Ombouwverslag speelgoedslepertjes ".Actie", "Re.Actie" etc

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door setsunakaede, 5 jul 2012.

  1. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    mama al de opdracht gegeven om eens te kijken achter die bootjes, kon het echt niet laten;)
     
  2. rcboy

    rcboy

    Lid geworden:
    9 nov 2011
    Berichten:
    343
    Locatie:
    capelle a/d ijssel
    sorry verkeerd ingeschat. ook de waterscooter gezien (LOL)
     
  3. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    hehehe tsja, het zijn ook wel best kleine bootjes.
    Ik ben benieuwd wat jullie er van gaan maken!
    Bij mij zijn in ieder geval de eerste twee ontdaan van het folie dat tussen kit en romp zat om nu verder te drogen, hopelijk kan ik ergens deze week een proefvaartje maken.
     
  4. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    ben vandaag naar de acion geweest en wat zag ik! jou bootjes! daar heb ik er nu ook 2 van mee genomen en eentje heb ik de konnen en de ventjes er al af gehaald. nu ga ik het dek plat maken en de gaten dicht plamuren. ik ga het gewoon simpel houden met een sleephaakje. alleen ben ik nog niet zeker of ik het motortje laat staan of er een schroef as in zet met een "zwaardere motor".

    grtn Brecht
     
  5. Paul Nieuwenhuijse

    Paul Nieuwenhuijse

    Lid geworden:
    25 jun 2012
    Berichten:
    2.751
    Locatie:
    Rilland (Zeeland)
    hallo,
    hoe heb je precies de motor er in gezet? schroef as afgedicht?
    groetjes Paul
    ik ga er morgen ook om :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat motortje zit klemvast op zijn originele plek en wordt ook nog ingesloten door het dek (daar zit een holletje in dat precies over de verhoging aan de achterkant van de motor valt). Als je de motor er uit trekt zou je daar een rood rubber/plastic achtig ringetje tegenkomen, die verzorgt de afdichting. En in de hierboven getoonde situatie zit er geen schroef onder, maar het originele, kinderhandjes-veilige, fannetje.

    Ik ben mijn laatste reservebootje nu aan het opbouwen als een havendienst-sloep achtig ietsje, ik ga deze en het laatste slepertje toch maar van een gewoon schroefasje en 20mm graupner-schroefje voorzien. Dat is wel zo makkelijk, een écht goed werkend Kitchen Rudder in zo'n klein prulbootje is gewoon écht lastig. Vooral ook omdat de motor gruwelijk in de weg zit!

    Maar; leuk dat jij er nu ook mee aan de slag gaat! Wel foto's posten he? Van mijn part posten jullie lekker allemaal in dit draadje, of in je eigen bouwverslag..., wat je wilt :)

    @Brecht: Als je alleen vóóruit wilt kan je de originele motor op de originele plaats laten staan. Als je ook achteruit wilt, is schroefas+schroef de makkelijkste oplossing. En een zwaardere motor heb je écht niet nodig; op een 2S LiPo en 20mm graupner schroefje vaar je die boot compleet omver (of hij gaat aan het planeren :p )
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Heb je al beeldmateriaal van deze "schatjes" in actie?
     
  8. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    lipo is te gevaarlijk! maar nimh gaat ook, hoeveel volt?
     
  9. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Lipo is niet gevaarlijk...
    Als je er netjes mee opgaat..
    Eventueel in een lipo safezak opladen. Ik hen nog gwpeen enkel probleem gehad.
    Een lipo zou heust niet zo spectaculair exploderen als op youtube, zolang je er netjes nee omgaat
     
  10. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Brecht: Ik vaar voornamelijk op 7,2V, gewoon omdat ik dat prettig vind. Als je op 6 of 4,8V (5 of 4 cellen) gaat varen heb je geen BEC nodig, dat maakt het misschien makkelijker met de regelaar (of juist niet). Deze kleine bootjes zijn denk ik te klein om 6xAAA in kwijt te raken zonder dat ze zinken...
    En wat Jeffrey zegt: Als je LiPo's netjes behandelt zullen ze ook lief zijn tegen jou. Maar ik begrijp je huivering, dat had ik eerst ook, en het is natuurlijk jouw eigen keuze en je goed recht om liever op NiMH te varen.
     
  11. Paul Nieuwenhuijse

    Paul Nieuwenhuijse

    Lid geworden:
    25 jun 2012
    Berichten:
    2.751
    Locatie:
    Rilland (Zeeland)
    zoow vandaag maar es begonnen motors in mijn sleepboot te zetten.
    ik had deze boot nog staan, en ga hier de motor's uithalen.
    zou ik er 1 of 2 in de sleepboot zetten?
    groetjes Paul[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Atay

    Atay

    Lid geworden:
    17 aug 2011
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Den Haag
    Ik Heb gisteren de bootjes live mogen aanschouwen en zelfs vasthouden bij diede en mijn gok is dat 2 niet passen. In het echt zijn że trouwens nog mooier dań hier op het forum!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Brecht Mussen

    Brecht Mussen

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    as België
    paul,

    ik weet niet wat je verstaat aan sleepboot:confused: het is geen speed boot hé ze zijn al zo klein!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Met de originele motor red je het in alle gevallen prima, met een graupner 2mm asje en 20mm drieblads propje is de boot al flink overgemotoriseerd! En als je het originele fannetje blijft gebruiken kan je ook niets anders gebruiken...
    Die speedboot is zeker zo'n klein model, 35cm ofzo? Daar kan je nog wel wat anders leuks van maken, ik heb met spullen uit een vergelijkbare boot bijvoorbeeld een LEGO politieboot RC gemaakt. Gegarandeerd bekijks met dat ding!
     
  15. Jarvin

    Jarvin

    Lid geworden:
    30 jan 2012
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Arnhem
    @Paul spits: volgens mij begrijpen ze je uitstekent, maar ze zeggen dus dat je een veel te sterke motor hebt voor dat bootje. Het is een HEEL klein slepertje dus is de motorverhouding veel te groot waarschijnlijk.
     
  16. Paul Nieuwenhuijse

    Paul Nieuwenhuijse

    Lid geworden:
    25 jun 2012
    Berichten:
    2.751
    Locatie:
    Rilland (Zeeland)
    @jarvin oke.
    ja ik weet het niet we zullen het wel zien ;p,
    ik ben benieuwd;p
    groeten Paul
    @setsunakaede u heeft tog ook een schroef in het bootje gezet?
    heeft u daar toevallig een filmje van hoe hij vaart?
     
  17. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik heb (nog) geen filmpje van hoe het vart, omdat ik zelf ook nog aan het bouwen ben. Ik heb e bootje met schroef al wel in de gootsten gehad, en daar sprong hij op 2S uit... veel te veel vermogen. Ik heb daarna de schroef wat afgetopt (laten draaien met voorzichtig een vijl er tegen aan houden:) ) en ik ga de motor nog wat afknijpen met een paar diodes, om zo een beter vaarbeeld te krijgen.
     
  18. setsunakaede

    setsunakaede

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.488
    Locatie:
    Zoetermeer
    Gevoelige lezers opgelet: Dit bericht kan schokkende beelden bevatten :p
    Nee geintje, mijn "vrouwen" wilden óók een bootje mee op vakantie, om te beschilderen, dus ik heb nog drie van deze speelgoedbootjes gekocht en die hebben ze lekker bij het huisje zitten beschilderen met plakkaatverf. Niet de meest geschikte verf voor bootjes natuurlijk, maar wel redelijk kindvriendelijk.
    Ik ga ze van de week voorzichtig proberen af te lakken met parketlak, hopelijk gaat dat goed als ik heel dunne laagjes spuit.
    Anyways, de foto's.

    De kunstenaressen bij elkaar:
    [​IMG]

    De jongste trotse kunstenares:
    [​IMG]

    En de oudste (niet-volwassen) kunstenares geconcentreerd aan de arbeid:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  19. kuperus

    kuperus

    Lid geworden:
    18 nov 2005
    Berichten:
    1.220
    Locatie:
    Den Haag
    LOL.. wel kunstzinnig!!! :)...
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Grappig. En in bepaalde delen van de wereld kunnen ze er nog eens best zo uitzien.
     

Deel Deze Pagina