Het wordt al duidelijk, zit alleen nog te dubben waar mee te beginnen. Hebben jullie suggesties of kan ik 1 van de ontwerpen van dit forum lenen om mee te beginnen.
greetz, Hans ;-)
greetz, Hans ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou, vandaag eindelijk begonnen aan het tomen van deze vlieger. Eerst nieuwe toomlijnen gemaakt en daarna de oude er vanaf gehaald.zelfde hier, maar dan van de Praxis
![]()
Gaat dit gewoon werken als ik de toming iets aanpas en aan beide tippen 2 lijnen toevoeg om te sturen?
of moet ik in zijn geheel nog wat lijnen toevoegen, ook wat verder 'naar achteren'?
hij is ca 140x55cm, mocht dit nuttige info zijn.
leuke toevoeging: de vlieger draagt op de verpakking de briljant naam: Kite Vlieger.
Ik denk dat ik in ieder geval wel een stuk van de oorzaak te pakken heb. Mij matras is 140cm breed, en ik had de toming zo gemaakt dat het bakje er zo'n 75cm onder hangt. Dit is simpelweg te dicht onder het matras...Nou, vandaag eindelijk begonnen aan het tomen van deze vlieger. Eerst nieuwe toomlijnen gemaakt en daarna de oude er vanaf gehaald.
Vervolgens buiten in de wind proberen of hij als een vlieger op wil stijgen... neen... hij vouwt op als een harmonica.
hier en daar heb ik al wat lijnen ingekort of verlengd. wat een werk zeg... maargoed, ik blijf verder knoeien en hopelijk wordt het eerdaags wat.
Oke, een collectieve rekenfout dus... in 1m2 gaat helaas 100dm2, wat erop neerkomt dat de vuistregel dus 10gr/dm2 moet zijn.1Kg/m² heb je wel nodig als je een motor gebruikt, zonder motor kan het wat lichter. Die van Nace vliegt met iets van 700 gram eronder met net onder de 1m².
Het licht er ook erg aan wat je met het scherm wilt, en waar het van gemaakt is. Vrij stugge stof heeft veel druk en dus snelheid en dus gewicht nodig om goed op druk te komen, anders is het een loshangend stukje stof...