high flyer zei:
hallo iedereen
ik heb natuurlijk een vraag ,maar voor dat iedereen meteen begint met ga eerst maar een langs een paar clubs (als ik dat kon dan deet ik het wel)ik woon op het plate land en er is geen club in de buurd tot zo verbekent bij mij en ik zit in een rolstoel dus echt ver kan ik niet
hier is mijn vraag; is de robbe freewind e-zwever een goed beginers model voor iemand die niet veel geld heeft te besteden en servo's kunnen die als voor rol roer gebruikt ook zonder dat je de achteruit schakelaar moet gebruiken bijde kanten op gebruiken
B.V.D.
Marco Bosch
Marco,
De Robbe freewind is voor iemand in een rolstoel niet makkelijk, om te starten moet je hem een behoorlijke snelheid geven (afhankelijk van de wind) en hij is een beetje zwaar. Je schrijft dat je wel kan staan dus het hoeft mischien geen probleem te zijn. Ook moet je rekening houden met het feit dat het vliegtuig ook wel eens op een lullige plaats terecht kan komen. Mijn freewind heeft geen rolroeren en dan stuurt het in lastige omstandigheden niet makkelijk. Als je er dan niet bij kan komen is dat lastig. Ik zelf had een paar winters terug wat problemen met mijn zender accu. Ik was op het strand aan het vliegen (het vroor -3) een kort piepje en een wazige melding op het lcd dat de accu leeg was, meteen de landing in gaan zetten maar de zender had zichzelf al uitgeschakeld. Geen nood, ik had mijn zoon bij me (toen 6) en hij zou het vliegtuig wel halen als deze op een onbereikbare plaats zou komen. Nou... vergeet het maar, ik kon mijn Kranich (multiplex) zelf gaan halen...... kruipend dus door de sneeuw... Mijn zoon liep wel mee maar wilde niet alleen. romp in stukken en het dan maar zien mee te krijgen. Inmiddels is het toestel gerepareerd.
Hiermee wil ik zeggen dat als je rolstoel afhankelijk bent het in sommige situaties best wel vervelend is.
Als ik jou was zou ik met langzaam vliegtuig beginnen en zorgen dat je altijd bij je vliegtuig kan komen.
Afhankelijk van je budget kan ik je het een en ander wel adviseren.
En iedereen weet het er zijn genoeg mensen die willen helpen maar zelfstandigheid is alles.....
Het wildvliegen hoeft geen probleem te zijn, als je begint met een parkflyer zijn er al heel wat meer mogelijkheden zonder anderen in gevaar te brengen. Je schreef ook dat je geen vervoer hebt dus moet je in de nabije omgeving gaan zoeken wat de beste mogelijkheid is.
Ik zelf heb al enige ervaring met zittend vliegen en vlieg ook het liefst met grote zwevers, menig maal heb ik mij bijna opgegeven voor het lidmaatschap bij BIGGS maar er zijn helaas grenzen.... ook voor jou.
Maar geloof me, er blijven genoeg mogelijkheden over. Ook als je niet op overbodige hulp zit te wachten (als je begrijpt wat ik bedoel).
Groeten,
Rob