Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

....is niet best als de cockpit eraf zou vliegen :nooo:
Zit nog even te kijken of ik daar een beveiligde schakleaar voor ga monteren of ik het zo laat als het nu is.....

Wat je ook kunt doen is de stoel er vervolgens door de perslucht uit te laten schieten. Dan is het in ieder geval life-like!
 
Dank jullie.
Zit nog even te kijken of ik daar een beveiligde schakleaar voor ga monteren of ik het zo laat als het nu is.
Ik zou daar een draaiknopje van je zender voor gebruiken (als je die tenminste hebt...) Die bedien je in de lucht toch bijna nooit per ongeluk. Je kan ook net zoals ik op m'n F16 gedaan heb een "ground" switch maken op het onderstel, dan gaat hij zéker niet tijdens de vlucht open....maar da's wat ingewikkelder.

Grtz,
Gerald
 
Hee mannen,

een ground switch is ook een optie maar dan is een beveiligde schakelaar nog steeds de makkelijkste optie.

Zenderindeling is trouwens net zo`n belangrijke voor het per ongeluk schakelen van wat dan ook.

Ik heb rechts alle schakelaars zitten voor "op de grond", links zitten de "vliegschakelaars".
Daarnaast is de schakelstand net zo`n factor, ik zou de schakelaar dan naar me toe moeten halen tijdens het vliegen, dat is een "bewustere" handeling dan van me af drukken.
 
Laatst bewerkt:
Zenderindeling is trouwens net zo`n belangrijke voor het per ongeluk schakelen van wat dan ook.
Daar zeg je wat, dat is zéker belangrijk! Echter, op één of andere reden heb ik rechtsboven mijn turbine kill-switch, direct daaronder mijn gear switch......:hammer:....dat lijkt een recept voor misverstanden. Ik vlieg er echter al 15 jaar mee zonder een ongelukje dus dat is een automatisme geworden waar je niet meer aan moet komen. De kill-switch heb ik wel rood gemaakt maar daar kijk ik tijdens vliegen tóch niet naar, ik grijp ze op gevoel.....

Maar ik zou m'n canopy op zo'n rotary swicht bovenop de zender zetten, ik vlieg zonder zenderbak en dus alleen met m'n duimen, daar kom ik nooit tijdens vliegen aan zo'n rotary switch.

Maar ieder z'n gevoel natuurlijk! :D
 
Hoi

Ik heb hem even van dichtbij bekeken maar dat ziet er mooi uit hoor.
Het is nog wel even knutselen voor die af is maar april moet Berto wel lukken.

Wat die schakelaar of rotary swich ik heb hier nog wel een opbouw dimmer liggen hoor voor op de zender kan je ook niet mis grijpen herken je gelijk ;) (is wel voor hologeen verlichting).

Groeten Onno
 
Hahaha, leuk zo`n dimmer, doet ie dan ook meteen m`n zendervermogen dimmen :lol:

Heb zojuist even de beveiligde schakelaar opgezocht, denk dat die maar in m`n zender gaat :yes:

Verder net weer wat verder geklooid, al met al..................
 
Hey Berto,

Door drukte ben ik een hele poos afwezig geweest (en dat houdt ook nog wel even aan), dus heb ik je geknutsel een poos niet gevolgd. Maare, het is mooi geworden, zeg! Echt fraai, al die werkende details, super! ;)

~Jolmer
 
Heee Jolmer,

zo, ben je daar weer even, we hebben je gemist en blijkbaar zal dat nog wel vaker voorkomen :-(
Naja, ook voor jou zullen de hobby tijden toch wel weer aanbreken?

Dank je, ziet er allemaal wel leuk uit he?
Ben er zelf ook tevreden over.

Ga mezelf vandaag en morgen storten op de flapaansturing, even op het werkt een as oid draaien en dan moet dat ook eens gereed komen.
Anders kan er nog niet gevlogen worden begin april.

Heb ook de cockpitkap binnen gekregen :-)
Zla vandaag of morgen ook even wat decal vellen bestellen dan kan ik ook met de stickers beginnen.

We komen er wel en je zal hem tzt wel zien vliegen.

Grt,
Berto.
 
Heeee Berto! ;)

Ik hoop 'em eens in het echie te kunnen bewonderen, inderdaad. Ik neem aan dat de kist ook bij JOP het luchtruim kiest?

De drukte hier is even niet anders; heb nieuwbouw laten plegen voor mijn bedrijf en dat alles heeft een vreselijk beslag op mijn vrije tijd genomen. Ook ik moet prioriteiten stellen en het werk is op dit moment toch even belangrijker, anders houdt uiteindelijk alles op.

Daarnaast had ik me in het begin bij de F-16 al voorgenomen mezelf geen deadline op te leggen, omdat ik toen al zag hoe omvangrijk alles zou worden. Ik heb er dus geen stress van, gelukkig. Zodra ik weer iets meer tijd en energie heb, gaan we weer vrolijk verder knutselen... :mrgreen:

~Jolmer
 
Yep, op JOP ben ik zowiezo beide dagen met deze kist.
Daarnaast staan Leeuwarden en Stadskanaal ook nog op de planning.

Ja, er zijn soms belangrijker zaken dan modelbouw en het moet wel hobby blijven he (mhhh, wat zeg ik nou :roll: ).

"Deadlines are killing" en gelukkig kunnen we die voor de modelbouw opschuiven wat voor werk etc. vaak niet lukt :-(

Grt,
Berto.
 
Kissie staat weer op z`n eigen (oude) pootjes, het lijkt ook allemaal luchtdicht te zijn.

Hier de servo voorhet gear en de remmen, hier komt ook de ECU LiPo:
F-15-286.jpg


de 2 ontvanger LiPo`s komen aan de andere kant:
F-15-287.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen zit de houder voor de 2 LiPo`s links ook definitief vast.
Heb al wat snoeren opgebonen en het begint al wat te worden.

Gear lucht systeem lijkt ook helemaal lucht dicht te zijn.

Heb Decal papier (wit en transparant) besteld en een messing profiel voor de flaps.

Nu komen we weer ergens ;-)
 
Heee Joop,

jij ook hier ;-)


In de eerste versie had ik de ontvanger Lipo`s voorin liggen en de ECU akku achterin (was toen nog geen LiPo).
Op zich kwam dat nog binnen de norm uit.

Echter vondt ik dat de kist niet erg makkelijk wilde hangen op final omdat het zwaarte punt wat verder naar voren lag.
Toen de ECU akku een LiPo werd voeldeik dat nog meer.

Dus had toen iets van 100 of 150 gram lood helemaal achterin in m`n uitlaten geschroefd zodat het zwaartepunt precies spot on was.

Nu heb ik echter ovel extra spullen vooien dat de ontvanger LiPo`s zeker naar achteren moesten.
En dat was de mooiste plek.

Met de wat zwaardere hoogteroeraansturing, het lood voor de tailerons, de flapservo`s, en de wat verder naar achteren geplaatste turbine en pijp zou ik nou redelijk exact uit moeten komen.

Ik hoop vandaag even te meten of het echt allemaal kloptmaar heb een goede hoop.

Ook misschien eens wegen vandaag of morgen, ben wel benieuwd hoeveel zwaarder die nu is geworden.


Nog een oplossing kunnen vinden voor de wielen aan de poten?

Gr,
Berto.
 
O ja, met de oude gears kan wel zeggen precies 11kg, met de nieuwe 11,2kg.
Vliegklaar met volle hopper en lege maintanks.

Vliegklaar afgetankt dus tegen de +/- 13,7kg.

Ben dus maar zo`n 700 gram zwaarder dan de vorige versie.
 
Back
Top