Heren hartelijk dank voor de complimenten 
Ja het kriebelt wel heel erg nu om eens de boot ter water te laten.
Raf, als de gaten bij jouw dek eender zijn, dan heb je het zelfde effect als ik.
De twee delen voor en achter die van hars zijn heb ik vlak gemaakt tot dat ze net zo dik waren als het ABS deel van het dek.
Toen ik klaar was met de ruuw bouw van de reling zag het er proportioneel niet echt geweldig uit.
Boeken en tekeningen er bij en toen was alles snel weer los gesoldeerd.
Het was ook even stoeien met de hoogte van de reling.
Maar na heeeeeeel veel pagina's, foto's en gereken er uit gekomen.
Het is en blijft met de Robbe U-47 toch hier en daar compromissen sluiten...
Orgineel loopt de reling voor door en stopt een aardig stukje voor bij de lange vloed opening onder het dek.
De reling stopt net bij het begin van het voorste ronde luik.
Ik ben er een beetje tussen in gaan zitten.
Hoogte aan de hand van de orginele bouw tekening en een foto uit gevogeld.
Op de foto stond een bemanningslid naast het lage deel van de reling.
Mijn lenge van mijn onderbeen genomen en toen aan de gang met de schaalverhouding enz.
De moffen had ik snel uitgedacht en zijn simpel te maken!
Ik heb voor het oog een split pen die voor de relingen zijn gebruikt.
Als mof een stukje messing buis waar het RVS draad net in paste.
Van het splitpennetje een van de "pootjes" er af gehaald.
RVS draad op het overgebleven "pootje" gelegd en dan de messing mof er over heen geschoven.
Dan klemt het zaakje al aardig vast en maakt het afsolderen een stuk makkelijker!
Reling is los op de boot en kan dus weg gehaald worden.
In de rand van de boot messing buisjes gemaakt om stevigheid te geven.
In de buisjes steek je dus de reling.
Dit gedaan om dat ik bang ben dat het abs snel slijt en speling gaat geven.
Bij komend voordeel is dat deze bussen ook gelijk het dek iets wat fixeren.
De reling bestaat in totaal uit twee delen.
Voorste deel wat begint rond af het dek tot aan de opening waar de loopplank was.
De bovenste reling is bij mij een holle messing draad.
Dit gedaan om de reling "schuivend" te maken als in het echt.
Hier zit ook alleen een boven reling. (de opening voor de loopplank)
Op foto's zag ik dat dat deel in elkaar schoof.
Deel twee is de rest dus.
De "staal" kabels zitten dus permanent vast aan de reling.
Nu moet de reling nog wat afgewerkt worden en dan in de primer.
Pffff weer een heel verhaal.
Ik hoop dat de info duidelijk is!
Raf, als je meer foto's wil hebben of info, laat het me weten wat het DreamArts dek beterft!
Groeten,
Joris

Ja het kriebelt wel heel erg nu om eens de boot ter water te laten.

Raf, als de gaten bij jouw dek eender zijn, dan heb je het zelfde effect als ik.
De twee delen voor en achter die van hars zijn heb ik vlak gemaakt tot dat ze net zo dik waren als het ABS deel van het dek.
Toen ik klaar was met de ruuw bouw van de reling zag het er proportioneel niet echt geweldig uit.
Boeken en tekeningen er bij en toen was alles snel weer los gesoldeerd.
Het was ook even stoeien met de hoogte van de reling.
Maar na heeeeeeel veel pagina's, foto's en gereken er uit gekomen.
Het is en blijft met de Robbe U-47 toch hier en daar compromissen sluiten...
Orgineel loopt de reling voor door en stopt een aardig stukje voor bij de lange vloed opening onder het dek.
De reling stopt net bij het begin van het voorste ronde luik.
Ik ben er een beetje tussen in gaan zitten.
Hoogte aan de hand van de orginele bouw tekening en een foto uit gevogeld.
Op de foto stond een bemanningslid naast het lage deel van de reling.
Mijn lenge van mijn onderbeen genomen en toen aan de gang met de schaalverhouding enz.
De moffen had ik snel uitgedacht en zijn simpel te maken!
Ik heb voor het oog een split pen die voor de relingen zijn gebruikt.
Als mof een stukje messing buis waar het RVS draad net in paste.
Van het splitpennetje een van de "pootjes" er af gehaald.
RVS draad op het overgebleven "pootje" gelegd en dan de messing mof er over heen geschoven.
Dan klemt het zaakje al aardig vast en maakt het afsolderen een stuk makkelijker!
Reling is los op de boot en kan dus weg gehaald worden.
In de rand van de boot messing buisjes gemaakt om stevigheid te geven.
In de buisjes steek je dus de reling.
Dit gedaan om dat ik bang ben dat het abs snel slijt en speling gaat geven.
Bij komend voordeel is dat deze bussen ook gelijk het dek iets wat fixeren.

De reling bestaat in totaal uit twee delen.
Voorste deel wat begint rond af het dek tot aan de opening waar de loopplank was.
De bovenste reling is bij mij een holle messing draad.
Dit gedaan om de reling "schuivend" te maken als in het echt.
Hier zit ook alleen een boven reling. (de opening voor de loopplank)
Op foto's zag ik dat dat deel in elkaar schoof.
Deel twee is de rest dus.
De "staal" kabels zitten dus permanent vast aan de reling.
Nu moet de reling nog wat afgewerkt worden en dan in de primer.
Pffff weer een heel verhaal.
Ik hoop dat de info duidelijk is!
Raf, als je meer foto's wil hebben of info, laat het me weten wat het DreamArts dek beterft!
Groeten,
Joris
Laatst bewerkt door een moderator: