Ombouwverslag speelgoedslepertjes ".Actie", "Re.Actie" etc

Bedankt allemaal!

Ik heb inmiddels nummer twee ook vaarklaar en van beide bootjes de liertjes van lijn voorzien, dus ik kan zelfs nog wat slepen! Dat zal niet veel worden, maar ach... Het gaat om het idee.

In het bootje op de video zit een HobbyKing 20A brushed ESC in, zwaar overkill en alleen vóóruit. Achteruit is ook niet nodig, want dit bootje doet het nog met het originele fannetje en als je de motor de andere kant op laat draaien gaat de boot nog steeds vooruit, zij het minder hard...
Bootje #2 heeft een Conrad mini-ESC, dat printplaatje als je op de website kijkt. Hij is lang niet zo mini als het klinkt maar ik had hem al. Voor de andere bootjes-met-achteruit moet ik nog eens zo'n CTi ESC kopen, lekker licht en lekker klein.

Ik ga niet naar Bleiswijk toe waarschijnlijk - ik weet niet eens precies wat er is en wáár in Bleiswijk... En mocht ik er al naar toe komen: Is het daar dan vrij varen? Ik ben namelijk niet lid van een botenclub of wat dan ook.
Ik hoop weer naar Goes toe te gaan dit jaar, en misschien naar de WSD als weer en vrouwen het toelaten.

Ik ga niet naar Bleiswijk toe waarschijnlijk - ik weet niet eens precies wat er is en wáár in Bleiswijk... En mocht ik er al naar toe komen: Is het daar dan vrij varen? Ik ben namelijk niet lid van een botenclub of wat dan ook.
Ik hoop weer naar Goes toe te gaan dit jaar, en misschien naar de WSD als weer en vrouwen het toelaten.

Nee, het is geen vrij varen.
Het is in de Florahallen te doen, een grote hobbybeurs met een afdeling modelbouw treinen, boten en vrachtwagens.

Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan dat de vrouw lekker de kraampjes af kan struinen en de man het mannenspeelgoed kan kijken.
Voor ieder wat wils.

heb zelf nu ook de onderkant gespoten :D
U hebt me aangestoken haha ;)
nu zou ik graag nog een vaarregelaar(tje) willen,
en een mini servo,
iemand tips voor die regelaar (want hij moet echt mini zijn) haha

Paul

Ontzettend leuk project! Vooral de RWS spreekt me erg aan, ga ik misschien ook nog wel eens doen!

Veel plezier ermee!

Jesse

Nummer drie is ook klaar; de Fr.Actie heeft zijn eerste testvaart in de wastafel achter de rug.
En aangezien dit het bootje met "Kitchen-Rudder" was...

Gelukkig kan ik al goed overweg met de nogal aparte besturing... not :D

Laatst bewerkt:
zelf ben ik nu ook maar een beetje aan het spuiten gegaan ;) de rest doen we met een penseeltje ;)

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het werkt prima! Alleen ben ik nog erg onhandig met het aansturen, dus in zo'n klein bakje kleun ik overal bovenop :D

Paul: Goed bezig! Ik ben benieuwd wat jij er voor moois van gaat maken.
Let op bij het inbouwen van je apparatuur, het bootje is ongelofelijk gevoelig voor de gewichtsverdeling - ik kan ze trimmen door de kraan te verdraaien...

nu lekker bezig hoor (is het trouwens goed dat ik hier foto's plaats?) hij gaat op mn banckert lijken (zelfde kleuren) dus heet hij Banckert II

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back