Single pull is de manier inderdaad. Zoals Theo al aangeeft is heel dun draad al geschikt en hoeft de kracht op de roervlakje maar klein te zijn. Ik heb er nooit problemen mee gehad en het is een van de meer productieve manieren van gewichtsbesparing, omdat de vermindering van gewicht op de goede plaats zit. Gebruik eerst single pull, daarna pas Lipo. Je hebt het gewicht van de batterij anders toch nodig om het gewicht van je stuurstangen uit te balanceren.
Nog een tipje mbt single pull setup (misschien niet nieuw, maar ik heb het nog nergens gezien).
Vanaf roervlak tot 10 cm voor de servo gebruik je natuurlijk Kevlar o.g. omdat dat niet rekt en behoorlijk ongevoelig is voor vocht en temperatuur. Ik ga dan over op nylon visdraad met een dia van ongeveer 30/100ste. Ik rijg die draad dan door een stukje van 15 mm dunwandig siliconen slang, haal em door het gaatje in de servo-arm en rijg de Nylon draad dan weer terug door de siliconenslang. Wanneer je dan een stukje nylon (bezemhaar oid) in het siliconenslang propt (even natmaken), heb je een verstelbare draadlengte. Kun je je stuurvlakken mooi neutraal trimmen met de servo in middenstand. Ik gebruik het al meer dan een jaar, zowel in 1 mtrs als in 1,5 mtrs en heb nog geen slip gehad.