Update...
Na meer als een jaar is hier weer een update.
De Pace FXE staat kort voor de uitlevering.
Ik heb de laatste details met meneer Lesky besproken.
Alleen is er één probleem.
-->> IK <<--
Daarom heb ik (helaas) besloten de Pace FXE te storneren.
De reden waarom zal ik hier uitleggen.
Het belangrijkste is dat ik nu bijna zeker weet dat ik nog niet klaar ben voor zo'n kist.
Sterker nog, ik denk dat ik nooit klaar zal zijn voor zo'n kist omdat ik me er niet echt op m'n gemak bij voel.
Die 6,4 Meter willen en moeten goed gevlogen worden.
Ik heb nu 2 seizoenen lang af en toe een 7 Meter Salto met bijna 20 Kilo mogen vliegen en zelfs al een paar keer kunnen landen.
Het gevoel, zo'n zwever te controleren was fantastisch, maar ik had er ook altijd stress bij.
De adrenaline spoot elke keer weer uit m'n oren na zo'n vlucht.
Dat is nu net niet de bedoeling voor mij.
Ik heb genoeg stress op m'n dagelijkse werk en het model vliegen is echt bedoeld als ontspanning.
Dat zit dus niet goed.
Natuurlijk is het wel een gaaf gevoel zo'n grote en snelle kist te vliegen, maar ik heb er nooit zoveel vreugde en vooral ontspanning aan beleefd als met mijn 3-4 meter kisten die ook nog eens makkelijker te landen en te vervoeren zijn.
Maar ja, ik had nu eenmaal de bestelling begin 2012 gemaakt en ik heb echt de laatste tijd lopen twijfelen of het wel een goede beslissing was.
Ik ben inmiddels 2 jaar ouder en wijzer geworden, en heb ook 2 jaar meer ervaring met modelvliegen gekregen.
Ik kan mezelf dus veel beter inschatten en ik weet het nu zeker dat de FXE niet voor mij is gemaakt en ik niet voor de Pace FXE
Er is ook nog een andere reden en dat is dat ik sinds een paar weken met m'n PPL ben begonnen.
Ik heb een aantal proefvluchten in een Katana DV20 gemaakt en bloed gelekt.
Ik ga dus de komende 12 maanden veel geld gebruiken want de PPL kost hier in Zwitserland een dikke €17.000.-
Dus... dat was m'n uitleg waarom ik dit project niet ga uitvoeren.
Ik vond dat ik het jullie wel "schuldig" was uit te leggen waarom ik dit toch maar niet ga doen.
Ook omdat dit draadje een tijd lang een heleboel "stof" heeft doen opwaaien.
Ik wilde te veel en dat ook nog eens te snel.
Misschien leert er ook iemand van die in dezelfde "fase" zit als ik voor 2 jaar.
Maar.....
Ik heb wel een Pace VX3.8 besteld.
2 Jaar op de wachtlijst staan en dan niks bestellen gaat natuurlijk niet
De Pace VX3.8 word einde Oktober, begin November bij mij voor de deur gebracht.
Met 3,8 Meter en zo'n (geschatte) 4 Kilo minder als de FXE durf ik dat best wel aan.
Natuurlijk wil ook een VX3.8 gevlogen worden, maar hier weet ik zeker dat ik dat aankan en me niet zo veel stress gaat bezorgen als een FXE.
Een beetje Adrenaline mag er wel zijn, als het maar niet te stressig wordt.
Als de Pace VX3.8 er is ga ik een bouwdraadje maken.
Natuurlijk weer met zo'n slordige 400-500 MB aan foto's
Groetjes,
Jordy
Na meer als een jaar is hier weer een update.
De Pace FXE staat kort voor de uitlevering.
Ik heb de laatste details met meneer Lesky besproken.
Alleen is er één probleem.
-->> IK <<--
Daarom heb ik (helaas) besloten de Pace FXE te storneren.
De reden waarom zal ik hier uitleggen.
Het belangrijkste is dat ik nu bijna zeker weet dat ik nog niet klaar ben voor zo'n kist.
Sterker nog, ik denk dat ik nooit klaar zal zijn voor zo'n kist omdat ik me er niet echt op m'n gemak bij voel.
Die 6,4 Meter willen en moeten goed gevlogen worden.
Ik heb nu 2 seizoenen lang af en toe een 7 Meter Salto met bijna 20 Kilo mogen vliegen en zelfs al een paar keer kunnen landen.
Het gevoel, zo'n zwever te controleren was fantastisch, maar ik had er ook altijd stress bij.
De adrenaline spoot elke keer weer uit m'n oren na zo'n vlucht.
Dat is nu net niet de bedoeling voor mij.
Ik heb genoeg stress op m'n dagelijkse werk en het model vliegen is echt bedoeld als ontspanning.
Dat zit dus niet goed.
Natuurlijk is het wel een gaaf gevoel zo'n grote en snelle kist te vliegen, maar ik heb er nooit zoveel vreugde en vooral ontspanning aan beleefd als met mijn 3-4 meter kisten die ook nog eens makkelijker te landen en te vervoeren zijn.
Maar ja, ik had nu eenmaal de bestelling begin 2012 gemaakt en ik heb echt de laatste tijd lopen twijfelen of het wel een goede beslissing was.
Ik ben inmiddels 2 jaar ouder en wijzer geworden, en heb ook 2 jaar meer ervaring met modelvliegen gekregen.
Ik kan mezelf dus veel beter inschatten en ik weet het nu zeker dat de FXE niet voor mij is gemaakt en ik niet voor de Pace FXE
Er is ook nog een andere reden en dat is dat ik sinds een paar weken met m'n PPL ben begonnen.
Ik heb een aantal proefvluchten in een Katana DV20 gemaakt en bloed gelekt.
Ik ga dus de komende 12 maanden veel geld gebruiken want de PPL kost hier in Zwitserland een dikke €17.000.-
Dus... dat was m'n uitleg waarom ik dit project niet ga uitvoeren.
Ik vond dat ik het jullie wel "schuldig" was uit te leggen waarom ik dit toch maar niet ga doen.
Ook omdat dit draadje een tijd lang een heleboel "stof" heeft doen opwaaien.
Ik wilde te veel en dat ook nog eens te snel.
Misschien leert er ook iemand van die in dezelfde "fase" zit als ik voor 2 jaar.
Maar.....

Ik heb wel een Pace VX3.8 besteld.
2 Jaar op de wachtlijst staan en dan niks bestellen gaat natuurlijk niet

De Pace VX3.8 word einde Oktober, begin November bij mij voor de deur gebracht.
Met 3,8 Meter en zo'n (geschatte) 4 Kilo minder als de FXE durf ik dat best wel aan.
Natuurlijk wil ook een VX3.8 gevlogen worden, maar hier weet ik zeker dat ik dat aankan en me niet zo veel stress gaat bezorgen als een FXE.
Een beetje Adrenaline mag er wel zijn, als het maar niet te stressig wordt.
Als de Pace VX3.8 er is ga ik een bouwdraadje maken.
Natuurlijk weer met zo'n slordige 400-500 MB aan foto's

Groetjes,
Jordy