Ons zonnestelsel "bouwpakket"

Zonnestelsel 99% af!!

Heya,

Ik was ook een poos in het buitenland voor werk.
Toen ik terug kwam kon ik gelijk aan de slag met al die leveringen :-D

Ik heb mijn zonnestelsel bijna af. Ik wacht nu alleen op het motortje.
Die armen zakken inderdaad door.
Ik heb ze ietsjes vaster kunnen zetten met wat dun plasticmateriaal erin te schuiven tegelijkertijd met het monteren van de arm. Zo gaat hij wat strakker staan :p :yes:
Hoe hebben jullie dit opgelost?

Apart trouwens dat de planeten Uranus en Neptunus veel zwaarder ''luxer'' aanvoelen in vergelijking met Jupiter en Saturnus.

Heb je je zonnestelsel af nu kvh12345? :zon:

Janner..pas wel op met het te lang in de verpakking te laten zitten..
Soms zijn onderdelen beschadigd en dat zie je pas wanneer je de blazer verpakking open maakt. Ik had dit ook meerdere malen. Dan krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd. Ze zijn super klant gericht.

Suc6 met bouwen!!! :thumbsup:

Heb zelf nog niks gevonden om de armen vaster te krijgen was wel aan het denken als dadelijk alles compleet is om misschien lijm te gaan gebruiken ( nog geen idee welke) ook voor de planeten goed vast te zetten.

Heb hem bijna af denk ik als het tenminste 52 delen zijn dan moet ik er nog 8

Ze zijn idd super klant gericht ze geven super snel antwoord en altijd om jou te helpen zonder enige discussie of bewijzen nodig te hebben van eventuele beschadigingen

Krijg je de voet (motor) niet in 1 keer dan?

Jah..ziet er wel vet uit..ook omdat hij precies weergeeft hoe de stand van de maan staat.
Ga jij het doen?
Zijn het weer 52 delen? kan dat nergens vinden :P

Ik zag trouwens dat er verschillende versies zijn van ons bouwmodel.
De planeten die in het filmpje voorkomen van een persoon die ook een abonnement had zien er wel veel blitser uit.
Vooral Uranus..met een verticale boog en een ring met vier manen.
En de Aarde is heel gedetailleerd gemaakt.

Hier is de link:

rcdP9EkDfMw[/media] a model solar system - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga dat nieuwe model gewoon maken (hoogstwaarschijnlijk) is wel weer veel geld maar is wel vet dit is een link van dat nieuwe model http://www.ons-zonnestelsel.nl/

En dat zonnestelsel van hem ziet er inderdaad mooier uit vooral die 2 planeten die jij zei

Geen idee wanneer ik wat krijg krijg nu al het goed bij het volgende deel de moterbehuizing die grote ring zeg maar

Heb even mail gestuurd naar zonnestelsel je moet je
Abonnement opzeggen als je niet verder wilt gaan met het volgende zonnestelsel (zon aarde maan) dus als je niks doet gaat het gewoon verder

Heya,

Goed dat je het zegt! Ik ging er gewoon vanuit dat het automatisch zou stoppen bij dit abonnement.

Zon, maan en aarde stelsel ziet er echt heel vet uit!
Die kettingen die eraan zitten zijn gaaf..maar ik laat het bij m'n zonnestelsel.
Misschien kan je hier wat foto's posten van je nieuwe stelsel als die voltooit is :yes:
Dat zou dan rond december 2014 zijn :P
Ben benieuwd!

Ik kreeg gisteren mijn een-na-laatste pakketje binnen, nu nog de laatste 4 delen van het motortje. Dan is het eindelijk voltooit :zon:

HIJ IS AF :P

zal binnenkort eens kijken of ik foto en eventueel filmpje kan plaatsen ziet er wel mooi uit nu ie in elkaar staat heb hem nu even gewoon draaien moet hem nog afstellen maar geen zin meer in :P hij gaat best wel langzaam als ie op het snelst staat de buitenste zie je niet bewegen maar als ik dan 15min later terugkom is ie toch verschoven.

De zon, maan en aarde stelsel gaat er ook gaaf uitzien.

Als ik het zo lees met de abonnementen, gaat het dan best traag met de leveringen.
Ik haal ze in de losse verkoop en we zijn al bij nummer 70. Aarde en maan staan er al op, samen met de midden-as (en de stapel tandwielen).

De zon, maan en aarde stelsel gaat er ook gaaf uitzien.

Als ik het zo lees met de abonnementen, gaat het dan best traag met de leveringen.
Ik haal ze in de losse verkoop en we zijn al bij nummer 70. Aarde en maan staan er al op, samen met de midden-as (en de stapel tandwielen).

Dat is wel vet ben beniuwed heb nu deel 53 en 54 hier liggen kan er nog niks mee. En ja abbo gaat best langzaam soms heb ik 2 maanden moeten wachten.

Kan je eventueel een foto maken van Zon Maan Aarde

Het is nu wel bijna wekelijks iets erbij bouwen. Is wel wennen na een periode van 5 weken verzamelen en dan pas bouwen.

zam701.jpg

zam702.jpg

En nummer 71 ligt al in de winkel. Gaan we beginnen met fase 3, de Zonne-as.

Wauw, dat ziet er goed uit. Ik ben ook van plan om het planetarium te kopen, op marktplaats. Het duurt me te lang om een jaar te moeten wachten tot hij compleet is. Juist het in elkaar zetten is leuk, maar dat doe ik dan wel bij een vriend, hij heeft het abonnement ook. Hebben jullie tips waar ik op zou moeten letten?

Nr 80 heeft de deksel van het motorhuis.
Deze is 19.5cm in doorsnede.
Hij is bijna net zo breed als het tijdschrift zelf.
En ook best wel zwaar.

Hij is af ...

zam1041.jpg

... hoewel ... enkele tandjes grijpen maar half (of helemaal niet) in elkaar tussen de middelste as en de zonnen-as (zie de 3 pijlen).

zam1042.jpg

Dit komt omdat de arm, waar de aarde en de maan op zitten, te ver naar beneden zakt door het gewicht van de constructie.

Een sluitring onderaan zal de tandwielen van de middelste as een millimeter op kunnen tillen, genoeg om ze wel in elkaar te laten grijpen.

Hallo medebouwers, dit probleem komt inderdaad van het gewicht van de aardas , lijkt
me niet dat je dit kunt opheffen om het tussentandwiel te gaan verhogen! Hierdoor
blijft de aardas scheef hangen met gevolg dat de tandwielen niet recht tov elkaar staan
en slijtage veroorzaakt, heb een mail geschreven naar de uitgever wat ze hieraan willen doen.

Groeten Han

Ik heb de speling in de centrale as en de kogel lagers opgevuld met latoen koper dikte 0,05mm
En dan staat die niet meer scheef en passen de tandwielen.
Dat neemt niet weg dat we een betere kwaliteit verwacht hadden.
Eltjo Bos

speling op centrale as

Ik heb zonet mijn zonnestelsel afgebouwd. Had eerst ook het probleem van het kleine tandwieltje in het midden dat niet goed op het grote tandwiel aansloot zoals de foto in een eerder post. Dat opgelost door de tandwielen op de hoofdas goed naar beneden aan te drukken en zo vast te zetten: weg speling.

Nu heb ik nog wel een probleem met de 'centrale as' waar het teller tandwiel aan vast zit. De passing van de mof door de top-plaat is zo wijd dat het tandwiel scheef gedrukt wordt wanneer je de motor laat lopen. Het asje met het kleine tandwieltje dat ook met een mof door de plaat loopt kreeg in nummer 4 een extra vergrendelring aan de onderkant, maar de centrale as niet. Misschien heeft iemand hier een oplossing voor?

Back