@Bart heb jij de 2005 versie of de 2009
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voor zover ik weet de 2009 versie... dat is toch de 2? Ik dacht dat 2005 versie 1 was, maar daar weet ik verder niks van.@Bart heb jij de 2005 versie of de 2009
- Vanaf 100W/kg is een vuistregel voor dit formaat kisten.He dat is toevallig, ik lees het draadje nu pas, maar ben ook een parabola aan het bouwen. Ben benieuwd hoe je experiment met de torsie rolroer aandrijving uitpakt. Zelf hou ik het op de conventionele oplossing (een dunne servo vlak voor het rolroer). Niet in de laatste plaats voor de betrouwbaarheid van de constructie. Weet je zeker dat dat kroonsteentje de koolstof staaf goed vast blijft houden? Als dat los raakt, of breekt is je kist onbestuurbaar.
Ik moet nog een motor & propellor aanschaffen. Weet nog niet welke, 100 watt zou genoeg moeten zijn voor de motor, de propellor het liefst zo groot mogelijk.
Maarten
Dat is wel leuke info, niet in dit geval (als er toch een ESC in zit zoals de Parabola maakt het niet uit) maar ik heb al eens zitten zoeken naar servo's die 7,4V konden hebben......en het feit dat ze direct op een 2S LiPo aangesloten kunnen worden. (ideaal in combinatie met Spektrum apparatuur, dat werkt ook op 2S).
De pijlschacht is 10 mm, inwendig 8. In elk geval heb ik (zoals in de Bauanleitung staat en ook op de tekening) stukjes 8 mm carbon buis gebruikt, dat past zuigend.Die houten ringetjes hoor je om de 6mm carbonstaaf te doen, dan komt hij mooi klem te zitten in de 8mm pijlschacht (mooi gecentreerd)