J
Jahre Viking
Guest
Met de flex heb ik stukje bij beetje het materiaal van de servohevel weggeslepen. Met de wattes? Met de flex, haakse slijpmachine of slijptol voor hen die de oude naam nog gebruiken. Ik denk dat menige helicoptersleutelaar nu eerst behoefte heeft aan valium. Maar met een flex kan je ook vrij precies werken met een lamellenschijf er op. Toen ik voelde dat het materiaal warm werd heb ik als de bliksem die pen met servohevel en al uit het abs getrokken. Door de warmte werd het kunststof soepel zonder dat het zo heet was dat het smolt. Met andere woorden, met een paar drupjes lijm kan de gereviseede pen zo weer worden terug gezet.
Nu ik het los in handen heb en het materiaal aanzienlijk verzwakt is door het wegslijpen ervan is het niet meer zo moeilijk om met behulp van een bankschroef en een drevel van de juiste maat de pen er uit te tikken. De hevel zelf is verloren, maar daar heb ik er nog 2 van.
Foto onder: de pen, en wel heel duidelijk de reden van zijn vastzitten. Daar heeft van nieuw af aan nooit ook maar een drup olie of vet tussen gezeten. De pen is gehard, na behandeling met watervast polijstpapier bleek hij weer prima in orde te zijn. En deze keer dus gelijk in de multifak.

Nu ik het los in handen heb en het materiaal aanzienlijk verzwakt is door het wegslijpen ervan is het niet meer zo moeilijk om met behulp van een bankschroef en een drevel van de juiste maat de pen er uit te tikken. De hevel zelf is verloren, maar daar heb ik er nog 2 van.
Foto onder: de pen, en wel heel duidelijk de reden van zijn vastzitten. Daar heeft van nieuw af aan nooit ook maar een drup olie of vet tussen gezeten. De pen is gehard, na behandeling met watervast polijstpapier bleek hij weer prima in orde te zijn. En deze keer dus gelijk in de multifak.

Laatst bewerkt door een moderator: