Hoi hoi,
Aldert is ook maar aan het bouwen gegaan. Eigenlijk moest hij 11 juni vliegen, echter helaas nog niet af. Nu ook nog niet helemaal, maar hij heeft wel zijn maiden gehad. De micro vliegt perfect.
Specs:
-romplengte 69cm inclusief stabilo/richtingsroer.
-spanwijdte 98cm.
-koorde (romp) 100mm AG03
-koorde (tip) 90mm AG11
-gewicht: 65 gram
Het rompje zelf heeft een breedte van 10mm, en een hoogte van 22mm. Als akku wordt een 145mah kokam lipo gebruikt. Servotjes zijn wes lineair, i.c.m. een bijpassend ontvangertje.
De servo's moeten behoorlijk trekken aan het veertje van de singlepull aansturing, het veertje wordt later nog eens aangepast.
Tevens moet er nog een passende rompafdekking gemaakt worden, en een werpstiftje, er zal dus nog een paar gram bij komen.
Bij het bouwen heb ik gekozen voor puur gemak. Als vleugel is één plank van 8mm dik gebruikt. Deze exact door midden, één zijde AG03, en de andere zijde AG11 opgeplakt, en maar schafen. Toen de vleugel iets vorm kreeg, doorgaan met schuren op de Theo manier (zie eerder in dit draadje). Ik ben als eerste met de vleugel begonnen, omdat ik hier het meest tegenop zag. Achteraf volledig onterecht, want ruim binnen anderhalf uur lag er een perfect vleugeltje op de tafel 8O . Dit ga ik zeker weer doen, ik heb hier volledig onterecht tegenop gezien, het is een fluitje van een cent!!!
Vervolgens het rompbootje. Simpel de componenten op een rijtje op een plankje gelegd, en aftekenen. Simpel de plankjes in elkaar lijmen met een 4mm hol koolstofstaafje en KLAAR!
Doordat ik te snel wilde, zijn de schroeven van de vleugelbevestiging per ongeluk vastgelijmd in de vleugelzadel. Toch maar vliegen... en toen begon de pret.
Het was vanavond windstil. Bij de eerste voorzichtige worp maakte het model een licht gierend geluidje (zoals mijn lift off'je dat ook kon). Wow 8O die gaat hard. Tikje up en... 8O looping... die is aggresief op hoog! Hij stuurt snel, strak, en lijkt hiermee amper hoogte te verliezen. Boven een asfalt voetpad zie je hem klimmen. Loopings is geen probleem, op 3 meter meerdere rondjes draaien, zonder amper hoogte te verliezen is mogelijk. Stapvoets uithongeren... enz. enz. Het ding vliegt fantastisch 8)
Groetjes van Aldert