Ombouw MX-16S / MX-12 met Corona 2,4 Ghz module !!!

Ik zat er eerdaags ook aan te denken om alles er uit te slopen, maar indd. waarom zou je, 1 het gewicht word er indd. niet veel miner van en 2 je weet nooit ;)

als m'n 2.4 de geest geeft kan ik nog vliegen met 35mHz met dezelfde zender :)

naja, eruit slopen is dan idd misschien niet helemaal het slimste, maar wilde het iig niet meer aansluiten...

Hierbij mijn bouwverslagje in orde van werken :)

Kabeltje van de led verlengt.
Afb0328.jpg

De schakelaar

Afb0329.jpg

De gaatjes geboord.

Afb0331.jpg

Passen en meten

Afb0337.jpg

1e indruk;

Afb0341.jpg

Priegel werk om alles er netjes weer terug in te krijgen :)

Afb0343.jpg

asan vast gezet met een beetje hot glue;

Afb0344.jpg

Het resultaat :) :) :) :)

Afb0348.jpg
Afb0346.jpg

ziet er netjes uit :) ik ga de boel ombouwen, zodat de 2.4ghz antenne op de plek komt van de schuif antenne :)

Heb zelf het hele 35mhz gebeuren uitgeschakeld. 2.4ghz ontvangers zijn erg goedkoop dus gewoon 12 van besteld en klaar.
Dan krijg je dit:

mx16.jpg

Riconl, zo wil ik het dus met mijn mx12 ook doen.
Waar zit jouw (bind) knopje? Ledje zie ik wel zitten, mooie plek zo!

Bij de Assan heb je geen bind knop. Gewoon bij het aanzetten kanaal 2 dacht ik heen en weer bewegen dan gaat hij in bind mode

ahhh ok op die manier! Corona heeft wel een bind knop, maar goed, daar vind ik dan wel weer een plekje voor :)

Zodra het geld er hier weer is, ga ik bestellen. Zal tzt er foto's van maken.

Riconl, kun je evt foto maken hoe je de 2.4ghz antenne hebt bevestigd van binnnen?

Dank voor het compliment :)

Had nog een goede schakelaar liggen, dus wilde de 35 mHz nog ff houden :)

Anders had ik m ook in de bestaande antenne geplaatst.
Wel naatje, heb de zender net nieuw en je moet dus éérst kiezen dat je wil zenden en dáárna pas de stick bewegen.... anders bind ie van z'n leven niet....
Heeft ff wat tijd gekost voor dat ik daar achter was, was al bang dat de module niets deed....
Maar gelukkig werkt alles naar behoren :)

Ontvangers zijn onderweg uit HK dus nog even een week of 2 wachten tot die binnen zijn :( ondertussen kan ik in ieder geval m'n Duits ff opvijzelen en de zender vast programmeren :)

als ik het 40 mhz er helemaal uit kan halen, wat kan er dan allemaal uit? :P

ga voor assan... (meer van te krijgen en komt me toch net wat robuster over)
Boel is besteld, foto's volgen als het ingebouwd is ;)

Laatst bewerkt:
Even een domme vraag

Weet iemand waarvoor dat zwarte plastic gereedschapje(?) dient dat bij die Corona receivers wordt geleverd?

Dirk

Ik weet wel wat je bedoeld, die zat ook bij m'n KDS zender, waarschijnlijk kun je m ook aan je zender beugel klikken.

Geen idee :)

Als je het weet laat ik me graag informeren :)

Het enige wat ik me kon bedenken is om de Gyro in te stellen, hij zat immers bij een KDS vandaar.

Tja, voor die Corona ontvangertjes kan 'ie wel gebruikt worden om de bind knop in te drukken, maar dan had 'ie wel iets simpeler uitgevoerd kunnen zijn....

Weet iemand waarvoor dat zwarte plastic gereedschapje(?) dient dat bij die Corona receivers wordt geleverd?
Dat heb ik me ook afgevraagd. En mijn FX-18 heeft geen beugel waar het aan zou kunnen klikken...
Als je een Corona ontvanger moet binden is het wel handig om iets dergelijks te hebben om mee op het knopje te drukken... (op mijn zender steekt het knopje net een millimeter uit, dat is veel handiger). (edit-sorry, ik zie dat Dirk dat ook al had geschreven...)
Eigenlijk is het een schroevendraaiertje, met een platte- en een kruisstift. Maar er zit niks aan die module of de ontvanger om te schroeven...

Eigenlijk is het een schroevendraaiertje, met een platte- en een kruisstift. Maar er zit niks aan die module of de ontvanger om te schroeven...

Inderdaad, vroeger was ik ze altijd kwijt, die plastic schroevedraaiertjes om zenders en ontvangers af te regelen. Nu toch niet meer nodig he?

Inderdaad, vroeger was ik ze altijd kwijt, die plastic schroevedraaiertjes om zenders en ontvangers af te regelen. Nu toch niet meer nodig he?
Ooit kocht ik een 35Mhz Corona sythysizer RX, daar moest je ook op een knopje drukken maar daar kreeg je géén schroevendraaiertje voor bijgeleverd...

Belachelijk, ik had dat niet gepikt ;)

Zit trouwens eens even naar die soldeercontacten voor de antenne te kijken; ik denk dat ik toch maar eerst op mijn nieuwe, net bestelde leesbril wacht :shock:

Zit trouwens eens even naar die soldeercontacten voor de antenne te kijken; ik denk dat ik toch maar eerst op mijn nieuwe, net bestelde leesbril wacht :shock:

Ik weet natuurlijk niet hoe goed of slecht je ziet... maar het valt wel mee hoor, alles is ook al voorvertind en laat zich vrij makkelijk solderen.
Volgens de gebruiksaanwijzing hoef je van die antennekabel er ook maar één te solderen (de kern), de andere zit er voor de flauwekul (net als dat schroevendraaiertje).

Back