de lucht in.

is dit nou het setje wat goed werkt/ ik nogdi heb??
of is het een ander?
ik twijfel ook een beetje dit/ assan.

@hoffmarcel
toch goed :mrgreen: fijn te horen!
ps alles nog heel? ik sms je nog over zondag

@vinnygogo
waar je je zelf het lekkerste bij voelt denk ik. ik heb gewoon erg goede ervaringen met het corona systeem. en dan maakt het me niet uit of het nou een systeem van 19 dollar of 500 euro, het gaat mij erom dat alles goed werkt en dat doet dit systeem. 800 meter over de grond is prima, is nog meer in de lucht, ik zou dus persoon voor corona gaan

ik twijfel ook een beetje dit/ assan.
Er is op dit forum een boel te lezen over Assan 2.4 en niet zo veel over Corona 2.4. Maar ik vond de Corona 35 Mhz synth ontvangers destijds top. En zolang ik geen vergelijkende testgegevens heb is Assan simpelweg 2x zo duur...
De Assan module is ook nog eens een flink eind groter dan de Corona, dat kan in sommige zenders wel wat uitmaken.
Ik vind verder de gunstige beoordeling op Radio Controled Model Reviews ook wel vertrouwenwekkend.

ok, en opzich als ik bij hobbycity kijk, 20 dollar is is een 35 synt ontv. en voor 28 heb ik 2,4 module met ontvanger;)

was het wel de goede uit mijn link?

Het zijn de goedkoopste 2.4 GHz ontvangers echt ideaal bij een grote vloot, nooit iets mee gehad, zelfs niet na mijn modificatie;

full

full

De antenne's staan in een hoek van 90 graden van elkaar, op zich zou het bereik (iets?)
kleiner moeten zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
1 voordeel van assan is dat ze zeer kleine ontvangers hebben (voor kleine modellen bijvoorbeeld). Dat heeft mijn keuze iig beinvloed. Verder maakte het in mijn ogen niet uit, alle 2 de systemen werken, en mensen zijn er tevreden over.

Enige nadeel van assan is dat de inbouwmodule iets groter is, maar die krijg je zelfs in een mx12, bij behoud van origineel zendsysteem er nog bij in!

en werkt deze ontvanger erbij?:
en weet iemand wat het gewicht is van de bijgeleverde ontvanger? staat niet op hobbycity.com
Alle Corona DSSS V2 ontvangers worden geacht ermee te werken. De 4kan. RX die je linkt had ik zelf nog niet gezien, dat ziet er mooi klein uit; ik had op RC model reviews wel deze gezien:

coronadsssv203.jpg

...die ik ook nog niet bij HK was tegengekomen. Waarmee het mogelijke voordeel van Assan met kleinere ontvangers weer ingehaald is...
Ik ga zodadelijk even de Corona 8kanaals DSSS V2 ontvanger voor je wegen... ik heb geen luxe digitale weegschaal hoor, hij gaat even aan een brievenwegertje...

edit - De 8 kanaals RX weegt krap 10 gram, afmetingen zijn 45x25x15 mm. Ik vermoed overigens dat de 6 kanaals (die ik nu in een toestel heb zitten) hetzelfde weegt.

Laatst bewerkt:
Kijk, DAT zijn formaten :P hahaha
Deze ontvangertjes komen idd vrijwel overeen met de assan micro ontvangers!

Als ze die daadwerkelijk verkopen, dan is dat weer gelijk getrokken idd.

Ik zie nu trouwens dat op de HK site staat dat de 4 kanaals RX 6 gram weegt.
De ontvanger op de foto in mijn vorige post staat nog niet bij HK.

Deze ontvanger / foto ?

full
full

(De extensie ' D ' CR4D, CR6D, CR8D staat natuurlijk voor DSSS 2.4 GHz)

Gezien de commotie rond de Corona FHSS is het aan te raden deze NIET meer te kopen.
(HobbyKing verkoopt ze niet meer, is te zien bij ' in stock: 0)

HK verkoopt nog 1 FHSS RX, maar die staat niet in de FHSS rubriek maar in de DSSS rubriek, als laatste; er staat V1 bij.

Ik trof trouwens een erg instructief filmpje dat de failsafe functie van de Corona DSSS ontvangers demonstreert.

Back