Nieuwe poging
Na heel wat mailtjes versturen naar diverse winkels/bedrijven zonder enige reaktie :roll: (het gaat zeker TE goed) eindelijk een winkel gevonden die wel reageerd
Dus zojuist een Projet Hornet III ECU aangeschaft incl. wat toebehoren en nu maar afwachten.
Volgens de verkoper werken alle sensors etc. gelijk dus kwam weer wat goedkoper uit (en nu dus maar afwachten of dat echt zo is ;-) ).
Hoop eind deze week dat dus te ontvangen.
Ben ook nog met een aantal 120`ers bezig geweest maar dat liep uit op niets, de meesten komen net uit boven m`n budget, dus dat moet maar even wachten (mooi om weer voor te sparen ;-) ).
Had wel een leuke turbine op het oog op Ebay (jaja) maar met die automatische biedprogramma`s vis je achter het net voor de leuke koopjes.
Tot op 20 seconden voor het aflopen stond de turbine te koop voor 750euro.
Ik 800 euro bieden en stond boven aan
Voor welgeteld 2 seconden, toen gingen de automatische bieders aan de gang en eindigde de turbine op bijna 1200 euries.
En voor dat geld kan ik er ook 1 kopen, die ik nog kan zien lopen.
Dus dan maar even niet.
Brengt wel weer wat extra maar ook leuk werk met zich mee.
Ga vandaag de turbine en toebehoren kompleet demonteren (damn, alle kabels weer loshalen :-( ).
Dan ga ik een teststand maken om de turbine op te kunnen laten proefdraaien, tevens even iets fabriceren zodat ik de stuwdruk kan meten.
Dit zal als eerste gebeuren met de orginele Jetcat ECU.
Tevens zal ik eens noteren hoe langzaam de motor erover doet om van idel naar de 118.000 toeren te komen.
Als ik daar allles van weet dan gaat de Hornet III ECU erop.
Hierin kunnen we redelijk veel aanpassen en ik ben benieuwd of ik dan de motor ook "sneller" krijg.
Tevens kan ik hiermee het maximum toeren wat opkrikken wat de F-15 wel lekker zal vinden.
Als de motor naar behoren start en loopt en dat diverse keren achter elkaar zonder "enge" zingen op de teststand dan mag die pas de kist weer in.
Ik hou jullie op de hoogte.
(wie weet van het weekend al, ik moet werken maar dat kennen jullie onderhand wel van mij :lol: ).
Verder zijn beide hoofdwielremmen klaar en gemonteerd, ga waarschijnlijk de kist nog iets achtereover laten hangen door een extra gaatje te boren.
We komen er wel maar nu eerst weer wachten op Pieter Post.