Pakketje uit het buitenland, douane

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
idd hij zei me dat de laatste weken heel veel opengedaan word. dit pakketje was ook geen grote doos.... verzendmethode was de goedkoopste en ik denk 40 of 50% stond er aangegeven op het pakket( zou ik nog eens moeten bezien)
met de kosten te delen onder de mensen die bestellen valt het nog wel mee:) nog steeds goedkoper dan in belgie

Het eventueel bijbetalen is het probleem niet, dan ben ik nog steeds spekkoper, maar dat het zo lang duurt allemaal..

Ja weet ik, moet ook niet zeuren, voor die 180 euro die ik nu neergeteld heb voor 4*4s pakketten, koop je in europa nog niet 1 10s pakket :P

En voor de prijs van die 4 9650's koop je in europa er misschien 2.

Dacht dat Hobbycity een duits warehouse zou krijgen? Dat zou die zaken al beter maken..

Ja weet ik, moet ook niet zeuren, voor die 180 euro die ik nu neergeteld heb voor 4*4s pakketten, koop je in europa nog niet 1 10s pakket :P

Klopt, dat is ook exact mijn redenatie:)

Maar snap het wel; je hebt nu een kist staan die vliegklaar is, op die stomme accu's na:D

Mooi weer buiten.. vrij.. vliegen? Of wachten op pakketje? Moet er niet aan denken dat ik straks thuiskom en er zo'n afhaalbericht ligt.

Dus toch maar eens bellen.

"de belastingdienst douane is vandaag gesloten, we zijn weer geopend 4 mei "

Had het moeten weten. Ambtenaren. Die grijpen elke kans om vrij te zijn met beide handen aan.

Afijn, ik ga dus vliegen :)

(en voordat mensen het zeggen: ja, ik ben ook vrij vandaag.. maar ik wordt niet uit publieke gelden betaald, loop een maand voor op de planning ipv achter, er zitten geen mensen op mij te wachten, heb 'slechts' 24 vakantiedagen per jaar en mijn salaris is marktconform)

Laatst bewerkt door een moderator:
(en voordat mensen het zeggen: ja, ik ben ook vrij vandaag.. maar ik wordt niet uit publieke gelden betaald, loop een maand voor op de planning ipv achter, er zitten geen mensen op mij te wachten, heb 'slechts' 24 vakantiedagen per jaar en mijn salaris is marktconform)

en niet eens een buitensporige bonus? :p

hmm henri dan heb je niet goed onderhandeld ;)

Ik wordt ook niet betaald uit belastingcenten. Heb geen vaste planning ;).
Heb 24 vakantiedagen en 13 extra vakantiedagen.
En mijn salaris is leeftijd / markt conform + 10%.

En tsja in europa bestellen???? dat duurt net zo lang hier is niets in voorraad... Moet daarom buitenland maar opgehouden worden door de douane?

Ach kijk, sommige banen willen niet veel mensen doen en dan kun je wat bedingen.. maar als je een baan hebt waar mensen jaloers op zijn, tsja ;)

Geen afhaalbriefjes op de mat dus het zal wel een paar weken wachten worden voor mij. Een clubgenoot die ik net sprak had later dan ik iets besteld, was ook later bij de douane afgeleverd, maar die had het al binnen. Zullen mijn pakketjes wel extra streng bekeken worden.. soit, so be it :)

Voordeel: wat niet vliegt, gaat niet kapot :)

Inmiddels ligt het al een week bij de douane, dus maar eens gebeld:
wij zijn vandaag gesloten

AAAARGH

de 28ste april bij Rcmall besteld, de 29ste april verstuurd en de 4e mei bezorgd, zo de Zoll gepasseerd. Was wel een klein pakketje, waarde $40,-
Wie schön es ist hier in Deutschland zu wohnen :):):)
Ze zijn hier echt makkelijker, komt ook wat meer binnen denk ik ;)

Nou als ik mij niet vergis had de Duitse douane een complete ban ingesteld op hobbycity.. dus makkelijker.. nee ;)

D: "met die eikels van de douane"
Ik: "ja hallo, u spreekt met Hezik, ik zit te wachten op een pakketje wat bij jullie ligt"
D: "pakketjes liggen nooit bij ons, altijd bij de vervoerder, die moet er aangifte van doen"
Ik: "ja nou dat hebben ze gedaan en nu is het wachten op jullie"
D: "onmogelijk als ze aangifte gedaan hebben wordt het binnen 10 minuten vrijgegeven"
Ik: "nou de vervoerder zegt dat ze op jullie wachten"
D: "ja dat is hun standaard antwoord"
Ik: "nou volgens mij geeft u het standaard antwoord, want wat als jullie willen controlerne of de aangifte klopt?"
D: "ok heeft u het nummer van de aangifte en de aangever?"

en nu? :P

Gewoon maar meer geduld hebben, vrees ik..

D: "met die eikels van de douane"
Ik: "ja hallo, u spreekt met Hezik, ik zit te wachten op een pakketje wat bij jullie ligt"
D: "pakketjes liggen nooit bij ons, altijd bij de vervoerder, die moet er aangifte van doen"
Ik: "ja nou dat hebben ze gedaan en nu is het wachten op jullie"
D: "onmogelijk als ze aangifte gedaan hebben wordt het binnen 10 minuten vrijgegeven"
Ik: "nou de vervoerder zegt dat ze op jullie wachten"
D: "ja dat is hun standaard antwoord"
Ik: "nou volgens mij geeft u het standaard antwoord, want wat als jullie willen controlerne of de aangifte klopt?"
D: "ok heeft u het nummer van de aangifte en de aangever?"

en nu? :P

Gewoon maar meer geduld hebben, vrees ik..

Het zal ook wel een modelvlieger zijn en denkt nu jaaaaaa nu kan ik even pesten :mrgreen::mrgreen:

Mijn kleine pakketje van Hobby City, klein doosje onder de 1,5kg, ligt al 3 weken op Schiphol. :evil: Ondertussen de broodnodige dingen nog een keer besteld maar zodanig dat het in een envelop paste. 5 Dagen later keurig netjes aan de deur een TNT'er met de envelop (en dat 3x :lol:). Nota bene dezelfde TNT'er die het doosje straks ook komt bezorgen (en elke dag wel pakketjes voor het werk komt brengen ;)).

Procedure is eenvoudig:
- Post komt aan op Schiphol
- TNT filtert brievenpost en pakketpost
- Brievenpost gaat zo *hop* naar het distributiecentrum op Schiphol
- Pakketpost moet ingeklaard worden en dus via de Douane
- TNT kan pakket niet inklaren door ontbreken van papieren
- Douane kan niets controleren want er zijn geen papieren en wacht op TNT
- Pakket eindigt in een grote bak met "onbekend"
- Vele van die bakken schuiven door en na 4 weken doen we het dan toch maar bezorgen anders ligt het te lang

Zo ging het jaren geleden al met pakketjes uit de US van A maar lijkt nu ook de standaard procedure voor Azië geworden te zijn.

Tja ik ben dus ook zuur ,kreeg netjes een brief om de papierwerk toe te sturen .en ben dus bang dat ik ook in een van die grote bakken zit ,en nu maar wachten op mijn lipo's , het is dus niet te geloven maar pakket 22 april verstuurd ,24 vrij gegeven en vandaag 6 mei is het er nog niet ,en het vreemd vinden dat ze geen winst draaien DUH. Groeten cees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back