'N Avond Allen,
Zoals altijd, laatste tijd druk, blablabla, eindelijk weer wat kunnen doen.... Dat soort geneuzel. Als eerst de beloofde foto's van mijn vierklauw:
Zoals te zien is dit een andere constructie dan normaal, aangezien er schroefdraad is welke de vierklauw verplaatst, waarbij de klauw helemaal van het draadeind afgedraaid moet worden en er andersom weer op teruggedraaid om hem andersom te monteren. Hierdoor is het ook net niet mogelijk om mijn blokje van 50*50 in te spannen.... Maar dat maakt niet uit, zo lukt het ook.
Weer terug naar de motor, een kleine fout gemaakt....... Tenminste, een hele stomme fout

nweer: Was laat op de avond, dat wel, maar baal er flink van.
Ik was eindelijk klaar met het uitdraaien van de kamer met mijn kleine HSS beitel zodat de HM-binnendraaibeitel erin kon, waarmee veel meer per keer afgenomen kon worden. Dus ratsa, ratsa, ratsa, 1,5 millimeter per keer eruit. Aan het einde voorzichtig in kleine stapjes voor de passing van het lager (rond 30), bij de laatste stap wil ik naar de hendel voor de automatische voeding grijpen voor het uitschakele, schamp ik hierbij mijn supportbediening en druk hierdoor mijn beitel enkele tienden het materiaal in. Snel de noodstop indrukken en vloeken, maar dan is het kwaad al geschied....
Wel wilde ik al vanaf het begin een kant lageren met een kogellager en de andere kant een brandstofpompachtig iets maken waarbij de lucht door de draaiing van de kruksas wordt verdeeld, zoals eerder te zien is in de foto's van een andere poster.
Nu blijft het dus hetzelfde, alleen wordt de krukas rond 12, zodat ik een lager met buitenmaat 32 kan gebruiken. En nu wel oppassen bij het draaien van de laatste stap:idea:......
Binnenkort meer foto's aangezien de spulletjes weer binnen zijn en er weer doorgewerkt kan worden als er de tijd is.
Japie