Op stapel : Robbe U-96

Discussie in 'Duikboten' gestart door Mustang64, 12 dec 2006.

  1. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    2,1 Kg volgens wel ingelichte bronnen ;-)
     
  2. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.713
    Zou bijna jaloers worden... Zelf ga ik ook en zuigertank maken, mag ik mijn handjes klappen als ie werkt, laat staat dat ie er zo mooi uit komt te zien...

    Die U-96 gaat wel duiken, aan de tank zal het niet liggen.
     
  3. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.318
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Volgens mij zijn er een paar een beetje jaloers Joris.
    Hij is verder gemoderniseerd dan die van mij.
    Mooi ding hoor.

    Hein
     
  4. rob niezing

    rob niezing

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    509
    Locatie:
    eindhoven
    Joris dat ziet eruit als een stukje fijnmetaalwerk, mooi hoor!!!

    Gr.Rob
     
  5. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Heren bedankt voor de complimenten.
    Ik zal deze door geven aan de maker van de tank!

    Hier wat foto's van de tank in gebouwd in het techrek.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Op de laatste foto is te zien dat de slang nog moet worden aangesloten.
    Heb het voor het passen in het waterdichte deel even de boel weg gestopt.

    Meer weer binnenkort.
    Mensen die mee gaan naar de airbrush dag kunnen de tank dan live bewonderen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.713
    Wat is er nou niet mooi aan je boot...:-? Zal mijn Ohio Techrek wel thuis laten..;)
     
  7. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Bedankt voor je compliment Douglas :oops::oops::oops: ;)
    En dat voor een :newbie: haha.
    Maar dit is me ook mede gelukt door de hulp van velen hier op het forum!!!! :proost:
     
  8. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Heren,

    Even een vraagje:

    Bij de uitvoering van de U-47 van Robbe wordt een ventiel gebruikt.
    Zelf vond ik het niet zo'n geweldige oplossing.

    Is dit ventiel echt nodig?
    En zo ja, hoe lossen jullie dit op?

    Alvast bedankt voor de info.
     
  9. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.347
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Joris,

    Lekker vergeten dat ventiel. Robbe bouwt dit in om de WTC een klein beetje op druk te kunnen zetten tegen lekkage. Maar bij gebruik van een zuigertank doet die dat al voor je. Het ingenomen water verplaatst lucht waardoor er een lichte overdruk ontstaat. Even los van de vraag of dat op druk zetten überhaupt nodig is. Het ventiel is altijd nog te gebruiken om je fiets mee te repararen ... ;) :D
     
  10. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ventiel niet plaatsen zoals lex reeds zei
    als je een duiktank inbouwd dan bouw je echt heel veel druk op in de wtc
    wie was er goed in rekenen ?????
    een buis van 1 meter met een diameter van 10
    als je daar 2 liter water inpompt dan krijg je zeker meer dan 1 bar druk op je wtc staan
    de dichtingen die we plaatsen moeten niet het water buiten houden maar de lucht binnen
    op al mijn boten zitten aan de binnen kant de oliekeerringen met de lipjes naar binnen
    zet ik ze anders om(reeds geprobeert)dan komen door de assen lucht belletjes naar boven
    systemen met perslucht werken weer anders maar dat is een verhaal appart

    groetjes raf
     
  11. Je kan rustig naar 3,5 meter diepte duiken zonder dat je bang hoeft te zijn dat het water naar binnen wil.
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    hallo martijn

    3.5 meter was da voor een belachelijke diepte hahahaha
    mijn boten kunnen in mol tot zeker 5 meter diep (einde ontvangst op 40 Mhz)
    het was gewoon om te zeggen dat sommige de druk die door een piston of waterpomp systeem onder schatten dat in de wtc wordt opgebouwd

    je ziet meestal dat de dichtingen worden geplaatst om water buiten te houden en door deze berekening zou het wel eens kunnen dat ze juist anders om moeten komen te staan

    groetjes raf
     
  13. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Gewoon twee dichtingen plaatsen dan toch?
    Een om het water buiten te houden en een om de druk binnen te houden...
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    hallo joris

    nee geen goed idee
    twee dichtingen is meer wrijving dus meer verbruik wat resulteert in minder lang varen
    op het bedrijf waar ik werk is het besparen op alles wat je kan besparen
    dus dat zit er een beetje in
    wat niet nodig is er gewoon weg niet in zetten
    kost minder en het kan niet defect geraken

    groetjes raf
     
  15. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Oke Raf, bedankt voor de tip!
    Jij zegt dus dat de simmerring het beste naar binnen kan staan om de boel af te dichten?
    Voor mij is de duitdiepte niet zo erg belangrijk.
    Nu weer even verder aan de boot werken :)
     
  16. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.821
    Dat meer verbruik dat kon best wel eens meevallen hoor
    mvg
    Frederik
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    hallo frederik

    meten is weten wordt er altijd gezegt
    wel ik heb het gemeten
    en het verschil is aanzienlijk
    bij een verbruik zonder die dichtingen kwam ik op 2 amp
    met 1 ring er in zat ik reeds op 4 en met 2 was het haast 6 amp
    als je ziet dat er door de ringen 4 amp verloren gaat dan vind ik dit best NIET mee vallen
    als je maar 4.3 amp hebt voor twee motoren dan zit je met 12 amp verbruik heel snel door je accu heen

    joris let wel alleen als je met een pomp of piston cylinder werkt door deze systemen krijg je bij het duiken een over druk in de wtc


    groetjes raf
     
  18. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Hallo Raf,

    Kijk een pagina terug en je kan zien wat er in gaat ;-)
    Juist dat grote ding met 2 zuigers :)

    Wat je ook al gedaan hebt, wilde ik ook gaan doen.
    Zo wie zo wil ik de twee standaard Robbe motoren gaan vervangen.

    Wat is bij die simmer ring voor en achter?
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    hallo joris

    dat hangt van het type af hahaha
    normaal is het dat je de lip kan zien en soms zit er een veertje rond dat lipje
    deze kant is de kant waar de druk op mag komen dus deze kant doe IK naar binnen
    de gesloten kant is dus de achterkant en deze komt in een gietstukje gelijmt(tec7)dat weer op de asbuis wordt gelijmt

    groetjes raf
     
  20. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    IK dank JOU.

    Heb de zelfde als JIJ hebt Raf :)
    Het is MIJ nu duidelijk!!!!
     

Deel Deze Pagina