achter de schermen wordt er rustig gewerkt. Een tijdje geleden jarig geweest (6 september, dus niet meer feliciteren ;-) )en een mooi kadootje gekregen van mijn vrouw:
Hier gaat op het moment ook wat tijd naartoe...

oefenen oefenen oefenen etc...................................
Dit is de aansturing van de aileron. Ten minste, zo wou ik het doen. In de vakantie zijn we echter naar Lindinger geweest en daar heb ik een zakje van die horntjes gehaald die je rechts op de foto ziet. Niet normaal is zo'n zaak. Een supermarkt voor je hobby
en zo moet het dan worden. lijkt me steviger.
Ik ben bezig om de andere vleugel ook te folieen. Daarna zal ik nog wat zaken in moeten bouwen t.b.v. het hoofdlandingsgestel.
Het neuspootje ben ik van plan om opnieuw te maken. Hij blijft best nog wel eens haken halverwege vanwege een onregelmatigheid.
Ook moet ik nog eens goed na denken over de aansturing. Omdat hij 120 graden intrekt is dat nog best wel een lastig stukje.
Ook de cockpit kap e.d. wordt een apart verhaal. het grote middenstuk kan ik waarschijnlijk niet laten vacuumtrekken. Ik heb van een stel bedlampjes echter wel een mooi stukje rondplastic bewaard (zeg maar een cilindervormig stuk) en dit past netjes om de piepschuimen mal. nu moet ik daar nog een gipsen mal van maken en dan ga ik dat eens proberen.
Iemand nog tips om snel en goedkoop een negatieve mal te maken voor het gieten van de positieve mal?