Ombouw MX-16S / MX-12 met Corona 2,4 Ghz module !!!

full

Corona 4 Channel 2.4Ghz DSSS Receiver.
Can only be used with Version II Futaba & JR Corona modules. (ook CT8Z)
Weight: 6g

De CT8Z DIY inbouwmodule is ook V2 (Versie2) alles wat DSSS is, is V2 (ook als het
er niet bijstaat)

Op de CT8Z inbouwmodule werken alle CT4-6-8-D 2.4 GHz ontvangers volgens Corona, CR4D dus ook.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is dezelfde ontvanger als die wat hoger in die handpalm ligt; CR4D. Alleen zit deze in een plastic doosje, en die andere in shrinkwrap.
Oh... ik zie nu: er is nog een verschil, deze heeft 2 antenne's en die in shrinkwrap 1!
Of zou het net als bij Assan zijn, waar de tweede ook flauwekul is? :rolleyes:

ok, ik wil waaarschijnlijk dan die corona diy module kopen, en een klein gooizwevertje ombouwen naar rc. zal ik dan die bijgeleverde gebruiken, of die kleine 4 kanaals erbij nemen? en weet iemand of die corona ontvangers (evt. in combinatie met hxt wervo's) 2 cellen lipo aankunnen voor de voeding?

Of ze een 2-cellen lipo aankunnen weet ik niet... maar HK zegt: 4.8 tot 6 volt.
Als je het hebt over een klein werpzwevertje... DLG of een Fox of zo? Dan zijn de 6 en 8 kanaals ontvangers te groot. Bestel er maar een 4kan. RX bij.

ja ik wil idd een fox gaan ombouwen, hier moet dan maar een 4 kannaals in. ik ben er alleen nog niet uit of ie gemotoriseerd gaat worden, zo niet dan moet ie op 1 of 2 cellen lipo. in zon ding vind ik een regulator geen optie. weet iemand of dit mogelijk is?

Ik was even wat aan het modelbouwen, sorry... :-)
In dit forum loopt een draadje over de Assan hack module. Daar heeft iemand uitgezocht dat een van de twee antennes op een Assan ontvanger nergens aan vast zit.
Ik ga niet het hele draadje uitpluizen waar dat staat hoor... maar ik kom zodirect nog wel even het draadje aanwijzen...

edit - hier staat het ergens in: de-chinese-2-4-ghz-test-assan-modules-24

Ah gevonden - over dat Assan maar 1 werkende antenne zou hebben begint bij post no. 802.

ja ik wil idd een fox gaan ombouwen, hier moet dan maar een 4 kannaals in. ik ben er alleen nog niet uit of ie gemotoriseerd gaat worden, zo niet dan moet ie op 1 of 2 cellen lipo. in zon ding vind ik een regulator geen optie. weet iemand of dit mogelijk is?
Je kan er toch een willekeurige ESC in zetten. Behalve dat die je motor regelt, komt er ook een bruikbaar voltage uit voor je ontvanger en servo's. Plus dat-ie (als-ie BEC heeft) je motor uit zet als de spanning laag wordt.
Ik heb zelfs wel eens tijdelijk een lichte ESC in een niet-gemotoriseerde zwever gehad, gewoon om het voltage terug te regelen.

ok, ik denk dat5 ik tegen die tijd gewoon een motortje en regelaartje mee bestel, is niet zo duur bij hc;) en dan op 2 cellen?

Een Fox vliegt prima op 2 cellen LiPo 350 MAh, bijvoorbeeld met een FlightPower Evo LiteV2 350MAh 2s 7.4V LiPo, een 10A regelaartje en een Brushless motortje b.v. Hyperion HP-Z1705-14 of vergelijkbaar, en twee microservo's, de (Multiplex) Fox vliegt het best met rolroeren en alleen een hoogteroer.

Nog even wezen rondsurfen bij RC Groups; de Assan-ontvanger van 2.4 GHz met de nep-antenne, zie rode pijl.

full

M'n Multiplex-cockpit met de 2.4 GHz 2.4 GHz Corona DIY-kit-look;

full

Met de ombouw naar 2.4 GHz is het begin van het einde aangevangen voor al mijn 35 MHz ontvangers, dus als er nog interesse voor is hoor ik het graag.

Met de ombouw naar 2.4 GHz is het begin van het einde aangevangen voor al mijn 35 MHz ontvangers, dus als er nog interesse voor is hoor ik het graag.
Marcel, ik heb vorige week een week lang laten bieden op mijn 35Mhz ontvangers:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/[te-koop]-elektronica/100829-diverse-35-mhz-ontvangers.html
Was een leuk en gezellig draadje. Volgens mij werkt het heel goed om tevoren aan te kondigen hoe lang er geboden kan worden.

Hee, jij niet naar de clubavond? Of ga je alleen als ik ga? :rolleyes:

Ha Bart, nou, ik dacht; ik ga eens een keer niet naar clubavond.

Vliegen is veel functioneler, over vliegen gesproken. A.s. zondag is er huckepack
geloof ik (snertwedstrijd?) dan kun je mooi die Yoda nog eens 'n keer laten
fladderen, nee, niet flutteren; fladderen...

Ben benieuwd hoe die vliegt.

Over evt verkoop van 35 MHz ontvangers gesproken, de duurdere hou ik zelf denk ik. Sinds de intro van de 2.4 GHz is binnen afzienbare tijd (nu al!) de 35 MHz geen stuiver meer waard.

Uiteraard denkt de vakhandel daar anders over, maar als ik in een positie ben om te adviseren dan zou ik iedereen aanraden om NOOIT meer een 35 of 40 MHz zender te kopen...

Laatst bewerkt:
Ik heb je vanavond ook gemist Bart op de clubavond!!!
Wie is nou toch Straalpijp... Adri??
Ik beloof dat ik er volgende week ben... aan de andere kant van de bar.
dan kun je mooi die Yoda nog eens 'n keer laten
fladderen, nee, niet flutteren; fladderen...
Nou, ik heb 'm al aan iemand beloofd. En het zou toch lullig zijn als ik 'm nou op de valreep nog molde...
De Yoda zonder motor op de Huckepack... dan is-ie een stuk lichter... misschien fluttert hij dan niet meer...
Nee, ik heb er geen zin meer in.:mad:
Was jij daar niet bij Marcel, toen-ie in het meer ging? Jaaa... kweet het zeker. Jij hebt 'm al zien flutteren.

Sinds de intro van de 2.4 GHz is binnen afzienbare tijd (nu al!) de 35 MHz geen stuiver meer waard.
Nou, ik ving toch nog € 37,50 voor 6 ontvangers van zeer uiteenlopende pluimage. Dat was ongeveer wat ik had betaald voor de hack module plus extra ontvanger. Mooi toch? Iedereen blij...

Okee Bart, het bieden (van stuivers?) kan beginnen --> <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Vraagje. Ik heb voor iemand de Corona in een MX-16s gebouwd. Ik heb de voeding geschakeld en de gele signaalkabel ongeschakeld aan zowel de originele zendmodule als de 2.4 GHz zitten.

Het binden gaat goed (twee keer oplichten rood lampje ontvanger). Dus dat zegt mij dat de module zelf wel werkt.

Echter daarna komt geen binding tot stand als de zender en ontvanger normaal ingeschakeld worden (ontvanger knippert een paar keer snel, en dan uit).

Wat kan hier aan de hand zijn? Toch dat twee zendmodules het signaal teveel dempen? Alleen dat strookt niet met het verhaal van sommigen dat 2.4 GHz en 35 MHz ook tegelijk gebruikt kunnen worden.

Dus ik ben benieuwd of iemand een idee heeft?

Back