Ombouw MX-16S / MX-12 met Corona 2,4 Ghz module !!!

Volgens de gebruiksaanwijzing hoef je van die antennekabel er ook maar één te solderen (de kern), de andere zit er voor de flauwekul

Bedankt, die kon ik ook al niet lezen :mrgreen:

Maar het komt mij wel vreemd voor, zo'n los hangende mantel, je zou zeggen dat dat van invloed is op de impedantie en dus op de afstemming zender-antenne....

dit is bij 2.4ghz wat ik aanneem dat hier bedoeld wordt. wel degelijk belangrijk.

de antenne draad van 2.4ghz is een coax kabel. net als een televisie kabel

ja klopt. Ik heb een tijdje zitten dubben wat ik zou doen.
Wat de doorslag gaf was, dat ze de mantel ook niet "ontmanteld" hadden. Terwijl alle te solderen punten zorguldig voorbereid zijn (ontmanteld en voorvertind).
Ik ben wel benieuwd als iemand de mantel wél soldeert, of er verschil is...

ik heb al meerdere hack module's ingebouwd en bij allemaal heb ik gewoon beide delen eraan gesoldeerd. de module heeft dan gewoon een prima werking. geeft denk ik ook een extra stukje stevigheid?

Het is zo'n heel dun coax kabeltje dat ik dacht, straks maak ik er nog sluiting mee en dan ben ik verder van huis...

ah, bij assan is dat gelukkig niet nodig ;)

Kan ik trouwens als ik 40 mhz eruit wil halen, dat hele "bovenste" bordje eruit halen? (als de zender op zijn buik ligt dus)

Afgelopen week lopen chatten met mijn corona vrienden...
Heb daar het probleem van mijn bibberende servo's uitgelegd..
Blijkt dat er een onofficiele recall is op de fhss Systemen..

Corona heeft dus DSSS en FHSS systemen..
Ik ben een voorstander van de FHSS systemen en dus had ik me een FHSS setje gekocht..
Na overleg met Corona nu dus de keuze gekregen om uit te bouwen en terug te sturen ter omruil voor een DSSS systeem..
Niet echt wat me gelukkig maakt omdat het weer onkosten betekend (verzend kosten) en werk (uitbouwen in terug sturen)
en al die tijd niet vliegen (ondenk baar)

Moet me nu maar even beraden wat ik ga doen..
kost toch zo weer een paar weken voor het heen en terug sturen...

Benno

Op de HobbyKing site is een afdeling DSSS en FHSS. Klik je op FHSS dan zit daar niks in.
Ik dacht eigenlijk dat FHSS overeenkwam met V1. Waar had je die FHSS module gekocht dan?

gewoon gekocht op een of andere ebay shop..
Zal wel oude handel zijn..

Op de corona site kun je de types wel terug vinden maar staat er heel wazig DSSS bij.
Maar zowel in de specs als op de verpakking staat heel duidelijk FHSS..
Ik had dertijds 2 setjes gekocht..
een DSSS en een FHSS setje..
Zag het zelfde uit maar kon toch niet met elkaar binden..

Begin dus tegeloven dat corona die FHSS heeft gecanceld (recall) wanwege problemen (misschien wel gewoon dat men FHSS niet mag gebruiken)

benno

ja klopt. Ik heb een tijdje zitten dubben wat ik zou doen.
Wat de doorslag gaf was, dat ze de mantel ook niet "ontmanteld" hadden. Terwijl alle te solderen punten zorguldig voorbereid zijn (ontmanteld en voorvertind).
Ik ben wel benieuwd als iemand de mantel wél soldeert, of er verschil is...

Heb ook deze corona set binnen, sta op het punt alles in te bouwen in mijn MX-12. Heeft iemand al ervaringen met het solderen van de antenne draad? Dus enkel de kern aan ANT op het printje of de coax strippen en de mantel aan het 2de soldeerlipje op de print?

Thanks,

Ik zou de buitenmantel toch maar liever met de massa van de print verbinden, want anders werkt de antenne niet correct.

En nog een MX12

Vandaag dan ook maar eens nuttig bezig geweest

2764b5cb96bd644e.jpg

Aanvankelijk 40Mhz en 2,4 gewoon parallel zonder schakelaar, maar dat gaf toch vreemde storingen op beide banden, dus toch maar een schakelaar ingebouwd.

Alles lekker in het frontpaneel, zodat er geen extra kabels bungelen tussen voor en achterpaneel.

Nog niet mee gevlogen, maar het werkte als een tierelier bij de range-check...

Dirk

PS Let op die handige gereedschapjes op de beugel :lol:

Laatst bewerkt door een moderator:
PS Let op die handige gereedschapjes op de beugel :lol:
Haha... tja mijn FX-18 heeft zo'n beugel niet... mijn DX6i wél, maar daar heb ik dat gereedschapje weer niet bij nodig...

Hoe heb je een range check gedaan? 't Is jammer dat de Corona set geen instelling heeft voor een zwakker zendsignaal, nou moet je een kilometer gaan wandelen...
Nou ja ik was gisteren alleen, dus heb maar geen range check gedaan maar ben gewoon gaan vliegen. Niet heel ver of hoog, beetje de contouren van het veld gevolgd, maar het werkte prima.

Haha, zit je dan mooi mee, zo'n zender zonder gereedschapsbeugel :-D

Tja, mijn range check was niet echt wetenschappelijk, gewoon in en rond het huis, maar ik was verbaasd dat 'ie het op 2,4 Ghz zonder zendantenne (dus volledig losgeschroefd) veel beter deed dan op 40 Mhz met één element uit. Ik heb er wel fiducie in...

Dirk

Back